Companii care au incercat sa cumpere Facebook

Miercuri, 19 Mai 2010, ora 00:57
3044 citiri
Companii care au incercat sa cumpere Facebook

La patru luni de la lansarea Facebook, CEO-ul Mark Zuckerberg era deja cautat de importanti oameni de afaceri pentru a le vinde compania, potrivit Business Insider.

Zuckerberg a refuzat toate ofertele primite, dar unii au fost foarte aproape de a deveni noii proprietari a ce urma sa devina cea mai mare retea sociala din  lume, cu aproape 500 de milioane de utilizatori.

In iunie 2004, un finantator anonim a oferit 10 milioane de dolari


La patru luni de la lansare, pe cand Facebook era TheFacebook.com iar Mark Zuckerberg avea doar 20 de ani, un finantator din New York a lansat o oferta  de 10 milioane de dolari. Mark Zuckerberg a refuzat fara sa stea prea mult pe ganduri.

In vara, au venit cei de la Google


In vara aceluiasi an, Mark Zuckerberg si colegii sai de camera de la Harvard au inchiriat o casa in Palo Alto.

Peste putin timp, au fost vizitati de doi executivi de la Google, care au dorit sa vada daca exista vreo modalitate in care cele doua companii ar putea colabora sau daca TheFacebook este de vanzare.

Oferta din partea Viacom


In 2005, cei de la Facebook erau in tratative cu Washington Post Company, pentru a negocia o investitie in reteaua sociala.

In acest timp, Viacom a venit cu o oferta-fulger de a cumpara compania cu 75 de milioane de dolari. Mark Zuckerberg ar fi castigat 35 de milioane de dolari, pe loc.

Oferta a fost folosita doar pentru a negocia termeni mai buni in parteneriatul cu Washington Post.

Myspace a vrut sa isi cumpere rivalul

In vara anului 2005, CEO-ul Myspace, Chris DeWolfe, a vizitat echipa Facebook pentru a propune o oferta de preluare.

Mark Zuckerberg si echipa lui au recunoscut mai tarziu ca au acceptat sa-l intalneasca pe Chris DeWolfe doar pentru ca "era o persoana interesanta".

A doua oferta Viacom

Viacom nu a renuntat la ideea de a cumpara Facebook, dupa prima tentativa. Studiile aratau ca publicul tinta al MTV petrece din ce in ce mai mult timp pe Facebook.

In toamna anului 2006, Mark Zuckerberg s-a intalnit la New York cu seful Viacom, care a incercat sa-l convinga cu diverse colaborari intre MTV si Facebook.  Tanarul CEO nu a fost impresionat si a refuzat oferta.

Viacom vine cu o ultima oferta

La cateva saptamani dupa a doua intalnire, Viacom a trimis catre Facebook o oferta de 1,5 miliarde de dolari, care urmau sa fie platiti in doua rate. Prima rata ar fi fost de 800 de milioane de dolari.

Cei de la Facebook au fost aproape de a accepta dar au dorit un avans mai mare, ceea ce i-a enervat pe reprezentantii Viacom, care nu s-au mai intors cu o  alta oferta.

Yahoo vrea Facebook

In vara lui 2006, reprezentantii Yahoo s-au hotarat sa ofere 1 miliard de dolari pe Facebook.

Suma i-a incantat pe investitorii Facebook si multi executivi ar fi vrut sa vanda.

Mark Zuckerberg, care abia lansase serviciul News Feed, s-a gandit ca Facebook valoreaza mai mult de 1 miliard de dolari.

Din cauza rezultatelor financiare slabe obtinue de Yahoo, acestia si-au redus oferta la 850 de milioane de dolari si au fost refuzati pe loc.

Yahoo se intoarce cu o oferta usor de refuzat

In toamna aceluiasi an, cei de la Yahoo si-au reconsiderat oferta, fiind dispusi sa plateasca 1 miliard de dolari pentru Facebook.

Reteaua sociala se deschisese deja catre utilizatori, depasind stadiul de retea dedicata studentilor.

Zilnic, 50 000 de oameni isi faceau cont pe Facebook. Nici investitorii cei mai dornici de exit nu au ezitat in respingerea ofertei Yahoo.

CEO-ul Microsoft: de ce sa nu cumparam Facebook cu 15 miliarde de dolari?

Determinat sa nu lase Facebook sa incape pe mainile Google, Steve Ballmer, seful Microsoft, s-a oferit sa cumpere compania lui Zuckerberg, in 2007.

Ballmer stia ca Zuckerberg nu ar fi fost de acord sa predea controlul asupra Facebook, asa ca a venit cu o oferta diferita de a celorlalti.

Microsft urma sa cumpere o mica parte din Facebook, care fusese evaluat la 15 miliarde de dolari.

Apoi, Microsoft ar fi avut optiunea de a cumapara o data la  sase luni, cate cinci procente din Facebook.

Achizitia nu s-a finalizat, dar Microsoft s-a ales cu 1,6% din Facebook la pretul de 250 de milioane de dolari si cu o clauza in contract care stipula ca cei de la Facebook vor trebui sa-i informeze, daca vor avea vreodata o oferta serioasa de la Google.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#facebook, #mark zuckerberg, #yahoo, #microsoft, #google, #viacom , #stiri Facebook