Cum iti sabotezi cariera, fara sa stii

Luni, 01 Noiembrie 2010, ora 16:28
1877 citiri
Cum iti sabotezi cariera, fara sa stii

Daca pasii pe care trebuie sa ii urmezi pentru a-ti dezvolta cariera sunt usor de intuit, pasii care trebuie evitati nu sunt atat de bine conturati in mintea angajatilor. Publicatia Monster.com a realizat o lista alcatuita din cateva lucruri pe care trebuie sa le eviti cu desavarsire pentru nu-ti submina cariera si evolutia profesionala. 

Nu iei in serios scoala

Cunostintele in domeniu pe care le ratezi atunci cand te distrezi prea tare in facultate ar putea sa te dea inapoi atunci cand aplici pentru un job, fie el si de incepator.

In acelasi sens, abandonarea cursurilor de masterat reprezinta o alta modalitate de a te impiedica singur sa iti atingi obiectivele profesionale, sunt de parere expertii.

Nu ai un plan bine pus la punct

Avand in vedere situatia actuala de pe piata muncii, sunt mari sanse sa fi obtinut un job intr-un domeniu care nu te impresioneaza foarte tare.

Specialistii in resurse umane sustin ca acesta este un lucru pozitiv, in contextul in care jobul face parte dintr-un plan atent de dezvoltare profesionala.

Fiecare job trebuie considerat drept o etapa premergatoare unui alt job, in directia carierei pe care ti-o doresti, spun expertii.

Minciuna

O prezentare exagerata in CV sau diferite minciuni descoperite cu ajutorul Facebook te pot face sa iti perzi credibilitatea profesionala.

Nu este o idee tocmai buna sa te prefaci bolnav la munca petru o invoire si apoi sa urci poze pe Facebook de la petrecerea din dupa-amiaza cu pricina, spun specialistii.

Iti patezi reputatia pe Facebook si Twitter

Postarile personale de la munca te pot eticheta drept un lenes, pentru ca pierzi vremea intr-o perioada in care ar trebui sa iti faci treaba.

Chiar si continutul pe care il publici se poate intoarce impotriva ta, fie ca este vorba de cuvinte nepotrivite sau de imagini compromitatoare, informeaza Monster.com.

Trebuie sa pornesti de la premisa ca orice potential angajator stie sa utilizeze Facebook, Twitter say MySpace, atunci cand utilizezi profilul personal, te sfatuiesc expertii.

Nerespectarea legaturilor profesionale

Impartasirea informatiilor personale da dovada de lipsa de profesionalism, intrucat colegii tai nu doresc sa afle detalii despre certurile din familia ta.

Pe de alta parte, daca esti mult prea retras intr-un grup vorbaret, trebuie sa depui eforturi sa te alaturi discutiilor din cand in cand, pentru a nu-ti forma o imagine proasta in fata colegilor.

Barfa si critica in exces

Daca faci afirmatii nepotrivite in mod public cu privire la colegii tai, sefii, conducerea companiei sau concurenta, vei fi perceput drept o persoana negativista sau chiar cel care lanseaza zvonuri.

In ceea ce priveste barfirea competitiei, expertii te sfatuiesc sa te abtii pentru ca exista sanse ca, intr-o zi, compania sa fuzioneze cu respectivul competitor sau pur si simplu, sa iti doresti sa te angajezi la el.

O relatie nepotrivita cu seful

O relatie nepotrivita cu un superior este o idee proasta, indiferent de cariera pe care o urmezi.

Orice intamplare lipsita de etica ar putea iesi la iveala in moment-cheie din viata ta profesionala si ti-ar putea pune in pericol intreaga cariera.

Lipsa de autocontrol la petrecerile firmei

Alcoolul in exces la petrecerea firmei sau evenimentele “romantice” despre care stiu colegii tai iti afecteaza puternic credibilitatea, spun expertii.

Schimbari frecvente de job, doar pentru bani

Schimbarile moderate nu de descalifica automat din lupta pentru o anumita pozitie.

Niciun angajator nu vrea sa investeasca intr-un candidat care are la activ opt sau noua joburi pana la 35 de ani, sunt de parere specialistii in HR citati de Monster.com.

Daca aspiri la un post de leadership, tine minte ca oamenii importanti din corporatiile mari au fost membrii ai respectivei organizatii pentru foarte mult timp, inainte de a obtine un post valoros.

Mai mult decat atat, multe companii renunta la ultimii veniti atunci cand se pune problema reducerilor de personal si risti sa fii printre cei vizati, daca nu esti capabil sa ocupi nicaieri un post pentru mai mult timp.

Pierzi legatura cu cei alaturi de care ai lucrat

Vei regreta mai tarziu daca parasesti un job fara sa aduni date de contact de la colegii sau chiar sefii care ar putea sa dea referinte despre tine.

Inchei colaborarea intr-o atmosfera tensionata

Angajatorul isi va aduce aminte doar ultimele cinci minute inainte de a pleca din biroul sau, spun expertii.

Anunta-l din timp, calculeaza atent plecarea, dar mai ales incheie colaborarea fara scandal, pentru ca devine si mai dificil sa iti gasesti un nou job cand lasi dezastru in urma ta, informeaza Monster.com.

#angajati, #angajator, #cariera, #companie, #job , #stiri Facebook