Vezi cum a inaugurat Boc lucrarile la autostrada Deva-Orastie

Sambata, 09 Aprilie 2011, ora 23:06
2513 citiri
Vezi cum a inaugurat Boc lucrarile la autostrada Deva-Orastie

Premierul Emil Boc a urcat, sambata, in cabina unui excavator si a turnat prima cupa de pamant la inaugurarea lucrarilor la tronsonul de autostrada Deva - Orastie, pe santierul din zona localitatii hunedorene Turdas, transmite NewsIn.

Prezent la organizarea de santier a firmei care va executa lucrarile variantei de ocolire Deva - Orastie la standard de autostrada, premierul Emil Boc a laudat activitatea Ministerului Transporturilor, despre care a spus ca este "asa cum a promis, un minister al faptelor" si a afirmat ca "ceea ce se intampla astazi este o dovada ca ceea ce se promite se respecta".

"In primul rand, se demonstreaza faptul ca, in acest moment, Ministerul Transporturilor este, asa cum a promis, un minister al faptelor si ca lucrarile de autostrada pe care le-a promis, exact in termenul stabilit se pun in practica.

In al doilea rand, o felicit pe doamna ministru ca a reusit sa salveze 108 milioane de euro, bani europeni pe programul ISPA si am salvat ca acesti bani sa fie pusi de la bugetul de stat, pentru ca oricum in acest proiect inca 69 de milioane de euro vin de la bugetul de stat.

Daca nu se salva programul ISPA, riscam sa punem si acesti bani tot de la bugetul de stat, iar pentru asta trebuie apreciat efortul ministrului si al ministerului.

In al treilea rand, acum suntem in licitatie si in executie cu tot Coridorul IV. Asta in seamna ca, in sfarsit, vom avea finalizat acest important traseu de autostrada din Romania", a sustinut premierul.

Premierul a mai afirmat ca provocarea cea mai importanta acum pentru Ministerul Transporturilor este sa pregateasca, fie in concesiune, fie in parteneriat public-privat, cele doua lucrari majore, Comarnic - Brasov si Sibiu - Pitesti, care sa intregeasca practic sistemul de autostrazi din Romania.

"Avem o singura exceptie aici: Sibiu - Pitesti, unde nu avem, in acest moment finantarea asigurata nici pe fonduri nationale, nici pe fonduri europene, iar provocarea cea mai importanta acum pentru Ministerul Transporturilor este sa pregateasca negocierea pentru un parteneriat public - privat pentru cele doua lucrari majore, Comarnic - Brasov si Sibiu - Pitesti, care sa intregeasca practic sistemul de autostrazi din Romania.

Aceste autostrazi, care astazi sunt in derulare, pe de o parte ne ajuta sa ne indeplinim obiectivul de crestere economica si sa avem mai multe locuri de munca si investitii in tara. Ce se intampla astazi este o dovada ca ceea ce se promite se respecta", a mai sustinut Boc.

Primul ministru a spus ca va fi facuta o evaluare periodica a lucrarilor.

"Cert este ca avem niste termene foarte precise si un grafic bine stabilit de lucrari. Inseamna august 2012 - primul tronson finalizat, februarie 2013 - intreaga autostrada Deva - Orastie incheiata si pe care sa se poata circula.

Vom face o evaluare periodica a lucrarilor, vom incepe plata avansurilor, conform legii, dar bani suplimentari nu vor fi alocati daca nus e respecta graficul de lucrari potrivit celor asumate in contract.

In concluzie, e un semn bun ca astazi plecam la drum cu autostrada Deva - Orastie", a mai afirmat premierul.

La Turdas, a fost prezenta si Anca Boagiu, ministrul Transporturilor si Infrastructurii, care si-a exprimat convingerea ca echipa de contructori care se ocupa de acest tronson va respecta temenele si graficele stabilite. "Din punct de vedere al Ministerului Transporturilor, este un proiect extrem de important.

