Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Intrarea gigantului TUI in Romania va resuscita turismul romanesc - Interviu cu Dragos Anastasiu

Intrarea gigantului TUI in Romania va resuscita turismul romanesc - Interviu cu Dragos Anastasiu

Turismul romanesc capata o noua dimensiune, odata cu parteneriatele strategice realizate de operatorii de turism cu marile companii internationale. In luna iunie 2011, Grupul Eurolines Romania a incheiat un parteneriat strategic cu TUI Travel PLC, liderul mondial in domeniul turismului si promite sa atraga astfel atentia strainilor asupra potentialului turistic al tarii noastre. 

Calatoria cu autocarul ramane optiunea preferata a turistilor romani care cauta o experienta aparte, chiar daca avionul e cel mai eficient mijloc de transport. "Se casatoresc oamenii in autocar pana la Barcelona. E mai multa socializare, se vede mult mai mult, e altceva. Autocarul si avionul isi vor pastra actualitatea si vor coexista si peste 100 de ani, cu siguranta", declara Dragos Anastasiu, Presedinte Eurolines, intr-un intervi despre parteneriatele strategice si efectele lor asupra turisului romanesc.

Pentru turismul de outgoing o colaborare ca cea a Eurolines cu TUI va ridica standardele de calitate a agentiilor de turism, iar pentru cel de incoming beneficiul vine de la atentia pe care Romania incepe sa o primeasca. "Cu cat numarul 1 mondial este mai prezent intr-o piata, indiferent sub ce forma, cu atat interesul general pentru turism creste.


Si daca este TUI intr-o tara se deschid ochii si pentru Rewe, Deer Tour, ITS, Neckermann, Thomas Cook, se deschid ochii si pentru Kuoni. Toti cei mari se uita catre Romania", declara Dragos Anastasiu intr-un interviu acordat Bloombiz.ro.





Ce ne puteti spune despre lansarea TUI Travel Center in Romania?


Evenimentul de lansare va fi pe 20 septembrie, in Bucuresti. Ideea in sine este gandita de noi si negociata de un an si ceva si are ca focus principal intarirea brandului TUI in Romania. TUI fiind numarul unu mondial dar relativ putin cunoscut in Romania, desi a fost activ pe partea de incoming. Ideea pe care vrem sa mergem acum este reteaua noastra de agentii. Noi avem 52 de agentii in momentul de fata si o buna parte din acestea vor fi branduite cu TUI Travel Center, deci prezenta acestui nume va fi semnificativa pe piata romaneasca.


In interiorul agentiilor vom merge in continuare pe conceptul de Travel Hypermarket, in sensul ca se vor vinde toate produsele turistice si de transport pe care si le poate imagina cineva. Vreau un bilet de avion la Paris, pot sa il iau, Vreau sa iau un bilet de autocar la Frankfurt pot sa il iau, vreau un concediu in Antalya, pot sa il iau. Nu vor fi numai produse TUI, vor fi toate produsele, inclusiv Deer Tour, Neckermann si celelalte germanice, dar si tour-operatorii romani.


Deci cam asta este, pana pe 20 septembrie avem in vedere sa re-branduim 25 de agentii si target-ulnostru este ca pana peste trei ani sa avem 100 de agentii TUI Travel Center in Romania.


Ce inseamna colaborarea intre Eurolines si TUI pentru piata din Romania?


Din punctul nostru de vedere am cautat, pe langa Eurolines, sa avem un brand care sa duca turistii sau clientii, in general, la ideea de turism. In mare parte agentiile Eurolines si numele Eurolines inspira "autocar", pentru ca asta facem de 17 ani in Romania si sunt foarte multe autocare care s-au plimbat in tara si este foarte legat numele (Eurolines) de "autocar". A fost varianta sa dezvoltam noi un brand propriu sau sa facem mai cunoscut propriul brand Nova Travel, dar pana la urma am ales sa ne asociem cu numarul 1 mondial si am ales TUI fiind convinsi de faptul ca, in acest moment, prin brandul TUI putem sa transmitem mai repede si mai coerent ceea ce faceam de fapt: vindeam turism.


