Ce trebuie sa faca o companie pentru a avea succes in 2009

Luni, 29 Decembrie 2008, ora 12:05
2581 citiri
Ce trebuie sa faca o companie pentru a avea succes in 2009

Intr-un climat economic atat de precar, 2009 va fi un an cand afacerile care se doresc de succes vor trebui sa-si redefineasca modul de operare. Nu este suficient sa infrunte furtuna economica si sa iasa deasupra ei

la sfarsit, neschimbate. S-au schimbat intre timp prea multe.


Oportunitatile vor fi extraordinare pentru afaceristii care au viziunea capacitatea si curajul sa mearga mult mai departe.


Mai intai, liderii de la toate nivelurile vor trebui sa faca alegeri

foarte importante, care permit progresul rapid chiar si in complexele

masinarii multinationale.


In al doilea rand, agendele corporatiilor vor trebui sa intruchipeze

intelegerea retelelor globale - financiara, sociala, de afaceri.


Actuala criza permite renuntarea la bagajul inutil din trecut si

adoptarea unui stil de lucru potrivit pentru secolul XXI. Relationarea

si conectivitatea trebuie sa tina pasul.


Acele afaceri precum Baxter Healthcare, IBM si ExxonMobil care extind

frontierele relationarii interne si externe pentru a ajunge la

comunitatile lor vor constata ca loialitatea si bunavointa sunt de mare

ajutor pana si in cele mai grele vremuri.


Multi intreprinzatori vor trebui sa inteleaga implicatiile majore ale Internetului: clientii au la indemana toate informatiile, iar Internetul are o memorie foarte mare.


Nicio afacere proasta, nicio miscare gresita nu se va sterge din memoria Internetului.


In al treilea rand, in 2009 se va pune accentul pe productia locala.


Marile companii multinationale au descoperit ca marimea lor nu le

fereste de vicisitudinile pietelor financiare. In vremuri de criza,

comunicarea este cu atat mai importanta cu cat oamenii vor sa stie cu

cine au de-a face, au nevoie de companii transparente si care inspira

incredere - aici intervine componenta "locala".


Companiile care vor intelege acest lucru pot gasi cai de a combina o

prezenta georgrafica slaba cu vastele lor resurse non-locale pentru a

raspunde ingrijorarilor si problemelor clientilor.


In al patrulea rand, companiile de succes vor intelege ca trebuie sa

gaseasca rapid modalitati de a se dispensa de dependenta lor de

hidrocarburi si de a economisi energie si bani prin activitatile lor.


Consumatorii devin din ce in ce mai putin toleranti in ceea ce priveste consumul inutil de energie, spre exemplu in cazul ambalarii excesive.


In fine, liderii din intreaga lume vor trebui sa se adapteze rapid la

schimbarea de atitudine a consumatorilor, care isi modifica cu o viteza

uluitoare obiceiurile de cumparaturi, de a se amuza sau de a-si

construi cariera.