2009: Anul Twitter si Facebook

Luni, 14 Decembrie 2009, ora 00:26
1826 citiri
2009: Anul Twitter si Facebook

Twitter, alimentat de telefoanele mobile cu acces la Internet, a crescut masiv in anul care a trecut, la fel ca si Facebook, care a eclipsat MySpace pentru a deveni cea mai importanta retea sociala a lumii.

"Acestia sunt marii castigatori", spune Jason Keath, consultant pentru media sociala si fondator al SocialFresh.com, citat de New Straits Times. "Facebook si-a triplat dimensiunea anul acesta. Twitter a crescut imens. Cred ca aveau vreo doua milioane de utilizatori la inceputul anului. Acum au 40 de milioane", adauga Keith.

Cu 350 de milioane de membri, "daca Facebook era o tara, ar fi fost a patra cea mai populata", spune si Scott Stanzel, fost adjunct al secretarului de presa la presedintelui american George W. Bush si angajat al Microsoft.

Twitter ar fi respins oferte de preluare de milioane de dolari din partea Google si Facebook, in vreme ce influenta sa drept instrument de influentare si comunicare a crescut si a fost validata anul acesta.

Facebook si Twitter sunt populare deoarece, in esenta, "ofera valoare reala oamenilor, in vietile profesionale si personale. Poti sa tii legatura cu sute, cu mii de persoane, doar daca ai un cont de Facebook sau esti activ pe Twitter", spune Stanzel.

Stanzel mai vede si o altfel de valoare a celor doua site-uri de socializare. Aceste instrumente au "redefinit felul in care companiile si politicienii se raporteaza la consumatorii sai electoratul lor. Companiile sau politicienii care se afla pe Facebook, Twitter sau YouTube construiesc o relatie mai permanenta cu electoratul sau consumatorii lor deoarece sunt angajati intr-o conversatie", crede expertul.

Keath crede ca actuala crestere a Twitter va incetini, ba chiar se poate opri daca compania nu are grija la cei care pun linkuri la materiale porno, isi fac publicitate si in general incarca cu "gunoaie" spatiul virtual.

In ceea ce priveste Facebook, Keath spune ca "este foarte probabil sa se instituie un portal de plata, o unealta de plata. Daca fac asta, nu vor avea doar reteaua sociala, ci si comertul virtual. Si si-au asigurat o mare parte din activitatea ta online".

#facebook, #twitter, #social media, #shopping , #stiri Facebook