Marti, 24 Mai 2011, ora 23:52
1819 citiri
Lumea digitala se schimba pe nesimtite si, ceea ce era odinioara un mediu anonim, unde oricine putea fi orice isi dorea, este acum o unealta care solicita si analizeaza informatii despre tine.
Eli Pariser, fost director al MoveOn.org si presedintele consiliului de administratie al organizatiei TED, autor al lucrarii "The Filter Bubble: What the
Internet is Hiding From You" (Ce ascunde Internetul de tine, n.r.), scrie, pentru
CNN, ca Internetul stie cele mai intime lucruri despre noi si continua sa adune o cantitate incredibila de detalii personale.
Primele 50 de website-uri, de la CNN la Yahoo si MSN, instaleaza, in calculatorul tau, in medie, 64 de "cookies" si "web beacons" fiecare. Daca faci o cautare simpla pe Dictionary.com, cu cuvantul "depresie", spre exemplu, site-ul iti instaleaza pana la 223 de cookies si beams pe computer, asa ca celelelate website-uri iti pot oferi spre vanzare antidepresive.
Cursa de a afla cat mai multe despre fiecare dintre noi a devenit lupta centrala a erei gigantilor Internetului precum
Google,
Facebook,
Apple si
Microsoft.
"Primesti servicii gratuite si costul este informatia despre tine. Si
Google si Facebook transforma asta direct in bani", este de parere si Chris Palmer de la Electronic Frontier Foundation.
In vreme ce Gmail si Facebook sunt gratuite, ele sunt si niste motoare de extractie de informatie, vorace si extrem de eficiente, care aduna detalii despre cele mai intime aspecte ale vietii noastre.
Ca strategie de business, formula gigantilor de Internet este foarte simpla: cu cat aduna mai multa informatie personala relevanta, cu atat mai mult pot vinde, si cu atat mai mult vei cumpara ce-ti vand ei. Formula functioneaza:
Amazon vinde marfa in valoare de miliarde de dolari prevazand ce il intereseaza pe fiecare client si aducandu-i in fata ochilor acel produs.
Citeste continuarea pe ziare.com
Ți-a plăcut articolul?
Vrem să producem mai multe, însă avem nevoie de susținerea ta. Orice donație contează pentru jurnalismul independent