66% din intreprinderile romanesti au fost non-inovative in perioada 2006-2008

Miercuri, 28 Iulie 2010, ora 11:12
1244 citiri
66% din intreprinderile romanesti au fost non-inovative in perioada 2006-2008

Rezultatele cercetarii statistice de inovare pentru perioada 2006-2008 arata ca 33,3% din randul intreprinderilor romanesti au fost intreprinderi inovative, cu inovari tehnologice sau non-tehnologice, in timp ce 66,7% au fost intreprinderi non-inovative, a transmis miercuri INS, conform NewsIn.

Astfel, potrivit Institutului National de Statistica (INS), in perioada 2006-2008, din sfera de cuprindere a cercetarii statistice, 19,7% intreprinderi au fost inovatori tehnologici, introducand produse si procese noi sau semnificativ imbunatatite, iar 13,6% au fost inovatori non-tehnologici, implementand metode noi in practicile de afaceri ale intreprinderilor, in organizarea locului de munca, in relatiile externe sau metode noi de marketing.

Cele doua categorii de inovatori formeaza intreprinderile inovative, a caror pondere in totalul intreprinderilor analizate a fost de 33,3%, numarul intreprinderilor non-inovative reprezentand 66,7%.

Din analiza datelor, rezulta ca un numar de 9.986 intreprinderi au desfasurat activitati inovative, din care 9.827 au fost inovatori de succes, restul fiind intreprinderi cu inovari nefinalizate si/sau abandonate.

Din randul inovatorilor tehnologici, 2,4% au avut produse noi inovative, iar 6,6% au implementat procese noi, in timp ce 10,3% din intreprinderi au implementat ambele tipuri de inovari, respectiv produse si procese noi sau semnificativ imbunatatite.

Doar 0,5% din intreprinderi au raportat inovari nefinalizate sau abandonate.

Datele INS arata ca ponderea inovatorilor este proportionala cu marimea intreprinderii. Astfel, mai mult de jumatate, adica 58,9% din numarul intreprinderilor mari, sunt intreprinderi inovative, 40,8% sunt intreprinderi mijlocii si 29,8% sunt intreprinderi mici.

Pe activitati economice, inovatorii de produse cu ponderea cea mai mare sunt cei din domeniul informatiilor si comunicatiilor, cu o pondere de 5,7%, in timp ce inovatorii de procese cu ponderea cea mai mare sunt cei din domeniul productiei si furnizarii energiei electrice, termice, gaze si aer conditionat.

Pentru inovatorii de produse si procese se evidentiaza domeniul informatiilor si comunicatiilor, cu o pondere de 12,7%.

Potrivit INS, numarul intreprinderilor cu inovari organizationale (3955) este mai mare decat cel al intreprinderilor cu inovari de marketing (3048). 

Ponderea inovatorilor non-tehnologici este mai mare in servicii (21,2%) decat in industrie (20,5%).

Inovarile organizationale apar mai frecvent la intreprinderile mari (32,9%) fata de intreprinderi mici si mijlocii (12,3%). 

Aceeasi tendinta se manifesta si la inovarile de marketing (24,9% intreprinderi mari comparativ cu 9,5% intreprinderi mici si mijlocii).

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#intreprinderi, #romanesti, #companii , #Energie electrica