Grupul alimentar francez Danone a afisat vineri o crestere cu 8,1%, la 1,206 miliarde euro, a profitului operational in primele sase luni din 2009, pe fondul cresterii vanzarilor de alimente pentru copii si nutritie medicala, relateaza Reuters, citat de NewsIn.
De asemenea, compania a anuntat ca programele de reducere a costurilor implementate si campaniile intreprinse au ajutat la cresterea diviziei principale de lactate in cel de-al doilea trimestru.
Analistii chestionati de Reuters estimasera un profit operational de 1,187 miliarde euro.
In aceeasi perioada a anului trecut, compania inregistrase un profit operational de 1,177 miliarde euro.
Vanzarile au crescut cu 1,6%, la 7,52 miliarde dolari, potrivit unui comunicat al celui mai mare producator de iaurt, dat publicitatii vineri.
Vanzarile de produse lactate, care a generat in perioada analizata 57% din vanzarile totale ale grupului, a crescut cu 2,7% in al doilea trimestru, dupa cinci trimestre consecutive in care a scazut.
Danone a strans 3 miliarde euro luna trecuta printr-o majorare de capital, pentru reducerea datoriilor, cumpararea companiilor rivale mai mici, afectate de criza financiara si pentru a putea creste in ciuda mediului economic dificil.