Berceanu: Analizez daca pe tronsonul 3 al Autostrazii Transilvania se poate lucra mai mult

Joi, 23 Iulie 2009, ora 15:34
2004 citiri
Berceanu: Analizez daca pe tronsonul 3 al Autostrazii Transilvania se poate lucra mai mult

Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a afirmat, joi, ca vizita sa si a premierului Emil Boc pe santierul Autostrazii Transilvania din Bihor are ca scop analizarea posibilitatii ca activitatea pe tronsonul 3 Suplacu de Barcau-Bors sa se desfasoare intr-un ritm mai intens.

Radu Berceanu a declarat, intr-o conferinta de presa sustinuta la Oradea, ca scopul vizitei sale si a premierului Emil Boc pe santierul Autostrazii de la Suplacu de Barcau este acela de a analiza daca activitatea pe tronsonul 3 al Autostrazii se poate desfasura intr-un ritm mai intens, transmite corespondentul MEDIAFAX.

"Am venit pe Autostrada Transilvania sa vedem daca putem lucra si pe tronsonul Bors-Suplacu de Barcau. Noi avem o suma relativ importanta, anul acesta, in buget pentru Autostrada Transilvania si vreau sa vad daca din acesti bani putem aloca o parte si pentru acest tronson. Am facut o estimare si cred ca putem lucra ceva mai mult si aici", a spus Berceanu.

La randul sau, premierul Boc a promis, din nou, ca pe Autostrada Transilvania se va circula, in aceasta toamna, pe cei 42 de kilometri dintre Turda si Gilau.

Referitor la tronsonul 3 al Autostrazii Transilvania, Berceanu a precizat motivul pentru care se realizeaza viaductul de 1,6 kilometri de la Suplacu de Barcau, aratand ca responsabilitatea pentru aceasta "varianta scumpa" o poarta fostul ministru de resort Miron Mitrea si fostul secretar de stat din acelasi minister Sorin Bota.

"Am vazut ca in presa s-a pus intrebarea de ce a fost aleasa aceasta solutie scumpa, dar problema a fost eliptica de subiect. In anul 2004, in Comisia tehnico-economica a CNADNR s-au prezentat cinci variante de proiect, dar comisia a aprobat aceasta solutie.

Presedinte al comisiei era domnul Miron Mitrea, dar cel care conducea de fapt era domnul Sorin Bota, cel care conduce acum Departamentul de transport al PSD si cel care vroia sa viziteze santierul Autostrazii, impreuna cu domnul Adrian Nastase. Lui sa-i puneti intrebari despre aceasta solutie, noi acuma nu putem dinamita ceea ce s-a lucrat", a spus Berceanu.

Premierul Emil Boc si Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, au vizitat, joi, soseaua de centura a municipiului Oradea, pentru a vedea stadiul lucrarilor, iar apoi vor merge la Suplacu de Barcau, unde vor face o vizita pe sectorul 3C al Autostrazii Transilvania.

Bechtel, constructorul autostrazii Transilvania, ar fi putut asfalta 20 de kilometri de pe tronsonul Suplacu de Barcau - Bors, daca ar fi primit mai multi bani in acest an de la Ministerul Transporturilor, declara, la inceputul lunii iunie, purtatorul de cuvant al companiei, Bogdan Sgarcitu.

Proiectul de constructie a autostrazii Transilvania, pe traseul Brasov-Bors, a inceput in 2004, in baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde euro acordat Bechtel.

Lucrarile au fost intrerupte la jumatatea anului 2005, cand autoritatile au inceput reanalizarea contractelor incheiate de guvernarea precedenta.

Ca urmare a sistarii lucrarilor, termenul de finalizare a autostrazii, stabilit initial pentru anul 2012, a fost prelungit cu un an.

#berceanu, # tronson, # autostrada, # transilvania, # bechtel , #stiri Emil Boc