Facebook continua cresterea, ameninta marii jucatori online

Miercuri, 19 August 2009, ora 10:35
1634 citiri
Facebook continua cresterea, ameninta marii jucatori online

Cunoscutul site de social networking Facebook isi continua atat cresterea ca audienta, comparat cu anul anterior, dar si dezvoltarea de aplicatii online menite sa tina utilizatorii cat mai activi pe site, in detrimentul competitorilor precum Google, Microsoft, MySpace sau Yahoo.

Cel mai popular portal web 2.0 vrea sa devina un adevarat portal, care sa ofere utilizatorilor cautare relevanta, informatii si stiri in format similar Twitter, dar si divertisment sub forma de jocuri si alte activitati online.

Traficul Facebook a crescut in iulie cu 14 procente comparat cu luna iunie, cam de patru ori mai rapid decat crestere Twitter. La nivelul SUA, Facebook a trecut pe locul cinci, depasind ca audienta site-urile retelei Fox Media detinuta de televiziunea cu acelasi nume.

Daca adaugam audienta internationala, Facebook a trecut pe locul patru in lume si concureaza direct cu gigantii lumii Internetului.

Pe linga imbunatarirea sistemului de cautare pe Internet, lucru care vizeaza direct Google si Bing al Microsoft, Facebook a cumparat recent FriendFeed, un serviciu care permite utilizatorului sa ofere la pachet informatii despre activitatea sa online (ce a scris pe blog, ce a postat pe Twiter si asa mai departe).

Aceste informatii ar putea fi afisate automat pe pagina de Facebook in viitor. Compania lucreaza de asemenea la dezvoltarea unui sistem de plati online care sa rivalizeze cu PayPal si alte asemenea solutii.

Ramane de vazut ce succes va avea cu aceste initiative, pentru ca si alte nume mari s-au aventurat dincolo de activitatea lor de baza, dar rezultatele nu au fost totdeauna cele asteptate.

Analistii sunt de parere ca in urmatoarea perioada, popularitatea Facebook va duce site-ul in pozitia de a concura tot mai mult cu liderii industriei. Nu este exclus ca portalul sa atace in urmatoarea perioada si segmentul muzica digitala, pe care nu reuseste nimeni sa detroneze Apple iTunes.

Facebook are acum 250 de milioane de membri, iar veniturile pe 2009 ar putea depasi 500 de milioane de dolari, conform estimarilor, banii venind din vanzarea de publicitate.

Mai exista de asemenea serviciul care permite trimiterea de “cadouri virtuale”, folosit cu succes de utilizatori.

Alta recenta initiativa a Facebook o reprezinta introducerea de “social news” prin parteneriate cu presa americana si uniin publisheri de bloguri de stiri. Acest lucru ar putea creste content-ul oferit, iar posibilitatea de a citi stirile ar putea tine utilizatorii pe site si mai mult.

Deja utilizatorii Facebook au o medie de utilizare destul de mare. Popularitatea site-ului a crescut la inceputul acestui an odata cu introducerea adreselor web care includ numele utilizatorului (facebook.com/nume).

De asemenea, posibiliatea de a comunica diverse noutati, in maniera Twitter, a crecut utilizaera portalului.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Alertă de securitate: vulnerabilități critice descoperite în televizoarele LG
Alertă de securitate: vulnerabilități critice descoperite în televizoarele LG
Specialiștii în securitate informatică de la Bitdefender au identificat patru vulnerabilități majore în sistemele de operare LG WebOS, versiunile 4 până la 7, care echipează televizoarele...
Google a lansat o versiune premium pentru browser-ul Chrome. Cu ce funcții extra vine
Google a lansat o versiune premium pentru browser-ul Chrome. Cu ce funcții extra vine
Google a lansat o nouă versiune premium a browserului său, Chrome Enterprise Premium, destinată clienților business care doresc o securitate îmbunătățită și funcții avansate de navigare....
#audienta, #facebook, #jucator, #networking, #online, #social , #stiri Facebook