Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Facebook a implinit 15 ani

Facebook a implinit 15 ani


Facebook, cea mai mare retea sociala din lume si omniprezenta in interactiunile personale online din prezent, fie prin sine, fie prin aplicatiile aflate in proprietatea sa, Instagram si WhatsApp, a luat nastere in urma cu 15 ani sub forma unui experiment al studentilor de la Universitatea Harvard, relateaza agentia EFE.

Reteaua de socializare, care in prezent numara 2,32 miliarde de utilizatori activi lunar in toata lumea, isi are originile intr-o platforma mai "primitiva", Facemash, lansata in 2003 cu scopul ca studentii sa aprecieze atractivitatea fizica a colegilor prin intermediul fotografiilor.

Facemash a generat o puternica polemica in campus si a fost inchisa de conducerea universitatii dupa numai doua zile, dar, in acest scurt timp, deja inregistra circa 22.000 de voturi, emise de 450 de persoane care s-au conectat la acest serviciu.

Acest prim succes l-a animat pe tanarul de 19 ani ce se afla in spatele Facemash, pe atunci un student necunoscut al facultatii de informatica si psihologie, Mark Zuckerberg, sa dezvolte ceea ce a reprezentat "samanta" din care a rasarit actuala companie, "The Facebook", impreuna cu colegii sai Eduardo Saverin, Dustin Moskovitz si Chris Hughes.

Astfel, pe 4 februarie 2004, a fost lansata reteaua The Facebook, conceputa ca un element director pentru a se cunoaste si conecta studentii si personalul universitar si la care s-au conectat, in urmatoarele 24 de ore, 1.200 de studenti de la Harvard.

Serviciul s-a raspandit rapid la alte universitati din zona Boston (Massachusetts, EE.UU.) si din restul tarii, dupa care numele i-a fost schimbat definitiv in cel actual - Facebook - si a urmat expansiunea sa, la inceput in scolile din SUA si apoi in universitatile internationale.

In septembrie 2006, dupa mai bine de doi ani de functionare, platforma a facut un salt care va marca pentru totdeauna viitorul sau, trecand de la o retea destinata mediului educational la una disponibila publicului in general, astfel incat orice internaut sa isi poata crea un profit.

Aceasta miscare a facut, potrivit EFE, ca firma sa devina din acel moment atractiva pentru companiile de publicitate si Facebook a pus astfel bazele unei afaceri care i-au adus miliarde de dolari in urmatorii ani.

Conform celor mai recente date din 2018, Facebook a primit in jur de 20% din toate veniturile din publicitate generate prin Internet in SUA, situandu-se imediat dupa Google.

La numai doi ani dupa ce a inceput sa accepte utilizatori din afara mediului de invatamant, platforma a devenit in 2008 reteaua de socializare cea mai utilizata din lume, un titlu pe care nu l-a pierdut pana in prezent, devansand pe atunci popularul portal Myspace.

Dupa patru ani, in 2012, compania Facebook a fost listata la bursa din New York, prin ceea ce a reprezentat cea mai mare oferta publica initiala (IPO) inregistrata pana in prezent de o companie de internet, obtinand 16 miliarde de dolari, ceea ce a dus-o la o cotatie bursiera de 102 miliarde dolari.

Ca o comparatie, la momentul iesirii Google pe piata, cu opt ani inainte, in 2004, oferta sa publica initiala a atins 1,9 miliarde dolari.

In ultimii doi ani, in special dupa ce hackerii rusi au folosit platforma pentru a influenta alegerile prezidentiale din SUA, din 2016, firma a fost implicata intr-o multime de polemici, care au stat in fruntea dezbaterilor legate de intimitate si comunicare in era internetului, mai scrie EFE.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Agerpres
Articol citit de 848 ori
Citeste mai multe despreFacebook 15 ani