Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Udrea vrea sa faca ordine in haosul din publicitatea stradala

Udrea vrea sa faca ordine in haosul din publicitatea stradala

Ministrul Dezvoltarii Regionale si Turismului, Elena Udrea, a declarat, marti, la dezbaterea publica organizata cu privire la Regulamentul privind amplasarea mijloacelor de publicitate ca doreste sa reglementeze haosul din outdoor care a ajuns sa creeze un peisaj urban "dezagreabil", potrivit Mediafax.

"Vreau sa reglementam haosul din outdoor, din publicitatea stradala, care a ajuns sa creeze un peisaj urban dezagreabil in Capitala si nu numai", a sustinut Elena Udrea la dezbaterea "Protejarea patrimoniului. Fatadele de patrimoniu intre conservare si distrugere".

Ministrul a spus ca doreste sa tina cont mai mult de parerea specialistilor in materie de arhitectura si peisagistica in detrimentul parerii administratiei publice locale.


Elena Udrea a explicat ca acest lucru este urmarea faptului ca "administratia publica este formata in mare parte din politicieni", acest segment rezistand mai greu presiunilor diverselor grupuri de interese.


Intrebata despre termenul pana la care panourile instalate in mod legal in Capitala vor putea fi mentinute, Udrea a raspuns ca acest termen este 31 martie 2011, deoarece reglementarea amplasarii panourilor publicitare trebuie facuta "atunci cand exista cadru legislativ si vointa, dar si proiectul de reglementare gata finalizat".


"Daca argumentul este unul politic, acela de a astepta alegerile, nu vad ce cauta politicul sa se amestece in urbanism si in amenajarea peisajului", a spus Udrea, precizand ca si ea este un politician care, probabil, va candida la viitoarele alegeri.


"Si eu sunt politican. Si eu voi candida, probabil ca si eu imi voi cauta panouri, dar asta nu inseamna ca vreau sa fac asta in detrimentul bucurestenilor", a precizat Elena Udrea.


La dezbaterea organizata marti, au mai participat un secretar de stat de la Ministerul Culturii, primarul Sectorului 1 Andrei Chiliman, reprezentanti ai Ordinului Arhitectilor din Romania, arhitecti, peisagisti, urbanisti.


Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului (MDRT) vrea sa modifice, printr-un act normativ, reglementarile privind publicitatea stradala si panotajul, dupa ce un control al institutiei a relevat ca o treime dintre panourile amplasate in ultimii 3 ani la nivel national nu au autorizatie de construire.


In prezent, publicitatea stradala nu este reglementata la nivel central, potrivit MDRT, in unele cazuri fiind prevederi la nivel local.


Proiectul prevede interzicerea amplasarii mijloacelor de publicitate in parcurile si rezervatiile naturale, pe obiectele de arta si monumente si pe cladirile reprezentand monumente istorice sau componente ale unor ansambluri monument istoric, cu exceptia panourile care anunta activitatea care se desfasoara in interiorul cladirii.


De asemenea, va fi interzis panotajul pe cladirile aflate in stare avansata de deteriorare, in situatia in care amplasarea mijlocului de publicitate afecteaza structura de rezistenta sau stabilitatea acestora, pe stalpii de sustinere a elementelor de semnalizare rutiera sau de circulatie, pe elementele de imprejmuire a cimitirelor, lacasurilor de cult si gradinilor publice.


Potrivit Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului, in perioada iunie - iulie 2010, Inspectoratul de Stat in Constructii a verificat conditiile de autorizare, amplasare, executie si exploatare a corpurilor si panourilor de afisaj, precum si a reclamelor amplasate in spatiul public.


Scopul actiunii a fost verificarea modului in care autoritatile publice locale respecta legislatia si impun cerintele necesare pentru limitarea cazurilor de amplasare care contravin normelor de utilizare a spatiului public, constituie factori de risc si afecteaza siguranta circulatiei, siguranta in exploatare a cladirilor, zonele naturale, istorice si arhitecturale aflate sub protectie.


Au fost verificate 16.761 de panouri realizate in perioada 2007-2010, dintre care 6.454 (33%) panouri au fost amplasate, potrivit MDRT, fara autorizatie de construire. Astfel, autoritatile au dispus defiintarea a 1.756 panouri. 



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1139 ori
Citeste mai multe despreudrea outdoor publicitate stradala