Facebook si Twitter influenteaza shopping-ul de Sarbatori

Joi, 10 Decembrie 2009, ora 10:10
2040 citiri
Facebook si Twitter influenteaza shopping-ul de Sarbatori

Discutiile si opiniile de pe Facebook si Twitter influenteaza aproape o treime dintre utilizatorii serviciilor social media in legatura cu produsele care ar trebui cumparate de Sarbatori pe post de cadouri, arata un studiu realizat in Statele Unite de compania de cercetare ComScore.

Studiul confirma ceea ce specialistii in online spun de mai multa vreme, ca prezenta online si implicarea in Web 2.0 si social media poate creste vanzarile unei companii.

Studiul a fost realizat in Statele Unite, insa influenta se regaseste probabil si in Europa cel putin la fel de mult. Desigur, problema este ca deocamdata sunt alte comunitati online frecventate de cei mai multi romani.

Conform Comscore, aproximativ 28% dintre utilizatori au declarat ca au fost influentati de discutiile si opiniile exprimate pe site-urile social media. Cele mai influente au fost testele si review-urile publicate de utilizatori despre anumite produse si servicii.

“Este prima analiza detaliata asupra impactului pe care social media il are asupra comertului online, practic ne pregatim de urmatoarea decada”, a explicat un specialist new media, co-fondatorul ComScore, Gian Fulgoni.

Anul acesta, dupa mai multe studii de caz, tot mai multe companii folosesc Facebook, cel mai mare site de social networking din lume cu 350 de milioane de utilizatori, dar si Twitter, cu 58 de milioane de utilizatori – cu singurul scop de a castiga clienti noi.

Producatorul american de computere Dell a declarat ca pe contul Twitter care are milioane de followers realizeaza vanzari de zeci de milioane de dolari. Practic anunta acolo orice reducere de pret, iar cautatorii de ocazii se inghesuie imediat.

Recent, compania Eastman Kodak, care produce aparatele foto atat de cunoscute, a anuntat ca va folosi Facebook si Twitter, intrand in era Web 2.0.

“O strategie bine dezvoltata de social media are sense pentru orice afacere, dar mai ales pentru cei care au produse de vanzare, pentru ca este o metoda ieftina si eficienta de a ajunge mai rapid la clienti”, a explicat Fulgoni.

Decizia a avut un impact pozitiv asupra actiunilor companiei, ceea ce denota un impact pozitiv, cel putin la nivelul analistilor. Cresterea a fost de 2,3% dupa anuntul oficial.

Doar 7% dintre utilizatori au declarat ca au urmarit link-uri de pe Facebook sau Twitter pentru a descoperi oferte, promotii sau reduceri ocazionale.

Kodak are circa 47.000 de fani pe Facebook si 13.000 de followers pe Twitter. Kodak ofera si o aplicatie Facebook care permite realizarea de albume foto pe Facebook care pot fi ulterior vizionate impreuna cu prietenii.

Conform unui studiu Internet Retail, circa 39% din companiile americane folosesc social media pentru activitati de marketing si vanzari. Aproape 32% au pagini pe Facebook, iar 26% au folosit clipuri video incarcate pe YouTube.

#facebook, #media, #shopping, #social, #twitter , #stiri Facebook