Divizia de Internet a concernului Time Warner, America Online (AOL), a anuntat astazi, surprizator, ca a ajuns la un acord pentru preluarea site-ului de social networking Bebo, pentru suma de 850 de milioane de dolari.
Bebo este unul dintre cele
mai populare site-uri de relatii sociale, concurand cu liderii industriei,
precum Facebook. Compania avut anul trecut cea mai importanta crestere
a numarului de utilizatori dintre site-urile mari de acest gen. America
Online discuta cu Yahoo o alianta pentru a scoate din joc oferta de
preluare de la Micorosoft. De asemenea se discuta de multa vreme despre
vinderea diviziei online dupa ce rezultatele financiare au fost dezamagitoare
in ultimii ani. AOL va plati cu banii jos pentru cumpararea acestui
site popular.
Zvonurile de pe Internet vorbeau
despre o eticheta de 1 miliard de dolari pentru Bebo, dar se pare ca
a fost un pic exagerat. Site-ul are circa 40 de milioane de utilizatori,
dar nu se anuntasera prea multe companii interesate de o astfel de achizitie.
Oricum, compania Bebo colabora
deja cu AOL, avand un sistem special pentru ca membrii sai sa poata
vorbi folosind aplicatia de chat AOL Instant Messenger (AIM). Cu toate
acestea, nici bloggerii americani, nici analistii nu s-au gandit ca
ar putea fi vorba de primul pas spre o achizitie.
Abia recent, oficiali ai AOL
au vorbit despre eventualitatea unei achizitii. Jefferey Bewkes, directorul
executiv al Time Warner, a declarat ca va cauta sa vanda divizia de
telecom a AOL, fostul operator de dial-up care pierde clienti si bani
in fiecare luna.
AOL a luat decizia de a cumpara
Bebo in primul rand pentru ca este un site dezvoltat international,
nu doar in Statele Unite. Bebo e popular in Mare Britanie, Irlanda,
Noua Zeelanda si alte tari anglofone. America Online a lansat in ultimii
ani peste 17 site-uri noi cu target international, iar acum vrea sa
isi extinda afacerile inpeste 30 de tari unde inainte nu era prezenta,
asta pentru a creste traficul in portal.
"Bebo este o completare
perfecta pentru serviciile de comunicare AOL, iar achizia aduce compania
in topul site-urilor de social media", a declart Randy Falco, director
executiv al diviziei online. "Ce ne-a atras a fost baza foarte
mare de clienti din alte tari si cresterea rapida a numarului utilizatorilor",
a precizat seful AOL.
Tehnologia Bebo este atractiva,
e compatibila cu OpenSocial al Google si cu sistemul rival al Facebook,
iar compania a implementat si OpenMedia, o platforma pentru multimedia
lansata de MTV si CBS. Oficialii AOL si Bebo au declarat ca este esential
ca in urmatoarea perioada sa integreze perfect AIM cu sistemul de profile
Bebo, pentru a creste populariatatea si utilitatea solutiilor de social
networking. AOL are acum acces la 80 de milioane de utilizatori, peste
principalul rival, care ramane Facebook , cu 67 de milioane de membri.
Evident, liderul Web 2.0, MySpace, ramane cu mult peste posibilitatile
AOL/Bebo. Deocamdata, spun oficialii celor doua companii.