Facebook va lansa, in curand, o aplicatie mobila de mesagerie care va permite utilizatorilor sa comunice in retea pastrandu-si anonimatul, similara cu alte aplicatii, cum ar fi Secret si Whisper, conform celor de la New York Times.
Totusi, crearea unei astfel de aplicatii, care sa permita pastrarea anonimatului utilizatorului, nu rezolva una dintre intrebarile esentiale din reteaua sociala: "este necesar ca oamenii sa-si foloseasca, online, identitatea reala, pentru a imbunatati serviciile oferite sau astfel sunt expusi riscurilor?", se intreaba
Internetul este plin de alternative anonime la reteaua Facebook. Iar unii utilizatori par sa fie convinsi sa-si pastreze anonimatul in aceasta retea sociala. Insa Facebook nu ar trebui sa permita acest lucru. Identitatea reala sta la baza afacerii sale cu publicitate, care depinde de capacitatea sa de a aduna detalii personale exacte de la utilizatori, astfel ca agentiile de publicitate sa le poata trimite anunturile corespunzatoare.
Aplicatia mobila Facebook Messenger are nevoie de identitatea utilizatorului serviciilor de telefonie mobila pentru a putea fi folosita in comunicarea directa cu prietenii si deja este folosita de milioane persoane. De asemenea, compania are deja programate noi facilitati pentru dezvoltarea acesteia, cum ar fi platile prin telefonul mobil.
Facebook a avut succes cand a cumparat aplicatii pentru mobile. Preluarea din 2012 a Instagram, cand a platit un miliard de dolari, este considerata o adevarata afacere. Instagram a captat atentia acelor tineri care vedeau Facebook ca fiind reteaua sociala a parintilor lor. Iar WhatsApp a continuat sa-si majoreze numarul de utilizatori dupa ce a fost cumparata de Facebook, care a platit 19 miliarde de dolari in februarie.