Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Autostrada Cernavoda-Constanta, motiv de cearta in Guvern

Autostrada Cernavoda-Constanta, motiv de cearta in Guvern

Ministrii Transporturilor si Culturii s-au contrat in Guvern pe tema Autostrazii Cernavoda-Constanta, Boagiu acuzand ca proiectul este intarziat deoarece Cultura nu a efectuat descarcari arheologice, iar Kelemen demonstrand ca si-a facut treaba, dar Transporturile nu au prevazut bani in acest sens.

Discutia a avut loc in sedinta de miercuri a Guvernului, unde ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a reclamat ca lucrarile la Autostrada Cernavoda-Constanta sunt intarziate, deoarece Ministerul Culturii nu a efectuat descarcarile arheologice pe tronsonul Medgidia-Constanta.

Ministrul Culturii, Kelemen Hunor, a replicat insa ca ministerul are doar atributii de avizare a dosarelor intocmite de arheologi, documentatia fiind trimisa ulterior spre Comisia Nationala de Arheologie.


El a explicat totodata ca dosare legate de probleme arheologice au stat la minister maximum 26 de zile.


"In timpul acestei discutii s-a sustinut ca Ministerul Transporturilor nu a prevazut in costul lucrarii si bani pentru sapaturi arheologice, ca «a pus rigla pe harta si a tras linie» si nu cerut date de la Ministerul Culturii in ceea ce priveste posibilitatea existentei unor situri arheologice", au relatat pentru MEDIAFAX surse participante la sedinta.


Potrivit surselor, premierul Emil Boc s-a aratat nelamurit si a cerut sa ii fie prezentate date suplimentare, astfel ca reprezentantii Ministerului Culturii au cerut sa le fie transmise mai multe dosare de la sediul institutiei.


Documentele au ajuns la Guvern si au relevat ca astfel de probleme sunt inregistrate in mai multe proiecte de autostrazi si ca din 11 situri arheologice existente pe traseul acestora, in opt locatii sunt probleme legate de exproprieri.


In urma discutiilor, premierul a cerut sa fie format un grup de lucru, cu reprezentanti din Ministerul Culturii, Ministerul Transporturilor si Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale, care sa ii prezinte in maximum doua saptamani un raport pe aceasta tema.


Constructia autostrazii a fost impartita in doua tronsoane, respectiv Cernavoda-Medgidia si Medgidia-Constanta, care au o lungime totala de 52 de kilometri.


Contractul pentru executia tronsonului Cernavoda-Medgidia, in valoare de 634,4 milioane de lei, fara TVA, a fost atribuit companiei franceze Colas, in timp ce la sectorul Medgidia-Constanta lucreaza companiile Astaldi si Max Boegl, pentru 211 milioane de euro. 



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1553 ori