Xiaomi, al treilea producator de smartphone din lume, gata sa-si puna in practica planurile de expansiune

Vineri, 07 Noiembrie 2014, ora 16:15
3163 citiri
Xiaomi, al treilea producator de smartphone din lume, gata sa-si puna in practica planurile de expansiune
Foto: androidheadlines.com

Producatorul chinez de smartphone-uri Xiaomi este gata sa isi majoreze capitalul cu o infuzie de 1,5 miliarde de dolari pe care pare sa o fi obtinut in urma atragerii in companie a operatorului de internet DST din Rusia. In trecut, DST a investit capital de risc si in Alibaba, Facebook si Airbnb, cele trei companii aducandu-i profitul asteptat.

Cu noua suma, dar si cu miliardul de dolari contractat de la 29 de banci, Xiaomi depaseste valoarea de 40 de miliarde de dolari si cel mai probabil isi va continua expansiunea pe pietele din Indonesia si Brazilia, targeturi stabilite inca de anul trecut. Cu acest prilej, Xiaomi intra in lumea mare a producatorilor de electronice, depasind valoarea cumulata a Lenovo si Sony, arata analistii revistei Financial Times.

Ispita marului

Tranzactia ar stabili recordul in acest an, pana acum doar Uber Technologies reusind sa depaseasca nivelul de un milliard de dolari in aceasta vara, cu o strangere de fonduri de 1,2 miliarde de dolari. Ar reprezenta, totodata, si egalarea celei mai mari tranzactii private cu actiuni ale unei companii realizate pana in present, 1,5 miliarde de dolari, nivel atins de Facebook cu un an inainte de listarea publica a companiei lui Zuckenberg. Insa statisticile acestea nu reprezinta decat cifre pentru fondatorii companiei chineze.

Tinta cea mare pentru chinezi o reprezinta depasirea nivelului atins de Apple, intre produsele Xiaomi si iPhone-urile produse de compania Americana existand o batalie continua dusa pe continental asiatic.

"Perceptia lor despre ei este ca pot reprezenta mai mult decat Apple. Vor sa depaseasca nivelul Apple prin integrarea dispozitivelor, a programelor de operare, a continutului si serviciilor oferite de Xiaomi intr-un sistem cat mai extins", declara unul dintre analistii de piata care coordoneaza activitatea Xiaomi pe pietele internationale.

Cu infuzia de 1,5 miliarde de dolari, Xiaomi poate sa isi puna in practica expansiunea pe noi piete din Asia si America Latina, dar si planurile de dezvoltare a altor dispozitive smart: tablete, smart TV-uri, rutere, ca si programe proprii de televiziune. In plus, noua capitalizare a firmei va inchide gura contestatarilor care cred ca gigantul chinez ar urma sa aiba o cadere brusca, dupa modelul trasat deja de Motorola si HTC.

Fara actionariat public

Cu planuri care nu prevad listarea publica pe bursa in urmatorii 5 ani, Xiaomi nu va aduce beneficii majore in urmatorii ani actionarilor sai. Asemanatoare pana intr-un punct al evolutiei cu retailerul Alibaba, Xiaomi nu da semne ca va iesi public pe piata de actiuni. Daca Alibaba a preferat sa depuna o oferta publica de actiuni pe bursa din New York, stabilind un record de 25 de miliarde de dolari, Xiaomi isi indreapta privirea spre investitorii potenti din bazinul asiatic.

Conform unor date oficiale prezentate de analistii de la IDC, vanzarile Xiaomi din trimestrul al treilea au fost depasite doar de Samsung si Apple. Chiar si asa, fata de aceeasi perioada a anului trecut, numarul smartphone-urilor vandute de Xiaomi a fost cu 211% mai mare, atingand cifra de 17,3 milioane.

#planuri expansiune Xiaomi, #infuzie capital Xiaomi, #planuri bursa Xiaomi , #Profit