Ce fac executivii de top pe LinkedIn si Facebook?

Luni, 14 Septembrie 2009, ora 10:45
1554 citiri
Ce fac executivii de top pe LinkedIn si Facebook?

Dupa ce si-au facut cont pe LinkedIn, unii executivi romani de top incep sa descopere, destul de timid, e adevarat, retelele sociale de tip Facebook. Majoritatea managerilor utilizeaza Facebook in scop personal si mai putin pentru a-si promova businessul.

In cele din urma, cei mai castigati de pe urma exploziei de utilizatori de pe retelele sociale au ramas tot recruiterii. Numarul utilizatorilor retelei sociale Facebook a ajuns la aproape 100.000 de persoane pe plan local, in timp ce la nivel mondial exista mai mult de 250 de milioane de utilizatori, estimeaza jucatorii din online.

Cu toate acestea, fenomenul Facebook nu-si face inca simtita prezenta foarte puternic in business, unde prea putini manageri il folosesc pentru a se promova pe sine sau afacerea pe care o conduc. Cei mai multi dintre cei prezenti pe Facebook provin din domeniul IT sau recrutare, pentru acestia din urma o retea sociala fiind o sursa enorma de candidati.

Situatia de pe plan local nu este diferita de ceea ce se intampla in lume. Un studiu recent realizat publicat pe blogul uberceo.com arata ca foarte putini dintre executivii care fac parte din Topul Fortune 2009 utilizeaza Facebook, LinkedIn, Wikipedia sau scriu pe un blog.

Cei mai multi dintre managerii de top care si-au deschis conturi pe Facebook provin in special din domeniul IT, in timp ce pentru ceilalti principalul scop este unul personal. "Folosesc acest instrument de comunicare in scop personal.

In scop profesional, apelez la alte instrumente de comunicare, precum e-mailul de companie sau newsletter-ul intern", spune Calin Dragan, CEO al Coca-Cola HBC Romania si Republica Moldova. Potrivit studiului, numai doi CEO care conduc companii din Top Fortune au conturi de Twitter, in timp ce 81% din respondenti nu au o pagina personala de Facebook.

Numai 13 executivi de top au profile pe LinkedIn, cei mai multi conducand companii din sfera IT&C. Mai mult decat atat, niciunul dintre executivii din top 100 nu are un blog. La polul opus, exista manageri sau companii care profita de numarul mare de utilizatori de pe Facebook, incercand in acest fel sa cunoasca oameni noi.

"Da, se pot recruta angajati prin intermediul Facebook. Eu nu o fac, dar colegii mei de la HR, da. Se pot stabili intalniri de afaceri in urma contactarii prin retelele sociale, se pot incheia contracte sau atrage investitori", spune Radu Georgescu, presedintele grupului Gecad, specializat in securitatea informatica si unul dintre cei mai cunoscuti oameni de afaceri din industria IT&C, care a devenit celebru prin vanzarea tehnologiei antivirus RAV catre Microsoft.

In opinia sa, retelele sociale, de business sau nu, sunt definite, in general, prin usurinta cu care te ajuta sa intri in contact si sa comunici cu persoane din domeniu, oameni care te intereseaza, dar cu care nu te-ai intalnit niciodata.

Georgescu, care petrece aproximativ jumatate de ora pe saptamana pe Facebook, spune ca prefera totusi reteaua sociala LinkedIn, care reuneste mai multi profesionisti din lumea businessului. "LinkedIn, spre exemplu, imi aduce mai multe avantaje decat Facebook pentru ca este foarte orientat catre business si ma poate ajuta mai mult sa ajung sa comunic cu persoane de care am nevoie la un moment dat.

Facebook este mai mult pentru «socializare» personala. Ajuta insa amandoua si la brandul personal", afirma Georgescu. 

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#Facebook, # companie, # manageri, # companii , #stiri Facebook