Se spune ca atunci cand vrei sa-ti formezi o imagine asupra viitorului tehnologic, este de ajuns sa te uiti la ce a aparut in Japonia.
Cu toate acestea, in tara care a dat lumii branduri precum Sony, Canon sau Yamaha, Mark Zuckerberg si al sau Facebook sunt doua mari necunoscute, informeaza Atlantic Wire.
Cum se explica absenta Japoniei
Potrivit Atlantic Wire, exista doua motive principale pentru care japonezii sunt au o prezenta scazuta pe Facebook.
Primul motiv tine de limba engleza. Japonezii au ramas in urma celorlalte tari asiatice, in ceea ce priveste studiul limbii dominante pe Facebook.
Desi teoretic, niponii incep studiul limbii engleza inca din clasele primare, sistemul de educatie nu a adoptat tehnici care sa faca invatarea limbii straine mai practica.
A doua explicatie tine de specificitatea culturii.
In loc sa acceseze Facebook-ul, tinerii japonezi folosesc un site de social media local numit Mixi, care le permite sa-si pastreze un grad de anonimitate.
Website-ul nu cere userilor sa-si introduca numele real, stabilind un confort psihic pentru un popor prea putin obisnuit sa-si exprime opiniile la scoala, acasa sau la locul de munca, se arata in Atlantic Wire.
Mixi are peste 21,6 milioane de utilizatori inregistrati. Acestia pot publica fotografii, comentarii si link-uri si pot interactiona pe paginile de comunitate.Potrivit studiului Nielsen, in iulie 2010, peste 10 milioane de japonezi foloseau in mod frecvent serviciul de microblogging.
"Razboiul" tehnologiei: Japonia pierde teren in fata Chinei si Coreei de Sud
Potrivit unui articol aparut in Japan Times, producatorii japonezi pierd din cotele de piata in favoarea celor din Coreea de Sud si China.
Expertii spun ca modelul de business al corporatiilor nipone nu mai este functional, intr-o era in care piata tehnologiei digitale cere mai mult accent pe partea de software, luarea mai rapida a deciziilor si asamblarea ieftina a modulelor produse in alte parti ale lumii.