Avem brand turistic si spoturi pe CNN. Cand incepe "invazia" turistilor?

Vineri, 10 Iunie 2011, ora 18:44
2312 citiri
Avem brand turistic si spoturi pe CNN. Cand incepe "invazia" turistilor?

Ministrul Turismului Elena Udrea s-a aratat foarte entuziasmata de lansarea campaniei de promovare a turismului romanesc si de difuzarea celor trei spoturi publicitare pe trei canale importante de televiziune: CNN, Euronews si Eurosport. Totusi, parerile sunt impartite. In timp ce fostul ministru Dan Matei Agathon sustine ca spoturile isi vor atinge tinta si ca vor atrage turistii in tara, Sorin Psatta, Integrated Communication Director BBDO, este destul de sceptic. 

Dan Matei Agathon sustine ca spoturile sunt „un pas inainte” si le compara cu o alta incercare de promovare a turismului romanesc.

„Daca ma gandesc la hidoseniile de videoclipuri cu Dracula, care au costat 2,5  milioane de euro si care au fost executate in bucataria unui apartament, de la etajul 10, dintr-un cartier satelit al Bucurestiului, sigur ca e un lucru excelent”, explica Agathon.

Sorin Psatta glumeste si spune ca ar putea fi organizat un concurs cu tema „Recunoasteti Tara!”, pentru ca „50 de alte tari au munti si ape, asemanatoare cu cele din spot”.

„Sunt generice, e o colectie de imagini. Daca nu ati auzi comentariul sonor care iti povesteste despre Romania si ai vedea doar imaginile, nu ai sti despre ce tara e vorba, pot fi imagini din jumatate de pe tarile de pe globul asta”, adauga specialistul in publicitate.

Dan Matei Agathon s-a aratat impresionat de faptul ca vocea de pe fundal „interpreteaza” imaginile si nu citeste de pe un prompter, asa cum fac cei mai multi.

„Ceea ce m-a impresionat cu adevarat la videoclipuri este ca au gasit un tip care vorbeste engleza impecabil si care interpreteaza textul, intr-o engleza <<de la mama ei de acasa>>. Mare lucru!”, precizeaza fostul ministru.

In plus, vorbeste foarte bine engleza, ar trebui trimis repede la Sorbona si la Wildenberg, ca sa invete si germana si franceza. Mai in gluma, mai in serios, fostul ministru de turism regreta ca spoturile au fost facute doar in limba in engleza.

„Poate nu era rau sa filmeze spoturi si in alte limbi, dar cu conditia sa foloseasca aceeasi voce”, mai spune fostul ministru.

Amandoi considera ca posturile alese de minister - CNN, Euronews si Eurosport -  sunt potrivite pentru o campanie de o asemenea amploare.

„Niciodata, in Romania, in istorie ei moderna, nu a fost prezentata pe trei posturi de amplitudinea asta. Nu exista posturi mai vizionate si mai urmarite decat acestea trei”, sustine Dan Matei Agathon.

Psatta este mai rezervat si considera ca e mai complicat de verificat daca media planningul a fost facut corect. Totusi, alegerea celor trei canale de televiziune este o alegere „naturala si corecta”, in opinia expertului BBDO.

„Bunul simt iti spune ca telespectatorii acestor gen de posturi sunt, probabil, oameni cu posibilitati financiare, cu interes de a calatori”, mai spune specialistul in publicitate.

Dan Matei Agathon nu considera ca trei spoturi sunt prea multe, pentru ca „au mers pe promovarea istoriei, traditiei si culturii”. Ba mai mult,  ar fi trebuit facute „20 de spoturi” si ar fi trebuit sa ruleze si in franceza si in germana, mai spune Agathon.

Sorin Psatta mentioneaza ca „prin spoturile astea mici iti asiguri frecventa mai mare pe media. Este o

tactica de eficientizare a bugetului de media, in primul rand”.

Pe de alta parte, spoturilor le lipsesc imaginile cu litoralul si statiunile montane.

„As fi vrut ca intr-un spot de prezentare pentru Romania sa gasim si secvente legate de litoral, de statiunile montane, dar ei au focalizat pe cultura, istorie si traditie”, mai spune Agathon.

Acesta apreciaza ca spoturile isi vor atinge, cu siguranta, scopul.

„Am vazut ca difuzarea lor se va face timp de trei ani, ceea ce inseamna un program pe termen lung si care sigur va avea impact asupra celor care incearca sa descopere Romania, asa cum este ea”.

Sorin Psatta nu impartaseste entuziasmul fostului ministru.

„Daca scopul este sa faca oamenii coada la oficiile de turism din strainatate si sa isi cumpere bilete cu destinatia Romania, mie nu imi vine sa cred ca isi va atinge scopul. Nu are cum, pentru ca nu te starneste cu nimic”.

Specialistul in publicitate considera ca spoturile sunt „cat se poate de decente, fara pata, nu ai ce sa le reprosezi”, dar adauga ca in publicitate, acesta nu este neaparat un lucru bun.

In plus, le lipseste ceea ce prin anii "70- "80 s-ar fi numit unique selling proposition. „Ce are Romania in plus, in minus, diferit fata de orice alta tara? Eu, ca turist strain, sa vin in Romania pentru ce?”, se intreaba Psatta.

Presedintele Asociatiei Natioanale a Agentiilor Turistice, Corina Martin, apreciaza initiativa ministerului, dar sustine ca ar trebui acordata mai multe atentie turistilor romani.

"Este benefic si normal sa difuzam spoturi de promovare pe posturi TV externe, este o etapa normala, care se incadreaza in campania de promovare a brandului, dar se neglijeaza in continuare piata romaneasca, desi aceasta este principala piata generatoare de venituri pentru turismul romanesc”, spune oficialul ANAT.

Aceasta a tinut sa sublinieze ca „turismul romanesc depinde in continuare, in proportie de 85%, de romani”.

Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă, Directorul Financiar al ONE United Properties, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de partenerul principal...
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Peste 80 din cei 186 de angajaţi ai combinatului de alumină Alum SA din Tulcea vor rămâne fără locuri de muncă, începând de luni, a anunţat, joi, 28 martie, subprefectul judeţului...
#agathon brand turistic, #brand turistic romania, #frunza brand turistic, #turisti, #vacanta , #stiri Dan Matei Agathon