Romanii au prins gustul vacantelor din extrasezon

Marti, 11 Martie 2008, ora 10:30
3827 citiri
Romanii au prins gustul vacantelor din extrasezon

Desi prima jumatate a anului nu este cunoscuta ca fiind o perioada de concedii, mai ales dupa proaspat incheiata vacanta de iarna, romanii au prins gustul vacantelor, fie ele si de un weekend, petrecute atat in tara, cat si in strainatate. Sarbatorile din luna februarie, martie, scurta vacanta de Pasti contribuie, in prezent, cu circa 15% la cifra de afaceri a agentiilor de turism locale. "S-a constatat o crestere din ce in ce mai mare a interesului pentru minivacanta de Pasti, atat pentru deplasarile in tara, cat si pentru cele in strainatate", este de parere Cristian Balcescu, presedintele si directorul general al agentiei de turism CMB Travel.

Referitor la preturi, jucatorii din domeniu sunt de parere ca este mai avantajos pentru romani sa petreaca vacanta in prima jumatate a anului, deoarece aceasta perioada este considerata extrasezon, iar tarifele practicate sunt mai mici decat cele din plin sezon estival sau de iarna.


Sarbatorile din prima jumatate a anului contribuie, in proportie de 15%, la cifra de afaceri a agentiilor de turism autohtone, jucatorii din industrie fiind de parere ca solicitarile tot mai mari pentru pachete de vacanta, din aceasta perioada, din partea clientilor, pot majora ponderea.


"Turistii romani sunt din ce in ce mai interesati de sejururi in prima parte a anului, in sezonul de iarna, apoi in perioada sarbatorilor dedicate femeii si, nu in ultimul rand, de Pasti si de 1 Mai. Fireste, in fruntea topului se afa sezonul estival si sarbatorile de iarna, dar creste si numarul cererilor in prima parte a anului, la finele iernii, primavara", a declarat Traian Badulescu, purtator de cuvant in cadrul Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism din Romania (ANAT).


Conform acestuia, cresterea cererii pentru pachetele de primavara este de circa 35%.


"Potential pentru calatorii exista si este in crestere, insa acestea au ca specific o durata mai redusa, turistii alegand sa petreaca un weekend sau, cel mult, un weekend prelungit. S-a constatat o marire, din ce in ce mai mare, a interesului pentru minivacanta de Pasti atat pentru deplasarile in tara, cat si pentru cele in strainatate", este de parere Cristian Balcescu, presedintele si directorul general al agentiei de turism CMB Travel.


Conform lui Balcescu, atat solicitarile, cat si vanzarile au crescut in 2008, in perioada sarbatorilor specifice sezonului de primavara, cu circa 20% in volum, in prezent, ponderea acestora in cifra de afaceri a agentiei pe care o coordoneaza fiind de circa 10%. Cristina Irimia, director de marketing in cadrul agentiei de turism J'Info Tours, unul dintre primii zece jucatori de pe piata locala de profil, sarbatorile din prima jumatate a anului contribuie cu circa 20% la cifra de afaceri a agentiei.


Referitor la destinatiile preferate de turisti pentru prima perioada a anului, parerile sunt impartite, in functie de tipul sarbatorii.


"Destinatiile preferate de turistii romani pentru petrecerea sarbatorilor de Valentine's Day, 1 si 8 martie si 1 Mai sunt capitalele europene: Viena, Praga, Roma, Paris, Londra, Amsterdam, pentru vacante gen city break, dar si statiuni montane din Romania. In ceea ce priveste sarbatorile pascale, optiunile turistilor se indreapta catre Bulgaria, Grecia si Romania", a declarat Balcescu.


Ofertele agentiilor de turism cuprind pachete speciale pentru sarbatorile din prima parte a anului, ca de exemplu Valentine's Day, 1 si 8 martie, Pasti si 1 Mai.


"Pachetele specifice acestor sarbatori includ, pe langa transport si cazare, si alte activitati sau servicii, cum ar fi cine festive, vizite culturale", a mai spus Balcescu.


In oferta agentiei de turism J'Info Tours, pentru pachete de vacanta in perioada acestor sarbatori, se numara cadouri, spectacole, vizite pentru Valentine's Day sau pranz de Pasti cu preparate traditionale ale zonei, mers la biserica.


Conform jucatorilor din industria ospitalitatii, preturile practicate in aceasta perioada sunt mai mici, deoarece sezonul de vara se afla la debutul sau, fiind mai avantajos pentru turisti sa calatoreasca in prima parte a anului.


