Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Angajatorii folosesc site-urile de networking pentru a verifica potentialii angajati

Angajatorii folosesc site-urile de networking pentru a verifica potentialii angajati

S-au dus zilele in care singura grija a celor care isi cauta de lucru era CV-ul sau scrisoarea de intentie. Astazi, aceste documente raman de baza in procesul de angajare, insa li se alatura, de asemenea, si un fenomen in continua crestere: social networking-ul.

45% dintre angajatorii care au participat, in iunie 2009, la un studiu CareerBuilder au afirmat ca folosesc site-urile de social networking pentru a cauta potentiali angajati, in comparatie cu doar 22% dintre angajatori, anul trecut. 11% dintre angajatori planuiesc sa inceapa sa foloseasca site-urile de social networking in vederea procesului de selectie. Peste 2600 de manageri au participat la acest studiu.

Dintre cei care intreprind verificari online ale candidatilor, 29% folosesc Facebook, 26% folosesc LinkedIn si 21% utilizeaza MySpace. Unul din 10 angajatori (11%) cauta pe bloguri, in timp ce 7% isi urmaresc candidatii pe Twitter.


In plus, 16% dintre angajati au folosit site-uri de networking ca parte din cautarea lor pentru un job.


“Intr-o piata de munca atat de dificila, networking-ul online este un element important al puzzle-ului, pentru angajatii care doresc sa-si construiasca relatii profesionale si, in cele din urma, sa se conecteze cu urmatoare slujba,” spune Liz Harvey, CareerBuilder.com, care tocmai si-a lansat propria comunitate online, BrightFuse.


“Cu peste 1,6 milioane de utilizatori, BrightFuse.com a devenit o sursa de profesionisti dornici sa se dezvolte. Angajatii si candidatii aflati la orice nivel pot folosi BrightFuse pentru a se promova pe sine si pentru a recomanda si pe altii.”


In timp ce social networking-ul este o modalitate extraordinara de a-ti face conexiuni si de a gasi potentiale oportunitati de angajare si de a-ti promova brandul personal, candidatii trebuie sa se asigure ca folosesc aceste site-uri in avantajul lor, afisand o imagine profesionista si notandu-si calificarile.


Multi candidati par sa faca acest lucru, din moment ce 18% dintre angajatori au spus ca au gasit, pe aceste site-uri, continut care i-a incurajat sa angajeze candidatul respectiv. Iata cateva exemple:


•         Profilul a oferit o imagine clara a personalitatii candidatului – 50%


•         Profilul a confirmat calificarile profesionale ale candidatului – 39%


•         Candidatul a fost creativ – 38%


•         Candidatul a dat dovada de abilitati de comunicare importante – 35%


•         Candidatul a dat dovada de o dezvoltare profesionala echilibrata – 33%


•         Alti oameni au publicat recomandari avantajoase pentru candidat – 19%


Totusi, multi dintre cei care isi cauta o slujba fac lucrurile exact pe dos si nu sunt foarte interesati sau atenti la continutul pe care il plaseaza online.


De ce sunt eliminati candidatii dupa verificarea online


35% dintre angajatori au afirmat ca au gasit, pe site-urile de networking, continut care i-a determinat sa nu angajeze candidatul. Iata cateva exemple:


•         Candidatul a publicat fotografii sau informatii provocatoare sau nepotrivite – 53%


•         Candidatul a publicat continut legat de consumarea de bauturi alcoolice sau utilizarea drogurilor – 44%


•         Candidatul si-a vorbit de rau fostii angajatori, colegi sau clienti – 35%


•         Candidatul a dat dovada de abilitati slabe de comunicare – 29%


•         Candidatul a publicat comentarii discriminatorii – 29%


•         Candidatul a mintit cu privire la calificarile sale – 24%


•         Candidatul a publicat informatii confidentiale de la angajatorul anterior – 20%


Iata 5 sfaturi, pentru candidati, despre cum isi pot pastra o imagine online pozitiva:


1.    Fa curatenie online inainte sa iti incepi cautarea unui job. Sterge orice fotografii, continut sau link-uri care iti pot dauna in ochii angajatorului.


2.    Ia in considerare posibilitatea de a-ti crea propriul grup profesional pe site-uri precum Facebook sau BrightFuse. Este o modalitate foarte buna de a stabili relatii profesionale cu lideri, recruiteri si alti profesionisti.


3.    Pastreaza-ti plangerile offline. Ai grija ca lucrurile pe care le publici sa fie pozitive, fie ca sunt legate de sfera profesionale, fie de cea personala. Asigura-te ca subliniezi realizarile specifice.


4.    Fii selectiv cu privire la alegerea prietenilor online. Nu uita ce altii iti pot vedea prietenii atunci cand te cauta pe tine. Monitorizeaza comentariile lasate de altii si ia in considerare blocarea acestora, daca este cazul. Mai mult, seteaza-ti profilul “privat”, astfel incat sa nu poate fi accesat de catre oricine.


5.    Daca esti inca angajat, nu mentiona faptul ca iti cauti un job. Exista multe exemple ale angajatilor care au fost concediati pentru ca si-au pus un status care le anunta cautarea unui nou loc de munca. In plus, potentialul angajator ar putea presupune ca, daca esti dispus sa-ti cauti de lucru in timp ce ar trebui sa lucrezi, de ce nu ai face asta si daca ai lucra pentru el?



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1535 ori