Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Planul lui Bush pentru a reduce consumul de benzina genereaza critici

Planul lui Bush pentru a reduce consumul de benzina genereaza critici
Presedintele Bush si-a anuntat, marti, intentia de a consolida normele impuse masinilor cetatenilor si de a favoriza carburantii si energiile alternative, cu obiectivul de a reduce consumul de benzina din tara cu 20% pana in 2017, ceea ce a generat numeroase critici, informeaza AFP.

Mare parte a acestei diminuari ar trebui sa se realizeze prin utilizarea etanolului, incurajata de constructorii americani de automobile. Acest plan va intampina, insa, numeroase obstacole, potrivit unor analisti.

O alta propunere prezentata de Bush, reducerea normelor de consum, o masura careia i se opun trei companii mari constructoare de masini - General Motors, Ford si Chrysler - are, de asemenea, sanse minime de realizare, potrivit unor critici.

Acest plan prevede o diminuare medie a consumului de benzina cu patru la suta pe an, incepand din 2010 pentru masini mici si 2012 pentru autovehicule de teren. "Este un cadou pentru Detroit", capitala constructorilor de masini, a declarat Russell Long, vicepresedinte al Bluewater Network, o asociatie care militeaza pentru inasprirea normelor CAFE (Corporate Average Fuel Economy). "Daca presedintele s-ar implica serios, ar solicita o dublare a acestor norme", care fixeaza distanta pe care un autovehicul trebuie sa o parcurga folosind 3,8 litri de benzina (un galon), a explicat el. "In schimb, el rateaza o ocazie extraordinara de a diminua semnificativ dependenta de petrol a tarii", a acuzat Long.

Constructorii americani de masini colaboreaza deja pentru a dezvolta utilizarea carburantului E-85, compus din 15 la suta etanol si 85 la suta benzina. E-85 diminueaza emisia de gaze poluante cu 12 la suta, dar scade si distanta parcursa cu 3,8 litri de benzina cu 25 la suta, avertizeaza Long.

Joan Claybrook, presedintele asociatiei pentru protectia drepturilor civice Public Citizen este de parere ca furnizarea unor cantitati suficiente de etanol ar putea fi dificila. "Etanolul nu este foarte raspandit si chiar daca am suplimenta subventiile acordate agricultorilor, nu ar fi suficient pentru a satisface cererea", a subliniat ea. "Congresul ar trebui mai degraba sa ceara ca masinile sa aiba, peste opt ani, un consum de 5,9 litri la suta de kilometri, ceea ce ar fi realizabil", propune Claybrook.

Normele CAFE impun ca masinile private vandute in SUA sa aiba un consum de 8,5 litri la suta de kilometri, iar cele de teren de 10,6 litri. Constructorii de masini al caror consum mediu al gamei in ansamblu corespunde acestor norme primesc "credite" care le permit sa scoata pe piata vehicule care consuma mai mult, iar cei care nu reusesc sa respecte reglementarile primesc amenzi.

Constructorii japonezi au acumulat, pana in prezent, credite enorme, pentru ca au putine masini patru ori patru pe piata americana.

Bob Lutz, vicepresedintele General Motors, cel mai mare constructor de masini din America si din lume, a declarat recent ca o inasprire a normelor CAFE "ar oferi piata vehiculelor de teren importate, in special japoneze". "Acest aspect ar ajuta in lupta impotriva obezitatii, obligand comerciantii de haine sa vanda numai haine masuri mici", a ironizat el situatia.

Progresele tehnologice inregistrate ar trebui sa le permita constructorilor sa pastreze profilul gamei actuale, din punctul de vedere al lui David Cole, presedintele centrului de cercetare in domeniul automobilismului Ann Arbor, din Michigan. "Nu cred ca vom asista la schimbari radicale in conceperea vehiculelor", deoarece soferii americani nu sunt pregatiti sa isi schimbe obiceiurile, considera el.

Responsabilii politici care incearca sa impuna aceste schimbari se afla pe "un teren periculos".

Bloombiz
(Sursa: NewsIn)



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 891 ori