FACEBOOK SI GOOGLE, IN DUEL. De ce "meciul" se va incheia la egalitate

Miercuri, 13 Iulie 2011, ora 14:57
1961 citiri
FACEBOOK SI GOOGLE, IN DUEL. De ce "meciul" se va incheia la egalitate

In industria web, imitatia este o recunoastere a succesului altuia si un efort de a prinde din urma liderul si de a-l depasi. In social media, Facebook a fost liderul pe care toata lumea a incercat sa il imite. 

Google+ este o platforma sociala formidabila care se aseamana cu Facebook in multe privinte si care a reusit in unele cazuri sa-si intreaca modelul.

Cu un deceniu in urma, Google si Yahoo au intrat intr-o competitie similara pe motoarele de cautare, potrivit CNN Money.

In cele din urma. Google a castigat, insa cei care au beneficiat de aceasta "lupta" au fost utilizatorii intrucat competitia a determinat avansul tehnologic al motoarelor de cautare.

Internautii pot beneficia, de asemenea, de pe urma competitiei dintre Facebook si Google, insa de data aceasta criteriile sunt altele.

Va castiga compania care va oferi utilizatorilor mai multa confidentialitate.

Viata privata ar putea deveni o prioritate reala pe retelele sociale. Orice alta inovatie tehnologica poate fi copiata rapid de competitie.

Nu e o noutate faptul ca Facebook si Google se copiaza una pe alta.

Prima data, Facebook si-a dorit sa devina dintr-un simplu site, o platforma uriasa luand sub aripa protectoare mii de alte site-uri.

Apoi, gigantul motor de cautare si-a dorit sa-si faca simtita prezenta pe retelele sociale. Google a fost prima companie care a venit cu ideea grupurilor in cadrul unei retele sociale, iar Facebook a fost “ascultatoare” si a pus in aplicare ideea rivalului.

Acum, cand Google+ a introdus serviciul Hangouts de video chating, Facebook a incheiat un parteneriat cu Skype.

Aceasta intrecere de a inova si de a imita duce la o singura concluzie: niciuna dintre companii nu va putea detine avantajul tehnologic pentru mult timp.

Singurul lucru care le-ar putea diferentia ar fi gradul de confidentialitate. Ambele companii au un “CV” suspect in ceea ce priveste regulile de confidentialitate.

Exista diferente importante in ceea ce priveste abordarile celor doua companii privind confidentialitatea.

Mark Zuckerberg pariaza pe faptul ca oamenii se vor obisnui cu ideea de a-si impartasi mai multe informatii personale pe internet, de aceea Facebook este proiectata in asa fel incat sa atraga oamenii, sis a-i determine sa fie mai deschisi.

Strategia i-a reusit pana in prezent, Zuckerberg obtinand mai multe venituri din publicitate decat orice alta retea sociala.

Modelul de confidentialitate Google a avut o abordare ceva mai conservatoare.

Userii Google+ au posibilitatea de a-si gestiona datele personale si optiunile de confidentialitate.

Odata cu lansarea Google +, Larry Page a mentionat ca una dintre principalele caracteristici ale noii retele de socializare va fi gradul ridicat de ocnfidentialitate.

In cazul in care indicatorul de confidentialitate s-ar dovedi extrem de important pentru utilizatori, Google+ ar putea deveni mai popular decat Facebook.

In caz contrar, daca pariul lui Zuckerberg se dovedeste castigator, iar oamenii vor simti nevoia sa impartaseasca din ce in ce mai multe informatii personale, Facebook isi va mentine coroana de rege al retelelor sociale.

#facebook, #google, #politici confidentialitate, #retele sociale, #social media , #stiri Facebook