Gala Societatii Civile, 7-9 februarie, Bucuresti

Sambata, 05 Februarie 2005, ora 23:30
1157 citiri

"Din strategia de dezvoltare a unei companii de succes in secolul XXI nu mai poate sa lipseasca implicarea in comunitatile unde are afaceri si sprijinirea activitatilor care duc la consolidarea societatii civile". Dinu Patriciu - RompetrolEducatia si formarea profesionala, sistemul de protectie sociala, coruptia, starea precara a sanatatii, violenta in familie sau somajul sunt principalele probleme de pe agenda romanilor.

Chemate sa le gaseasca o rezolvare au fost intotdeauna institutiile statului. Acestea nu sunt insa si nu trebuie sa fie singurele responsabile.

Pe masura ce avansam catre o stare de normalitate, se inmulteste numarul actorilor societatii civile (ONG-uri, companii, persoane sau grupuri de initiativa) care isi afirma dorinta de a investi resurse si de a participa la rezolvarea problemelor comunitatilor locale.

Cat de mare este insa impactul actiunilor unor astfel de actori ? Cat de bine sunt folosite resursele, sau cum pot fi marite investitiile in proiectele sociale ? La aceste intrebari isi propun sa dea raspunsuri conferintele si dezbaterile din cadrul celei de-a treia editii a Galei Societatii Civile, care vor avea loc intre 7 si 9 februarie 2005, la Teatrul National Bucuresti.

Astfel, luni, 7 februarie, incepand cu ora 12.00 are loc conferinta A"Responsabilitatea sociala a companiilor A- premiza pentru parteneriatul dintre societatea civila si sectorul de afaceriA", oferita de Carpatcement.

O solutie pentru rezolvarea problemelor comunitatilor locale este stabilirea unor parteneriate intre organizatiile neguvernametale si companiile care isi desfasoara activitatea in comunitatile respective.

Mihai Rohan, Director General Carpatcement considera ca A"in contextul actual al unei presiuni crescande din partea naturii si a societatii, companiile trebuie sa regandeasca, sa masoare si sa demonstreze constant performantele in calitate de cetateni responsabili.

Mai ales in comunitatile de unde obtin cele mai mari beneficii economice, intoarcerea unui sprijin pentru dezvoltare este cel putin o obligatie eticaA". Aceasta prima conferinta isi propune sa identifice solutiile care sa faciliteze stabilirea unor astfel de parteneriate si sa analizeze avantajele reciproce.

De la ora 14.30 se desfasoara conferinta A"Eficienta sponsorizarilor ca instrument de marketingA", oferita de Grupul Rompetrol. In ultimii ani, valoarea sponsorizarilor facute de companii la nivel mondial a avut cea mai mare rata de crestere dintre toate formele de marketing.

In Romania, chiar daca sectorul de afaceri a inceput sa acorde o atentie mai mare acestui domeniu, sponsorizarile sunt inca gandite ca acte de binefacere. Lipsa criteriilor de masurare a avantajelor proprii poate sa demotiveze companiile sa devina sponsori.

Situatia s-ar schimba daca reprezentantii sectorului de afaceri ar constientiza legatura dintre acordarea unei sponsorizari si obiectivele de afaceri ale companiei.

In acest sens, Dinu Patriciu, Presedintele Grupului Rompetrol arata ca A"din strategia de dezvoltare a unei companii de succes in secolul XXI nu mai poate sa lipseasca implicarea in comunitatile unde are afaceri si sprijinirea activitatilor care duc la consolidarea societatii civileA".

Conferinta va oferi raspunsuri la cele mai importante intrebari despre sponsorizari atat companiilor preocupate de succesul strategiei lor de marketing, cat si organizatiilor care vor sa atraga noi surse de finantare.

