Ministerul Turismului da 200.000 de euro pentru promovarea Romaniei la evenimentul de luna viitoare, desfasurat la Romexpo. Ministerul Turismului , condus de Elena Udrea, cheltuieste 200.000 de euro ca sa puna stapanire pe Targul National de Turism, editia de toamna, care va fi organizat la complexul Romexpo din Capitala.
Institutia va pune gratuit la dispozitia consiliilor judetene si a primariilor din diferite statiuni, precum si altor asociatii de promovare, mai multe spatii, unde se va promova doar turismul intern. Totodata, operatorii autohtoni, care vand pachete romanesti, ar putea primi gratuit un spatiu de la minister, in timp ce agentiile de turism cu oferte in strainatate, precum si reprezentantii altor tari, isi pot instala standurile numai la etajele doi si trei.
In cazul acestora, Romexpo a impus tarife speciale, in functie de nationalitate: romanii vor plati mai putin decat strainii. Targul "Cantarea Romaniei" Ministerul Turismului va inchiria la Targul de Turism de la Romexpo un spatiu de 5.000 de metri patrati, respectiv tot parterul pavilionului central, pentru a promova exclusiv destinatiile din Romania.
Decizia a fost luata recent - initial, ministerul Elenei Udrea avea alocati 140 mp. "In acest an de criza, exista un trend de a promova turismul intern, iar autoritatile incearca sa-si tina turistii in tara. Asta vrem si noi: inchiriem spatiul si-l oferim autoritatilor locale, pentru a-si promova destinatiile", afirma Carmen Moraru, seful directiei de promovare din cadrul institutiei.
"In cadrul targului vom organiza si o serie de evenimente, pe care le stabilim zilele urmatoare", precizeaza Moraru. In perioada urmatoare se va stabili si suprafata destinata agentiilor care vor veni cu oferte exclusiv pentru destinatiile autohtone. "Pe noi nu ne intereseaza vanzarea, ci promovarea", spune Moraru. Este prima data cand autoritatile inchiriaza un spatiu atat de mare. La editia trecuta, invitatii ministerului au avut circa 600 mp.