Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Facebook: 15 miliarde de dolari dintr-un foc

Facebook: 15 miliarde de dolari dintr-un foc
Unul dintre cele mai populare - dar si foarte controversate - site-uri de relatii sociale, Facebook, a reusit sa atraga o investitie Microsoft, care a platit 240 de milioane de dolari pentru 1,6% din actiunile firmei, ceea ce ridica valoarea site-ului la 15 miliarde de dolari.Totul s-a desfasurat pe scenariul "nu vrem sa vindem nimic", compania fondata de un tanar de 21 de ani devenind prin aceasta politica mult mai atractiva pentru investitorii in domeniul high-tech din Statele Unite. Initial, surse din piata au spus ca 240 de milioane de dolari reprezinta 10% din Facebook, apoi s-a coborat la 5%, pentru ca in final pachetul de actiuni cumparat sa fie de 1,6% procente, o cifra infima, dar care asigura Microsoft un acord de publicitate pe termen lung cu site-ul de relatii sociale.

Presa americana s-a grabit sa scrie ca Microsoft a reusit de data asta sa invinga Google, ca le-a luat fata celor de Yahoo. Altii spun ca oamenii lui Bill Gates au fost pacaliti, ca tranzactia e o inselaciune, iar valoarea site-ului cu mult supraestimata.

"Suntem mandri ca putem duce parteneriatul cu Microsoft la urmatorul nivel", a declarat Oweb Van Natta, director de operatiuni al Facebook. "Acest parteneriat va permite companiei sa continue cresterea, sa devina un jucator major in industria social-computing, si de asemenea va aduce reclame relevante pentru cei 49 de milioane de utilizatori activi", a spus el.

Discutand cu presa si analistii financiari, Van Natta si Kevin Johnson, director Mirosoft pentru servicii si platforme, au incercat sa convinga lumea ca acordul are ca singur scop publicitatea, iar investitia a fost tocmai o trambulina pentru Facebook. Contractul de colaborare dintre cele doua companii in domeniul advertising are deja un an vechime. Fondatorul Facebook, Mark Zuckerberg, nu a vorbit deloc cu presa.

"Investitia reprezinta un vot de incredere pentru inovatiile tehnologice realizate de Facebook", a declarat Kevin Johnson. Presa americana noteaza ca directorul executiv Microsoft, Steve Ballmer, a declarat in urma cu o luna ca site-urile precum Facebook sunt "o moda trecatoare".

"Este clar ca Microsoft nu a facut aceasta miscare ca o invstitie de viitor. Nu este vorba de o achizitie in sensul clasic al cuvantului", a declarat un analist Gartner. "Microsoft vrea sa aiba o certitudine ca reclamele sale nu vor disparea, iar Facebook reprezinta o asigurare in plus acum", a explicat el.

Pe de alta parte, nici Facebook nu avea o strategie concreta pentru viitor, prin care sa isi asigure incasarile necesare dezvoltarii companiei. Compania a fost des criticata pentru lipsa de actiune in acest domeniu. Facebook urmeaza sa faca un anunt important legat de publicitate pe 6 noiembrie. Probabil, in prima faza se dorea eliminarea reclamelor Microsoft, varianta care a cazut acum.

Acordul celor doua companii nu se extinde deocamdata asupra serviciilor celor doua companii. MSN si serviciile Live nu vor contine legaturi spre Facebook, iar compania de social-networking nu va oferi servicii Microsoft.


Bloombiz

Bloombiz.ro Newsletter

Aboneaza-te la newsletter-ul infoBloombiz ca sa primesti in fiecare dimineata, prin e-mail, ultimele informatii legate de companii, afaceri, economie, piata imobiliara, plasamente financiare, cariere si lifestyle.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 901 ori