Conferinta A"Campanii de imagine pentru ONG-uriA", oferita de Sicomed, este cea care incheie prima zi a Galei Societatii Civile. De modul in care este perceputa o organizatie neguvernamentala de publicurile sale A- finantatori, sponsori, mass media, beneficiari A- depind si resursele pe care aceasta va reusi sa le mobilizeze pentru rezolvarea problemelor comunitatii. Mirel Nicola, Director de Dezvoltare Strategica si Comerciala la Sicomed arata ca A"principiile care ajuta o companie sa isi construiasca o imagine puternica pe piata sunt valabile si pentru organizatiile nonguvernamentale. Acestea ar trebui sa caute parteneriatul cu agentii profesioniste de comunicare, pentru a se asigura ca mesajul lor ajunge in mod eficient la public.A"

Printre vorbitorii zilei se regasesc: Anca Harasim (AmCham), Bogdan Arnautu (Carpatcement), Diana Flutur (Odyssey Communications), Gilda Lazar (JTI), Corina Gonteanu (Open Society Foundation - Romania), Lidia Solomon (Connex), Alexandra Dinita (Free Communication), Mirel Nicola (Sicomed), Serban Alexandrescu (Headvertising).

Ziua de marti, 8 februarie este deschisa de conferinta A"Mass media si societatea civilaA", oferita de ApaNova Bucuresti. In anul care s-a incheiat, cele mai de rasunet initiative ale societatii civile au fost cele care au primit increderea si sustinerea mass media. Cristian Hostiuc, redactor sef la Ziarul Financiar, crede ca A"... noi, jurnalistii, incepem sa intelegem cu adevarat spiritul civic si, mai ales, incepem sa aratam ca ne pasaA". Care sunt interesele comune ale celor doua sectoare si cum pot fi ele transformate in initiative reciproc avantajoase sunt principalele intrebari la care vor raspunde vorbitorii din cadrul conferintei.

La ora 14.30 va avea loc conferinta A"Solutii pentru atragerea finantarilor publiceA", oferita de Western Union. Programele de finantare sunt inca principalul mijloc de sustine al activitatilor organizatiilor neguvernamentale. Totusi accesul la aceste programe, mai ales pentru organizatiile care nu le-au accesat pana acum, cat si lipsa know-how-ului de specialitate sunt cele mai mari probleme in fata celor care doresc sa isi finanteze proiectele. Conferinta va prezenta in mod aplicat solutii pentru cele mai des intalnite bariere pe care le au de depasit acestia, de la neintelegerea specificului unui program de finantare, pana la depunerea aplicatiilor si relatia cu finantatorul. La finalul conferintei participantii vor avea ocazia sa afle detalii despre First Data Western Union Foundation, unul dintre cele mai importante programe private de finantare. Prezentarea va fi sustinuta de Alexandru Badulescu, Country Manager Western Union pentru Romania si Republica Moldova.

Printre vorbitorii celei de-a doua zile de conferinte se numara: Ovidiu Miculescu (Europa FM), Ioana Lupea (Cotidianul), Dan Manoleli (FDSC), Alexandru Lazescu (MIX FM), Doina Crangasu (Fundatia Principesa a Romaniei), Ioana Derscanu (Bostina si Asociatii), Victor Roncea (Ziua).

Fiecare dintre cele doua zile se va incheia cu un cadou oferit publicului de catre organizatori impreuna cu Independenta Film, constand in proiectia unei serii de 5 scurt metraje romanesti, reunite sub numele A"Scurt-CircuitA", si care au primit aprecieri la mai multe festivaluri internationale de film.

Punctul culminant al celei de-a treia editii a Galei Societatii Civile se va consuma in seara de miercuri, 9 februarie, incepand cu ora 18.00 in Sala I.L. Caragiale a Teatrului National. Din cele 118 proiecte inscrise anul acesta in concurs, cele mai bune vor urca pe scena pentru a primi aprecierile cuvenite. Seara se va incheia cu un spectacol de teatru exceptional A"Hic Sunt LeonesA", in regia lui Dan Puric.

Gala Societatii Civile se desfasoara sub Patronajul Delegatiei Comisiei Europene in Romania si este sustinuta de sase dintre cele mai importante companii din Romania: Connex (Sponsor Fondator), Grupul Rompetrol, Carpatcement, Sicomed, ApaNova Bucuresti si Western Union.

Gala Societatii Civile este un proiect al agentiei Millenium Communications, iar organizatorul principal este Asociatia de Comunicare Ethos.