Suntem o retea de distributie de produse turistice. Pe de o parte noi obtinem un brand turistic, iar TUI devine mai cunoscut in Romania, fiind prezent in toate orasele. In acelasi timp insa, acest parteneriat va dovedi interesul TUI fata de destinatia turistica Romania. Targetul final este sa aducem turisti in Romania, nu doar sa tirmitem turisti in afara, ceea ce este o buna publicitate pentru Romania. E bine sa trimitem turisti in afara pentru ca ei vorbesc despre Romania si vin prin TUI, numarul 1 mondial, dar in acelasi timp vrem sa si aducem mai multi turisti de afara, deci colaborarea sa fie in ambele sensuri.


Ce efecte va avea aceasta pentru turismul romanesc?


In ceea ce priveste turismul de "outgoing" aceasta colaborare va insemna un alt standard de calitate, in ceea ce priveste munca in agentii de turism. In momentul in care noi ne punem TUI pe imaginea noastra, nu ne mai permitem sa nu oferim o consultanta de foarte buna calitate, sa nu oferim produse de foarte buna calitate, sa ne selectam produsele si asa mai departe. Vom oferi siguranta, calitate si vom ridica stacheta.


In ceea ce priveste turismul de "incoming", prezenta lor aici cu aceasta forta le va trezi mai mult interesul pentru Romania. Asta vom incerca sa facem, sa aducem cat mai multi straini catre Romania. Cu cat numarul 1 mondial este mai prezent intr-o piata, indiferent sub ce forma, cu atat interesul general pentru turism creste. Si daca este TUI intr-o tara se deschid ochii si pentru Rewe, Deer Tour, ITS, Neckermann, Thomas Cook, se deschid ochii si pentru Kuoni. Toti cei mari se uita catre Romania.


Cat de dezvoltata este piata de distributie a turismului in Romania?


E impartita in trei categorii. Sunt cei care au ceva retele, e distributia online (care este din ce in ce mai apreciata) si sunt individualii (agentii sigulare). Piata este disipata. Intr-o tara cu 20 de milioane de locuitori, ca numarul unu sa aiba numai 52 de agentii e relativ putin. Ce s-a intamplat in alta parte ne arata ca viitorul este al online-ului si al retelelor. Din acest punct de vedere piata este putin dezvoltata si catre asta se va indrepta. Dupa parerea mea, in momentul de fata sunt vreo 1500 de agentii, din care 70-80% va trebui sa fie in zona de retea.


In ultima perioada s-a dezvoltat sub forma de francize Happy Tour (este si ca volum numarul 1 in acest moment, in Romania), Paralela 45, Perfect Tour, Eximtur, Christian Tour. Din punctul de vedere al distributiei, acestea sunt retelele existente si se dezvolta binisor si Mareea. In ceea ce priveste tour-operarea (crearea de produse), care este un alt business, acolo sunt altii: Prestige sau Paralela 45 care fac produse pentru a trimite romani in strainatate. Si mai sunt concurentii pentru "domestic travel" pentru turismul "romani in Romania", unde Mareea si Eximtur sunt dominanti.


Ce prinde mai bine la turisti: calatoria cu avionul sau cu autocarul?


De regula prinde bine ce e ieftin, din pacate. Sunt foarte multi care cad in capcane alergand dupa "cat mai ieftin". Se duc intr-o zona pe care noi n-o dorim in breasla noastra dar exista: zona de "tepari". Depinde de distanta, sunt relativ putini cei care se duc cu placere pana in Antalya cu masina, pentru ca sunt niste kilometri de facut sau pana la Barcelona. Aici, pe distante de peste 1.000 de kilometri, fara doar si poate, avionul este castigator.


Insa sub 1.000 de kilometri si, cu atat mai mult, pe 600-800 de kilometri autocarul este in continuare foarte iubit, in special in zona de circuite. Sigur, una e sa faci un sejur la Kusadasi sauin Antalya si alta e sa faci un tur de Europa. Sunt chestiuni diferite. De asemenea, alta este clientela. In general, excursiile cu autocarul implica mai multa socializare, implica prietenii, implica grupulete care pleaca deja din start formate. Se casatoresc oamenii in autocar pana la Barcelona.


E mai multa socializare, se vede mult mai mult, e altceva. Cele doua tipuri de transport isi vor pastra actualitatea si vor coexista si peste 100 de ani, cu siguranta. 



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 3904 ori