America Online a cumparat Bebo pentru 850 de milioane de dolari

Vineri, 14 Martie 2008, ora 00:22
2439 citiri
America Online a cumparat Bebo pentru 850 de milioane de dolari

Divizia de Internet a concernului Time Warner, America Online (AOL), a anuntat astazi, surprizator, ca a ajuns la un acord pentru preluarea site-ului de social networking Bebo, pentru suma de 850 de milioane de dolari.

Bebo este unul dintre cele

mai populare site-uri de relatii sociale, concurand cu liderii industriei,

precum Facebook. Compania avut anul trecut cea mai importanta crestere

a numarului de utilizatori dintre site-urile mari de acest gen. America

Online discuta cu Yahoo o alianta pentru a scoate din joc oferta de

preluare de la Micorosoft. De asemenea se discuta de multa vreme despre

vinderea diviziei online dupa ce rezultatele financiare au fost dezamagitoare

in ultimii ani. AOL va plati cu banii jos pentru cumpararea acestui

site popular.

 

Zvonurile de pe Internet vorbeau

despre o eticheta de 1 miliard de dolari pentru Bebo, dar se pare ca

a fost un pic exagerat. Site-ul are circa 40 de milioane de utilizatori,

dar nu se anuntasera prea multe companii interesate de o astfel de achizitie.

 

Oricum, compania Bebo colabora

deja cu AOL, avand un sistem special pentru ca membrii sai sa poata

vorbi folosind aplicatia de chat AOL Instant Messenger (AIM). Cu toate

acestea, nici bloggerii americani, nici analistii nu s-au gandit ca

ar putea fi vorba de primul pas spre o achizitie.

 

Abia recent, oficiali ai AOL

au vorbit despre eventualitatea unei achizitii. Jefferey Bewkes, directorul

executiv al Time Warner, a declarat ca va cauta sa vanda divizia de

telecom a AOL, fostul operator de dial-up care pierde clienti si bani

in fiecare luna.

 

AOL a luat decizia de a cumpara

Bebo in primul rand pentru ca este un site dezvoltat international,

nu doar in Statele Unite. Bebo e popular in Mare Britanie, Irlanda,

Noua Zeelanda si alte tari anglofone. America Online a lansat in ultimii

ani peste 17 site-uri noi cu target international, iar acum vrea sa

isi extinda afacerile inpeste 30 de tari unde inainte nu era prezenta,

asta pentru a creste traficul in portal.

 

"Bebo este o completare

perfecta pentru serviciile de comunicare AOL, iar achizia aduce compania

in topul site-urilor de social media", a declart Randy Falco, director

executiv al diviziei online. "Ce ne-a atras a fost baza foarte

mare de clienti din alte tari si cresterea rapida a numarului utilizatorilor",

a precizat seful AOL.

 

Tehnologia Bebo este atractiva,

e compatibila cu OpenSocial al Google si cu sistemul rival al Facebook,

iar compania a implementat si OpenMedia, o platforma pentru multimedia

lansata de MTV si CBS. Oficialii AOL si Bebo au declarat ca este esential

ca in urmatoarea perioada sa integreze perfect AIM cu sistemul de profile

Bebo, pentru a creste populariatatea si utilitatea solutiilor de social

networking. AOL are acum acces la 80 de milioane de utilizatori, peste

principalul rival, care ramane Facebook , cu 67 de milioane de membri.

Evident, liderul Web 2.0, MySpace, ramane cu mult peste posibilitatile

AOL/Bebo. Deocamdata, spun oficialii celor doua companii.