Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cum arata viitorul: Facebook sau Second Life?

Cum arata viitorul: Facebook sau Second Life?

" In afara de faptul ca se poate socializa, Second Life mai detine si oportunitatea de a castiga bani. Un utilizator de Second Life mananca pe paine alte retele sociale. Second Life este pasul urmator dupa retelele sociale. Dupa ce te-ai obisnuit pe Facebook sau pe Myspace, poti trece la Second Life", a declarat Aura Tatu, business developer Chase Corp, intr-un interviu acordat Bloombiz.ro.

Romania trece printr-o criza serioasa. Ce se intampla in Second Life?

Nu s-a resimtit pana acum. Datele oficiale ale platformei Second Life arata ca in ultimul trimestru au crescut atat numarul de utilizatori, cat si numarul de ore petrecute.


In ultimul an si jumatate, de cand am lansat Virtual Bucharest, comunitatea a crescut cam de 5 ori.


Automat creste si numarul de tranzactii. Sunt foarte multi utilizatori care au inceput sa castige bani pe platforma asta.


Sunt multi care inca experimenteaza. Internetul a fost cel mai putin afectat de criza.


Second Life este o extensie a internetului, iar criza nu a afectat atat de mult mediul online.


Reprezentati o companie de advertising digital. Ce servicii oferiti?


Oferim in special servicii pe platforma Second Life si in zona de advertgaming, de proiecte speciale si mergem foarte mult pe proiectele avangardiste.


Second Life este o platforma a viitorului, este ceea ce se considera la nivel international, un preview al viitorului, un internet in 3 dimensiuni.


In prezent, inca este un spatiu al persoanelor asa numite trendsetteri si early adopters.


In momentul in care va ajunge de masa, va fi o explozie, atat din punctul de vedere al utilizatorilor, cat si din punctul de vedere al companiilor si al brandurilor.


Cum se intampla astazi cu Facebook si cu blogurile. Acum 3-4 ani nu erau prea mult luate in considerare.


Ce beneficii ar obtine o companie prin crearea unui sediu virtual in Second Life?


Este vorba de acele beneficii pe care au inceput sa le obtina companiile cand au testat internetul in perioada in care nu era la moda.


Acum 5-7 ani, internetul nu era un spatiu de publicitate atat de important.


Nu recomandam neaparat un sediu pentru orice fel de companie. Se pot face diverse alte proiecte.


De la evenimente online si pana la concursuri.


Interactiunea cu utilizatorii este cea mai importanta. Un sediu are marele avantaj de a-i oferi utilizatorului posibilitatea de a vizita si de a cunoaste serviciile si produsele companiei respective fara sa fie nevoie sa se deplaseze.


Este un fel de prezentare in 3 dimensiuni.


Un utilizator Second Life petrece in medie 4 ore pe zi, conform ultimului studiu facut in Virtual Bucharest.


Patru ore pe zi inseamna mult. Este de fapt acel spatiu care inainte era alocat televizorului.


Daca o companie reuseste sa atraga utilizatorii sa interactioneze, au castigat 4 ore de interactiune.


Un mesaj de marketing il pot lua si il pot duce mai departe.


Avantajul nu este unul care se reflecta imediat in vanzari.


Va dau un exemplu. Noi am cunoscut in perioada copilariei noastre, branduri ca si Kent, Mercedes care erau top brands. Dupa ani, au ramas la fel.


Acesti utilizatori din Second Life sunt foarte tineri. 67% dintre ei au intre 18-25 de ani.


Se obisnuiesc cu niste branduri intr-un spatiu in care ei se joaca. Puterea de persuasiune a unui brand intr-un astfel de spatiu isi va face simtite rezultatele in timp.


Este un alt tip de marketing.


Astfel de spatii au marele avantaj ca ii ofera utilizatorului posibilitatea de a interactiona, de a dialoga, de a afla mai multe informatii si chiar de a-i oferi feedback brandului.


Marketingul nu mai inseamna reclama, de genul “du-te si cumpara produsul”.


Pentru omul modern, marketingul inseamna sa fie luat in considerare, sa-i fie ascultata parerea, iar produsele sa fie facute dupa cum si le doreste el.


Si-au facut companiile sediu pe Second Life?


La ora actuala exista doua companii care au sedii.


Una este BCR si organizeaza diferite actiuni de marketing corelate cu campanii si concursuri si Centrul Medical Unirea, care are o clinica virtuala unde utilizatorii pot vedea ce servicii gasesc si pot experimenta anumite servicii din clinicile reale.


Pe de alta parte, in zona de comunicare sunt multe programe educative, de la discutii la intalniri cu medici pe diverse teme.


Am avut o intalnire pe teme de sexualitate, dermatologie, intrucat utilizatorii nostri sunt foarte tineri si au probleme pe care le scot mai usor la suprafata din spatele unui avatar.