Practic, este primul proiect mare care porneste Coridorul Paneuropean. Finantarea este facuta din fonduri ISPA. Este un proiect care se va finaliza cel mai tarziu in 2013, am convingerea ca echipa de constructori care lucreaza aici ne va arata ca se poate lucra si mai repede si mai bine decat s-a intamplat pana in prezent in Romania.

Ca element de continuitate pot sa anunt ca, pe la mijlocul saptamanii viitoare, vom putea sti si care sunt castigatorii lucrarilor celelalte care au fost licitate pentru cei 220 de kilometri de autostrada pe care ii construim pe Coridorul IV Paneuropean.

Deci, putem spune astazi ca au inceput constructiile pe coridorul IV, ceea ce am promis ca se va intampla. Eu nu pot decat sa le urez succes celor de la Straco si Strabag si sa-i asigur de sustinerea noastra, atata vreme cat vor respecta graficele si conditiile contractuale pe care si le-au asumat la semnarea contractului", a declarat ministrul Transporturilor.

De asemenea, Anca Boagiu a laudat modul cum a fost organizat santierul pentru constructia podului de peste raul Mures. "Podul de peste Mures este cel mai mare care se construieste in acest moment in Romania, dar toate lucrarile sunt complexe si sunt importante.

Ei deja s-au organizat foarte bine, au organizarile de santier, au statiile de asfalt, statiile de betoane, deci asteptarile noastre sunt indreptatite privind respectarea termenelor din proiect.

Mai mult decat atat, pot sa va spun ca este un proiect de care a depis foarte mult o actiune a Ministerului Transporturilor pe care am intreprins-o anul trecut, si anume aceea de a evita ca Romania sa aiba corectii pe Programul ISPA.

Semnarea lui inseamna o economie la bugetul statului roman de un miliard de euro", a sustinut ministrul. Despre posibilitatea intarzierii lucrarilor din cauza descarcarilor arheologice, ministrul a spus ca acest lucru nu se va intampla pentru ca au fost luate masuri astfel incat sa fie grabita procedura de descarcare arheologica si au fost schimbate clauzele si conditiile de lucru.

"Pe acest tronson nu, fiindca noi am schimbat clauzele si conditiile de lucru, in momentul in care ajung cu descarile arheologice, deschid un nou front de lucru, pana cand se definitiveaza descarcarea arheologica.

Si, mai mult decat atat, tinand cont de experientele destul de neplacute pe care le-am avut cu contractele anterioare, acum avem o echipa de arheologi care lucreaza pentru CNADR, astfel incat sa grabim procedura de descarcare arheologica si sa nu intarziem lucrarile", a mai spus Anca Boagiu.

Ministrul a mai spus ca toate companiile primesc avans 10 sau 15% pentru pregatirea santierului, astfel ca au toate conditiile necesare pentru a se organiza la timp.

"Conform contractelor, toate companiile pot sa primeasca si primesc 10 sau 15%, avans pt pregatirea santierului, ceea ce inseamna achizitionarea de materiale de constructii, organizare de santier si asa mai departe. Saptamana viitoare isi vor primi si banii de avans, ceea ce inseamna ca au toate conditiile necesare.

Oricum, ei au fost seriosi si s-au organizat, chiar daca n-au primit avansurile", a sustinut ministrul Transporturilor.

Valoarea contractului constructiei variantei de ocolire Deva - Orastie la standard de autostrada este de aproape 178 de milioane de euro, fara TVA, din care contributia acordata de Comisia Europeana, prin Facilitatea ex-ISPA, este de aproximativ 109 milioane de euro, fara TVA, iar contributia Guvernului Romaniei este de peste 69 de milioane de euro, fara TVA. 

Economia României mai face un pas spre media europeană și depășește Ungaria în termeni de PIB pe cap de locuitor
Economia României mai face un pas spre media europeană și depășește Ungaria în termeni de PIB pe cap de locuitor
România urcă o poziție în clasamentul european al produsului intern brut per cap de locuitor. Astfel, România depășește Ungaria și ajunge la 78% din media europeană, după o creștere cu...
#autostrada deva-orastie, #autostrada, #emil boc, #anca boagiu, #crestere economica, #infrastructura , #stiri Emil Boc