Ai grija ce scrii pe Facebook. Seful este cu ochii pe tine

Luni, 24 Ianuarie 2011, ora 18:07
2324 citiri
Ai grija ce scrii pe Facebook. Seful este cu ochii pe tine

Atat angajatii cat si angajatorii ar trebui sa utilizeze cu atentie retelele sociale in relatiile profesionale pe care le dezvolta, sunt de parere specialistii in HR citati de BNET.com. Facebook, in mod special, este o unealta folosita atat de adolescenti pentru a comunica, cat si de cei mai mari pentru a-si exprima nemultumirile legate de seful, colegii si oamenii din compania in care lucreaza in fiecare zi. Foarte putini stiu insa ca un comentariu nepotrivit la adresa cuiva poate avea un efect puternic imediat dupa lansarea lui pe orice platforma online, fie ca exista motive solide sau doar o interpretare subiectiva.

Unii specialisti considera ca dreptul la libera de exprimare nu este un argument suficient de puternic, atunci cand un angajat se foloseste de el pentru a denigra organizatia in care lucreaza.

Oricine poate avea dreptul la o opinie, insa fiecare trebuie sa isi asume consecintele a ceea ce a spus, iar regula este valabila atat pe Facebook, Twitter sa blogurile personale , ca principal argument pentru un angajator sa renunte la serviciile cuiva.

"Facebook a devenit un spatiu public care poate influenta perceptia sau poate genera mai departe reactii in randul partenerilor de afaceri, clienti sau chiar poate opinia publica. Este uneori suficient pentru a-ti compromite prestanta pe care o aveai la serviciu" a declarat Doru Panaitescu, Digital Marketing Pioneer Marketeer.ro pentru Bloombiz.

Comportamentul online influenteaza parerea angajatorilor despre angajat

Doru Panaitescu afirma ca profilurile de Facebook sunt un spatiu unde managerul poate face o evaluare, mai ales daca este vorba de un business specializat.
Companiile au nevoie de angajati in care sa poata avea incredere ca iau deciziile cele mai potrivite.

Orice manager va considera ca daca nu ti-ai dat seama ca replica ta pe Facebook data sefului va ajunge usor la acesta, cel mai probabil nu ai aptitudinile de baza care te-ar putea ajuta sa te descurci postul oferit de el.

El nu va fi niciodata multumit sa lucreze cu un om care nu e capabil sa realizeze ca nu ai cum sa ai incredere in peste 400 de prieteni ca vor pastra "micul tau secret".

Companiile au nevoie de oameni loiali

Cei mai nemultumiti considera ca oricum compania pentru care lucreaza nu pretuieste cariera lor, ca nu au nici cea mai mica problema in a renunta la serviciile lor si se considera indreptatiti sa nu o respecte nici ei, la randul lor.

Specialistii te sfatuiesc sa nu adopti atitudinea asta, in primul rand pentru ca esti platit sa indeplinesti anumite sarcini pentru care esti specializat.

Atata timp cat exista clauza de neconcurenta , iar companiile nu permit transmiterea de informatii unei organizatii concurente, este evident ca acestea nu apreciaza nici postarea de informatii care ar putea face rau imaginii companiei.

Doru Panaitescu este de parere ca declaratiile pe Facebook sunt tot atat de relevante ca si cele oficiale acordate unui ziar, iar un angajat care face o afirmatie ce afecteaza imaginea organizatiei poate sa riste chiar si un process de defaimare, in functie de situatie.

Exista unele lucruri despre managerul nu isi doreste sa afle

Specialistii in HR considera totusi ca sefii ar trebui sa evite paginile de Facebook ale angajatilor si ale candidatilor pentru a nu fi subiectivi in deciziile pe care le iau in ceea ce priveste viitorul profesional al persoanei vizate.

Paginile de Facebook pot dezvalui foarte multe lucruri care ar putea sa te deranjeze, iar asta ar putea distruge complet relatia pe care o ai cu un angajat bun.
Nu te lasa influentat de aspectele subiective si incearca sa judeci orice candidat dupa performantele sale in programul de munca.

Unele informatii de pe Facebook nu pot fi luate in considerare

Familia din care provine subordonatul, preferintele lui muzicale, religioase sau de orice alta natura ar putea avea un impact major asupra deciziilor tale.

Chiar daca te consideri un om impartial, exista riscul sa intalnesti cateva informatii personale irelevante pentru CV dar care te vor influenta fara sa iti dai seama, spun expertii.

Locul angajatilor nu este in lista de Facebook

Chiar daca esti un sef extraordinar, nu uita ca prietenia se limiteaza de cele mai multe ori la raportul de subordonare si sursa de venit.

Nu incerca sa ii adaugi in lista ta de Facebook pe angajatii tai si nici nu le urmari blogurile personale, daca nu doresti sa-ti transformi profilul personal intr-un mediu office.

Daca ai apucat deja sa adaugi cel putin o persoana in lista, este prea tarziu sa respingi celelalte cerei de prietenie pe profil, spun expertii.

O afirmatie nepotrivita sau o poza dubioasa nu poate caracteriza un angajat

Orice om face greseli, iar unele intamplari scoase din context pot parea mai ciudate decat sunt cu adevarat.

Nu poti "pedepsi" un angajat de 30 de ani daca un prieten de-al lui a postat imagini compromitatoare cu el de la varsta de 18 ani, spun expertii.

#concediere, #facebook, #retele, #sef, #sociale , #stiri Facebook