Am avut un chestionar desfasurat timp de o luna. Utilizatorii au raspuns la intrebari pe teme generale: cat de des isi fac analizele, ce parere au despre ei etc.


Care este la momentul actual traficul din Bucurestiul Virtual?


In medie sunt 1000 de persoane care vin zilnic, in Second Life sunt 70.000 conturi din Romania.


Nu toate sunt active. Sunt aproximativ 10.000 de conturi care se logheaza cu o frecventa mai mare de o data pe saptamana. Pot sa estimez ca numarul lor poate ajunge la 15.000 conturi care se logheaza cel putin o data pe saptamana.


Primavara consumul scade din cauza vremii de afara. Vara, din cauza caldurii lumea sta foarte mult pe internet.


Cum va arata Second Life peste ani?


Cu siguranta platforma va evolua. Eu lucrez pe ea din 2005. A evoluat enorm.


Este o platforma creata de utilizatori. Exista o competitie intre ei pentru ca exista motivatia banilor.


La nivel de hardware nu face fata la cat de avansata este platforma.


Exista asa numitele dynamic shadows care fac ca fiecare avatar sa aiba o umbra dinamica in momentul in care se misca, ceea ce ofera senzatia de realitate.


Depinde foarte mult de conexiunea de internet si de cat de puternic este calculatorul pentru a putea sa randeze aceste elemente 3D.


Acum 10-12 ani, la internetul pe care il aveam atunci, 2 ferestre ale unui browser si un messenger erau suficiente pentru a ne bloca activitatea.


Noi tindem sa facem software din ce in ce mai light si hardware performant.


La un moment dat lucrurile aceste se vor intalni si vom avea o aplicatie ce va rula pe orice calculator.


Se va ajunge foarte curand ca foarte multi utilizatori sa foloseasca aceste spatii virtuale ca si platforma de comunicare, de divertisment, un inlocuitor al televizorului.


Exista o diferenta foarte mare. In loc sa fie spectator in fata unui televizor si sa nu poata interactiona, aici au posibilitatea sa faca role play si sa-si creeze propriul film.


Exista si latura creativa, unde o persoana cu imaginatie nu se plictiseste niciodata fiindca are posibilitatea sa creeze tot ce ii trece prin mine, iar daca este foarte buna la ceea ce face, le poate vinde si poate castiga bani.


O femeie din Germania a devenit milionara in dolari in urma unor tranzactii imobiliare realizate in Second Life. Cum pot face romanii bani reali din Second Life?


Povestea asta cu milionara a fost in 2007. Nu a avut un profit de milioane ci a facut un rulaj.


Este adevarata povestea, insa cu mentiunea ca a ajuns la un rulaj de 1 milion de dolari cumparand terenuri.


Terenul in Second life este un spatiu gol pe care l-a amenajat si l-a facut foarte frumos, cu diferite constructii pe care le-a inchiriat sau le-a vandut.


A vandut capacitatea de a transforma un spatiu gol intr-unul frumos amenajat.


Avand foarte multe, a ajuns sa ruleze foarte multi bani. Romanii sunt foarte creativi.


Cunosc in comunitatea de romani, persoane care fac pantofi de foarte buna calitate, haine, mobilier.


De asemenea, romanii sunt foarte buni pe partea de programare, sunt scripteri foarte buni, fac animatii reusite.


Noi, ca si popor, avem niste talente, dar nu tine foarte mult de natie cat de capacitatea fiecaruia de a intelege platforma si de a o folosi asa cum i se potriveste mai bine.


Daca esti o persoana cu creativitate vei face lucrurile care iti plac, le vei vinde si vei castiga bani.


Nu va imaginati ca va veti imbogati peste noapte.


Nu este un El Dorado. Ca si in viata reala iti trebuie foarte multa rabdare, talent si acel simt de marketing, astfel incat combinatia sa te faca sa ai o afacere de succes.


Din punctul meu de vedere, o afacere de succes este una din care scoti cel putin 1000 de euro sau dolari/luna.


Cat de mult este afectat Second Life de cresterea importantei retelelor sociale?


Migratia va fi invers.


In afara de faptul ca se poate socializa, Second Life mai detine si oportunitatea de a castiga bani.


Un utilizator de Second Life mananca pe paine alte retele sociale.


Second Life este pasul urmator dupa retelele sociale.


Dupa ce te-ai obisnuit pe Facebook sau pe Myspace, poti trece la Second Life.


Exista spammeri in Second Life?


Exista. Spammingul se poate face si pe Second Life in diferite moduri.


Ca si efecte, ti se misca foarte greu avatarul, nu mai vezi nimic pe ecran, se poate sa crusheze sim-ul.


Pana la urma sunt pixeli, se poate reface.


Se face spam. Sunt foarte multe orgolii, mult mai multe decat in internetul clasic.




Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 7324 ori
Citeste mai multe despreaura chasecorp facebook life second tatu