"Tarifele pachetelor de Pasti in Bulgaria pornesc de la 69 de euro de persoana/sejur si includ cazare trei nopti la hotel de trei stele si demipensiune. O limita maxima de pret nu exista, totul depinzand de categoria hotelului preferat de turist, mijlocul de transport folosit si restul serviciilor turistice achizitionate", este de parere directorul CMB Travel. Directorul de marketing al J'Info Tours este de parere ca fiecare perioada are un pret diferit, in functie de atractivitatea destinatiei si de solicitarile care exista. "Pretul unei camere intr-un hotel bun din Romania poate ajunge la 150-200 de euro pentru un weekend, in timp ce pachetele de vacanta pe insule exotice pot ajunge si la 8.000 de euro de persoana", a precizat Cristina Irimia.


Autoritatile din turism vizeaza deschiderea sezonului de vara, in acest an, inca din luna aprilie, odata cu desfasurarea, in Capitala, a summitului NATO, pentru acest eveniment, agentiile de turism locale pregatind o serie de pachete speciale. Recent, un numar de 19 hoteluri de pe litoral au prezentat ofertele de cazare pentru perioada 2-6 aprilie, atunci cand, la Bucuresti, se va desfasura summitul NATO, preturile fiind intre 99 de lei (circa 27 de euro) si 300 de lei (circa 80 de euro) o camera single, pe noapte, si intre 110 lei (30 de euro) si 500 de lei (135 de euro) o camera dubla.Autoritatile din domeniu estimeaza ca numarul hotelurilor de pe litoral care vor fi deschise incepand cu aceasta perioada sa se ridice la 30.


Conform Institutului National de Statistica (INS), sosirile turistilor romani in structurile de primire turistica cu functiuni de cazare au reprezentat, in luna ianuarie 2008, 78,4% din numarul total de sosiri, in timp ce turistii straini au reprezentat 21,6% din numarul total de sosiri, ponderi similare celor din ianuarie 2007. Sosirile in hoteluri au, in prima luna din acest an, o pondere de 71,9% din totalul sosirilor in structurile de primire turistica avand functiuni de cazare, in crestere cu 4,3% fata de luna ianuarie 2007. Totodata, innoptarile turistilor romani in structurile de primire turistica avand functiuni de cazare au reprezentat, in luna ianuarie 2008, 76,3 % din numarul total de innoptari, in timp ce turistii straini au reprezentat 23,7%, ponderi aproximativ egale cu cele din ianuarie 2007. Conform estimarilor Federatiei Patronatelor din Turismul Romanesc (FPTR), numarul turistilor straini care vor vizita Romania in acest an va fi cu 28-30% peste nivelul de anul trecut, in timp ce plecarile romanilor in alte tari vor inregistra un avans similar.


Potrivit datelor centralizate de FPTR, in 2007 s-a observat ca o tendinta ascendenta a fost inregistrata si la calatoriile romanilor in strainatate, numarul acestora crescand cu 23%, la 10,97 milioane de persoane, cu 3,25 milioane peste numarul strainilor care au intrat in Romania. In anul 2007 s-a remarcat, totodata, tendinta de reducere a duratei medii a sederii in hoteluri, rezultata din accentuarea circulatiei turistice la sfarsit de saptamana si din tendinta de fractionare a vacantelor, fenomen care se manifesta tot mai pregnant si in Romania. Printre cei mai importanti jucatori de pe piata locala a agentiilor de turism se numara Happy Tour, Eximtur, Marshal Turism, Aerotravel, J'Info Tours si Paralela 45. Cei mai mari jucatori de pe piata autohtona a agentiilor de turism au realizat, in 2007, incasari de circa 600 milioane de euro.


Pondere


Atat solicitarile, cat si vanzarile au crescut in 2008, in perioada sarbatorilor specifice sezonului de primavara, cu circa 20% in volum


Tendinta


In anul 2007 s-a remarcat, totodata, tendinta de reducere a duratei medii a sederii in hoteluri, rezultata din accentuarea circulatiei turistice la sfarsit de saptamana si din tendinta de fractionare a vacantelor


Destinatiile preferate


* Pe turism intern: Valea Prahovei, Maramures, Bucovina, statiunile balneoclimaterice, litoralul Marii Negre

* Pe turism extern: Austria, Grecia, Bulgaria, Tunisia, Turcia, Egipt, Israel

HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
Evoluția Cifrei De Afaceri Din Comerțul Cu Ridicata Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule si motociclete) a scăzut, in luna ianuarie, cu 20%...
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei (MDLPA) a virat suma de 286.390.685,13 lei, în vederea decontării facturilor pentru 237 de obiective finanţate prin Programul...