In ciuda discrepantelor care exista intre statisticile Facebook si cele ale Google AdWords, marile companii au inceput sa realizeze ca sistemul de reclama platita de la Facebook le poate mari semnificativ business-ul, potrivit Mashable.
Facebook reprezinta o oportunitate si pentru companiile de recrutare sau pentru departamentele de resurse umane ale firmelor, pentru ca prin intermediul retelei sociale pot fi identificati angajatii ideali pentru un anumit job, asa cum nu se poate face prin intermediul canalelor traditionale.
Iata de ce reclamele Facebook pot fi cel mai bun consilier HR
Toata lumea e pe Facebook
Facebook nu este doar cea mai mare retea social din lume, cu un trafic mult mai mare decat Twitter, LinkedIN si MySpace al un loc. Site-ul a atins, de asemenea, un nivel fara precedent de integrare in vietile utilizatorilor. In fiecare zi, 526 de milioane de oameni intra pe Facebook, iar 398 de milioane dintre acestea folosesc reteaua sase zile din sapte.
Ce inseamna acest lucru pentru managerii de resurse umane? Inseamna ca Facebook este cel mai probabil locul in care isi vor gasi candidatii potriviti, dar un anunt simplu nu este suficient. Managerii HR au nevoie de un trafic tintit pe pagina de Facebook a companiei, iar acest lucru poate fi facut prin intermediul Facebook ads, care are o baza de peste 900 de milioane de utilizatori.
Te-ar putea interesa si De ce nu stau oamenii de afaceri pe Facebook si Twitter?
Gasirea candidatului ideal
Reclamele Facebook pot ajunge la candidatii potriviti prin intermediul unei arii largi de criterii, precum localitatea, educatia, istoricul angajatului, interesele personale. Campania poate fi suficient de specifica, incat sa selecteze pentru vizualizare doar absolventii unei anumite facultati, cu o anumita specializare, care traiesc la o anumita distanta de un oras. In functie de jobul oferit, reclama Facebook poate ajunge, practic, la oricine.
Costuri reduse
Asa cum se intampla la majoritatea plaformelor online de publicitate, Facebook taxeaza la clickuri. Acest lucru inseamna ca nu vor fi bani aruncati pe geam, din cauza unor utilizatori neinteresati. Facebook va incasa comision doar in momentul in care cineva ia initiativa de a face click pe reclama platita, pentru a afla mai multe detalii despre jobul respectiv.
Atragerea candidatilor pasivi
Una dintre cele mai mari provocari ale recrutarii este atragerea atentiei candidatilor pasivi. Din categoria acestora fac parte angajatii care sunt nemultumiti de conditiile de la locul de munca, dar nu intreprind nimic pentru a-si schimba jobul. Si, cu toate acestea, candidatii pasivi sunt adeseori candidatii cei mai potriviti si cei mai bine pregatiti, in mod special in cadrul pozitiilor de middle management.
Facebook poate atrage atentia acestor candidati prin prezentarea, in cadrul reclamei platite, a unei oportunitati de cariera.
Construirea unei comunitati
Unul dintre cele mai mari avantaje conferite de Facebook ads este faptul ca genereaza trafic pentru pagina de Facebook a companiei. Acest trafic, combinat cu un continut relevant, poate fi convertit in like-uri. Acestea, in schimb, se transforma in comunitatea paginii.
Afla Trei modalitati de imbunatatire un traficului pe contul de Facebook.
Ghidati dupa principiile relevantei si utilitatii, utilizatorii care dau like paginii unei companii sunt adesea cei care au interese comune cu valorile companiei si, care, astfel, se transforma in candidatii ideali.