eMAG nu si-a facut "norma" in 2012, dar vrea cifra de afaceri de un miliard de euro in 2018

Joi, 23 Mai 2013, ora 17:00
3684 citiri
eMAG nu si-a facut "norma" in 2012, dar vrea cifra de afaceri de un miliard de euro in 2018

eMAG.ro, cel mai mare magazin online din Romania, si-a ratat tinta de afaceri pentru anul 2012, perioada in care estimase vanzari de 180 de milioane de euro. Retailerul a inregistrat anul trecut vanzari de 165 de milioane de euro, dar vrea sa recupereze in urmatorii cinci ani si sa ajunga la afaceri de un miliard de euro.

Pentru anul 2013, oficialii eMAG au estimat vanzari de 200 de milioane de euro, cifra la care se va ajunge, au spus acestia, prin expansiunea retailerului pe noi segmente de piata, precum fashion, alimente sau auto.

"Cresterea accelerata va veni din intrarea pe noi categorii. Daca intram pe fashion - o piata cu o cifra de patru miliarde de euro pe an - si ajungem la o cota de 10%, am avea un rulaj de 400 de milioane de euro. Piata de anvelope si accesorii auto este mai mare de 500 de milioane de euro. Piata de alimente - FMCG - este de 15 miliarde de euro pe an", a declarat Iulian Stanciu, seful eMAG, in cadrul unei intalniri cu cativa reprezentanti ai media.

Directorul eMAG nu a explicat, insa, care au fost motivele pentru care retailerul nu si-a atins tinta de vanzari pentru anul 2012.

Concurenta "loveste" cu preturi mai mici"

"Piata nu s-a dus in jos, dar s-a diversificat oferta si s-au inmultit numarul de magazine online", explica specialistii din zona e-commerce.

Cu alte cuvinte, concurenta a devenit tot mai acerba. Si acest aspect se reflecta si in preturi. Spre exemplu, iPhone 5, varianta cu spatiu de stocare de 16GB, are un pret de 2.879 de lei la eMAG. Acelasi telefon, poate fi cumparat pentru 1.900 de lei, prin intermediul Okazii.ro, sau cu 2.714 lei de la Koyos.ro.

"Lucurile depind si de evolutia economiei si de increderea consumatorilor. Nu putem tipari noi bani pe care sa-i bagam in buzunarul oamenilor pentru ca sa cumpere de la noi", a spus Iulian Stanciu in cadrul intalnirii cu o parte a publicatiilor economice.

Pietele pe care vrea sa le atace eMAG

- Fashion. Unul dintre domeniile pe care eMAG se bazeaza pentru a-si mari cifra de afaceri este cel al fashion-ului. Iulian Stanciu a spus ca piata de fashion din Romania este de patru miliarde de euro.

Okazii.ro, unul dintre cei mai mari jucatori din comertul online din Romania, spune insa ca piata de fashion este mult mai mica, de aproximativ doua miliarde de euro, iar aici sunt incluse atat canalul de vanzari online, cat si canalul de vanzari offline.

"Piata de fashion online este de aproximativ 100 de milioane de euro", a declarat pentru Business24 directorul de vanzari al Okazii.ro, Cristian Ionita.

Cei mai importanti jucatori cu care eMAG ar urma sa intre in competitie directa pe piata de fashion online sunt, potrivit oficialuliu Okazii.ro, Fashion Days (locul 1), Okazii Fashion (locul 2, cu o cota de 15% din piata), FashionUP (locul 3) si TinaR (locul 4).

- Piese auto si accesorii Piata de piese auto si accesorii a fost evaluata la 500 de milioane de euro. Managerul Okazii.ro spune ca doar 15% din aceasta piata este reprezentanta de business-urile online. Principalii jucatori, cu care va trebui sa se confrunte eMAG pe aceasta nisa, sunt companii precum Autovit.ro, Auto.ro, Fortunnig.ro, Automarket.ro, Autokarma.ro, Mobile.ro sau Pieseauto.ro.

Reprezentantii eMAG au spus ca in urmatoarele trei luni retailerul va adauga produse noi in oferta sa: mancare pentru animale de companie, parfumuri si cosmetice si o gama extinsa de produse pentru copii.

eMAG intentioneaza sa-si mareasca semnificativ cota de piata si prin intermediul Marketplace, platforma prin intermediul careia alti comercianti isi pot vinde produsele cu ajutorul sistemului logistic al eMAG.

In prezent, Marketplace genereaza in jur de 10% din cifra de afaceri a eMAG.

Piata de produse IT

Piata de produse IT a fost anul trecut in valoare de 1,25 miliarde de euro, potrivit reprezentantilor eMAG, in crestere cu 4,5% fata de anul anterior. Acestia spun ca piata va continua sa creasca si in urmatorii ani, dar intr-un ritm tot mai moderat, cu 4% in acest an, apna la 1,3 miliarde de euro, urmand ca in 2014 sa ajunga la 1,4 miliarde de euro.

emAG.ro are un trafic de aproximativ 1,7 milioane de vizitatori unici pe luna si de aproximativ 500.000 de vizitatori mobili. eMAG are o rata de conversie de 6%, iar pe zona mobile de 2%.

Retailerul vinde peste 50.000 de produse, din oferta a peste 500 de producatori.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

În contra curentului european, românii s-au îndreptat în 2024 către mașinile diesel: Înmatriculările au crescut cu peste 31%
În contra curentului european, românii s-au îndreptat în 2024 către mașinile diesel: Înmatriculările au crescut cu peste 31%
În timp ce la nivelul pieței auto europene înmatriculările de autoturisme diesel au înregistrat declinuri anuale de 10,6% în primul trimestru și de 18,5% în luna martie 2024, în România...
Google oferă acces gratuit la unele dintre cele mai avansate instrumente de editare foto
Google oferă acces gratuit la unele dintre cele mai avansate instrumente de editare foto
Google a anunțat că va oferi acces gratuit la unele dintre cele mai avansate instrumente de editare foto din Google Photos, care anterior erau disponibile doar contra cost. Începând cu luna...
#eMAG cifra afaceri 2012, #eMAG planuri extindere 2013, #eMAG concurenta comert electronic , #Stiri eMAG