Ajutor! Imi urasc colegii!

Luni, 22 Iunie 2009, ora 23:15
3336 citiri
Ajutor! Imi urasc colegii!

Sa faci parte dintr-o echipa poate fi o experienta profesionala minunata atunci cand colaborarea si discutiile conduc la noi idei si la dezvoltarea carierei. Insa nu pentru toata lumea.

Insa pentru unii angajati, interactiunile cu colegii variaza de la putin iritante pana la adevarate cosmaruri. Cnn.com a intervievat cativa astfel de angajati, pentru care relatia cu colegii nu este niciodata o bucurie. Suna cunoscut?

Angajatul mirositor

“Am lucrat cu un individ care mirosea a covoare murdare si ude. Era destul de suparator,” isi aminteste Christine Lam, antreprenor din Washington.
Aceasta problema a avut impact asupra productivitatii lui Lam. “Mirosea atat de oribil incat imi dadeau lacrimile si, din acest motiv, era extrem de dificil de lucrat cu el.”

Stai departe de Blackberry!

Multi dintre noi sunt iritati de colegii care-si pentrec prea mult timp dand telefoane personale sau sms-uri prietenilor si familiei. Si probabil ca nici un aparat nu este mai vizibil la locul de munca decat un Blackberry.

“Am avut un coleg care folosea atat de mult Blackberry-ul, incat putea sa tasteze cu ochii inchisi,” spune Andrew Chris, angajat la Olighting.com, un retailer online. Din nefericire, individul dependent de Blackberry nu putea sa tasteze si sa vorbeasca in acelasi timp. “Era imposibil sa i te adresezi in cea mai mare parte a timpului.”

Prea mult timp pe Facebook

Krista, consultant in Coloradi, a descoperit ca internetul l-a impiedicat pe colegul sau sa isi termine treaba.
Colegul Kristei era dependent de site-urile de networking. “Isi petrecea mare parte a zilei pe paginile de MySpace si Facebook, pe care trebuia sa si le updateze,” spune aceasta.

Cand venea vorba de munca, colegul Kristei nu era deloc productiv. “As putea sa spun ca lucra aproximativ 2 ore pe zi, iar mare parte din ce facea trebuia corectat sau refacut in totalitate.”

Lista comportamentelor nocive

Poate ca unele exemple sunt extreme, dar colegii ne pot enerva usor, ne pot calca pe bataturi si ne pot atrage ura in multe feluri.
Daca nu canta, colegii mesteca, sparg baloane, isi trag nasul, tusesc sau scot diverse sunete pe care ne este imposibil sa le ignoram.

Care sunt cele mai intalnite motive pentru care un coleg poate fi enervant?

• Are permanent o atitudine negativa la birou.
• Sunt extrem de bagareti sau barfitori.
• Aduc la birou mancaruri puternic mirositoare. Tonul si broccoli sunt doar cateva dintre “favorite”.
• Isi folosesc biroul ca pe spatiul destinat igienei personale. Toata lumea “iubeste” un coleg care isi taie unghiile la birou.
• Lasa mizerie in locurile comune si nu strang dupa ei.
• Nu-si iau in serios responsabilitatile si le paseaza altora cu prima ocazie.

Rezolvarea conflictelor

April Callis, trainer si facilitator din Michigan, SUA, sugereaza cateva strategii pentru rezolvarea conflictelor cu colegi iritanti, inainte ca acestea sa devine probleme majore.
Cere o rezolvare

“Intampina fiecare plangere sau problema cu o cerere pentru o solutie,” spune Callis. Aceasta este de parere ca o astfel de abordare are mai putine sanse sa il determine pe colegul tau sa devina defensiv. Ba mai mult, il face parte din solutie.

Fapte, nu vorbe

O alta strategie propusa de Callis este “Strategia Dragnet”. “Cand barfele, plangerile sau informatiile negative sunt mereu in fata, documenteaza-te.” Callis spune ca aceasta abordare atenueaza potentialul pentru conflicte mai importante. “Acest lucru va inlatura emotiile din peisaj.”

Foloseste umorul

Orice plangere legitima cu privire la un coleg ar trebui luata in serios. Insa conflictele minore pot fi rezolvate cu ajutorul umorului plin de tact, astfel incat partile implicate sa aiba parte de o intensitate mai mica a problemei.

Fii plin de tact

Angajatii ar trebui, de asemenea, sa tina minte ca oricat de iritante ar fi aceste comportamente, pot exista si alti factori care sa actioneze precum catalizatori. Timpul petrecut in exces dand telefoane personale poate fi un semn al unei crize personale, in timp ce problemele de igiena pot sa denote o problema de sanatate.

Tu si managerul tau ar trebui sa fiti corecti, ingaduitori si sa empatizati cu colegii atunci cand incercati sa rezolvati o problema. Acestia pot sa nu fie constienti de faptul ca actiunile lor au un asemenea impact asupra celor din jur.

“Am lucrat la o companie in care managerul era renumit pentru identificarea celor doi oameni aflati in conflict, pe care ii invita intr-o camera de sedinta si ii prezenta unul altuia ca si cum nu s-ar fi cunoscut niciodata,” isi aminteste David Dalka, consultant in dezvoltarea afacerilor si strategii de marketing online.

Dalka crede ca aceasta este o strategie eficienta. “Asta era si ideea – sa incurajezi oamenii sa vorbeasca despre lucrurile marunte inainte ca acestea sa devina probleme majore,” spune el. “Cultura era una care incuraja oamenii sa se reconcilieze singuri.”

#colegi cariera manager job , #stiri Facebook