Cum monetizezi fericirea

Marti, 01 Martie 2011, ora 18:13
2074 citiri
Cum monetizezi fericirea

Marketing-ul fericirii este una dintre putinele modalitati autentice in care un business mai poate sa fie "atragator" pentru oameni. Ideea de brand care ofera fericirea este din ce in ce mai puternica, iar oamenii simt o aversiune fata de tot ce pare mult prea "regizat", potrivit profesorului de Marketing Jennifer Aaker, citat de FastCompany.com, care lucreaza cu AOL, Adobe si Facebook pentru a-i ajuta sa foloseasca fericirea pentru a creste productivitatea angajatilor si a castiga simpatia clientilor.

Modul in care oamenii gasesc fericirea, o pastreaza, o manipuleaza si o folosesc ca resursa a devenit un subiect de cercetare pentru specialisti, iar rezultatele au definit fericirea ca o stare de bine caracterizata prin emotii care variaza de la multumire la bucurie intensa.

Potrivit studiilor, anticiparea unei experiente placute transmite aclasi sentiment de implinire ca indeplinirea unei sarcini dificile, precum un examen important sau chiar un maraton.

O experienta cu insemnatate, precum dobandirea unei noi aptitudini, voluntariatul sau timpul petrecut cu familia ii face pe oameni deseori mai fericiti decat momentele de placere pura.

Un alt lucru relevat in cadrul cercetarilor este ca fericirea se schimba, odata cu trecerea anilor.

Cei tineri se simt cel mai fericiti atunci cand simt adrenalina, in timp ce oamenii mai in varsta pun un semn de egalitate intre fericire si liniste.

Recunoasterea acestor nuante este de baza pentru companii, mai ales pentru cele care fac apel la emotii intr-o perioada in care cheltuielile consumatorilor sunt mult mai cumpatate.

In ziua de astazi consumatorii vor ceva diferit decat simpla achizitionare si utilizare a produsului, iar marketing-ul fericrii extinde intelesul achizitionarii de produse.

Emotiile, "marfa" care se vinde cel mai bine

Nostalgia si alte emotii "sigure" pot fi folosite foarte bine de catre companii, fericirea fiind, in acest mod, o alta marfa prezentata pentru a vinde un produs.

Mizele sunt mult mai mari, acum cu mediile sociale online, pentru ca iti doresti sa le oferi oamenilor o experienta despre care acestia sa scrie la randul lor pe Twitter sau Facebook.

Rezultatele cercetarilor sunt relevante in foarte multe cazuri practice, iar Adobe este un exemplu foarte bun de legatura gandita intre fericire si momente semnificative din viata omului.

Marile companii au transformat fericirea intr-un instrument de marketing deja

Proiectul "Adobe Youth Voices", care a incorporate toate aceste idei si a pus la dispozitia tinerilor din comunitatile sarace echipamente software Adobe si i-a incurajat sa isi spuna povestea.

Proiectul a adus beneficii financiare pentru Adobe introducand tehnologia sa catre o nisa demografica ravnita, formandu-si, in acelasi timp imaginea de companie filantropica.

Aceasta componenta a devenit un factor din ce in ce mai important in modul in care clientii privesc brandurile, pentru ca ai nevoie de ceva in plus pentru a te distinge din multimea de branduri, sustin specialistii.

Coca Cola a incercat, de asemenea, sa faca o legatura intre ideea de fericire si brandul sau, prin "fabrica de fericire", un automat de bauturi racoritoare pe care compania l-a instalat in curtea unei universitati din New York, in timpul examenelor.

In loc sa elibereze doze de suc, "fabrica de fericire" i-a surprins pe studenti oferindu-le cate o pizza sau chiar un buchet de flori.

Camerele ascunse au capturat reactiile studentilor, iar cand compania coca Cola a publicat imaginile online, acestea au devenit "virale", cu peste doua milioane de accesari.

Marile branduri doresc ca toti consumatorii lor sa impartaseasca momentul de fericire si sa simta ca produsul face parte din viata lor si a comunitatii in care traiesc.

Cea mai mare influenta acum o au recomandarile de la un prieten sau de la cei din familie, sustin specialistii citati de FastCompany.com.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#marketingul fericirii, # aol, # adobe, # facebook, # fericirea, # consumatori, #a chizitionare de produse, # fabrica de fericire , #stiri Facebook