Evolutia Facebook pentru branduri

Sambata, 31 Martie 2012, ora 12:40
2549 citiri
Evolutia Facebook pentru branduri

Facebook Timeline pentru companii este in mod oficial lansat, iar firmele anticipeaza cum vor afecta noile schimbari prezenta lor Facebook. Potrivit ultimelor statistici, noul Timeline a adus firmelor un grad de implicare cu 46% mai mare.

Va prezentam in continuare de unde s-a plecat si care au fost punctele cele mai importante ale Facebook pentru companii, potrivit Mashable.

Paginile de brand (2007)

Facebook are o istorie de opt ani si pare greu de crezut ca doar in urma cu cinci ani reteaua sociala a deschis Facebook Pages, permitand brandurilor si celebritatilor sa-si creeze un profil dedicat si sa posteze continut original pentru a incuraja interactiunea cu fanii.

Introducerea paginilor de brand a ajutat Facebook sa faca tranzitia de la o retea dedicata studentilor la o retea care are in prezent peste 845 de miliioane de utilizatori activi. Paginile de brand au permis audientei sa construiasca relatii

sociale cu o companie pentru prima data in istoria online.

Cum sa devii un fan (2009)

Paginile de brand au insemnat pentru utilizatori posibilitatea de a "ridica mana" online. Prin faptul ca deveneau fani ai unei anumite companii, utilizatorii spuneau ceva despre ei insisi prietenilor lor. Pentru branduri, acest lucru a insemnat dezvoltare de continut si o voce pentru un canal cu totul nou, un mod de comunicare care le-a invatat cum sa-si asculte potentialii clienti.

Aceasta miscare a creat modul in care social media era vazut de catre companii. S-a trecut de la modul "social media este o chestie draguta, buna de avut", la modul "social media trebuie sa devina un canal oficial de comunicare".

In prezent, companiile investesc din greu pentru a avea o prezenta sociala, iar asta se datoreaza incredibilei valori pe care au ajuns s-o aiba fanii din social media.

Concursuri si promotii (2009)

Brandurile si-au crescut bazele de date cu fani prin extinderea acestei optiuni, de concursuri si promotii. Implicarea unui fan intr-un concurs sau o promotie inseamna ca el credea ca brandul este cool si ca si alti prieteni de-ai lui ar putea deveni fani ai brandului din acest motiv.

Pentru companii, concursurile si promotiile au deschis o noua modalitate de conversatie.

Reclame (2010)

Pe masura ce Facebook a devenit o mare piata de desfacere pentru branduri, firmele au vazut potentialul de a folosi Facebook ca pe o platforma generatoare de venituri. Comertul pe Facebook a fost initial vazut ca o sursa suplimentara de venituri.

Popularitatea unui produs a fost mai mult decat dublata in momentul in care produsul a fost aratat si altor retele, iar brandurile au inceput sa invete ca produsele erau populare in randul unor categorii diferite de audienta.

Anul acesta, Facebook a lansat un model premium de reclame, in care companiile vor putea sa-si transforme articolele in reclame. Aceste reclame vor putea targeta pe oricine. Combinatia dintre reclame si prezenta in social media este modul natural prin care un brand isi poate promova anumite produse.

Facebook Timeline (2012)

Ce inseamna pentru branduri trecerea la Facebook Timeline? Inseamna ca pot fi spuse povesti in care pot fi implicati utilizatorii. Totul, de la poza de intrare pana la punctele de referinta din istoria companiei sunt o parte din abilitatea unui brand de a se transforma intr-o persoana online. In loc de a oferi articole separate, Timeline este proiectat pentru a permite unui brand sa spuna o poveste, de-a lungul timpului.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#facebook pentru companii, #afaceri pe Facebook, #pagini Facebook , #stiri Facebook