"Ferma de jocuri" Facebook remodeleaza industria de gaming

Luni, 01 Martie 2010, ora 22:43
6862 citiri
"Ferma de jocuri" Facebook remodeleaza industria de gaming

La doar trei ani de la implementarea primului joc pe Facebook, reteaua sociala a ajuns sa gazduiasca zilnic 100 de milioane de utilizatori, care se inregistreaza cu scopul de a se juca.

Dezvoltatorii de jocuri pentru Facebook, asa cum e compania Zynga, care a obtinut venituri de peste 100 milioane de dolari anul trecut, cresc foarte rapid si devin extrem de populari.

Unul din managerii Facebook a dezvaluit, pentru Forbes, ca reteaua sociala tocmai a depasit 400 de milioane de utilizatori activi pe luna, iar jumatate dintre acestia isi activeaza contul zilnic.

Jocurile sunt una dintre cele mai populare activitati, pe site, dovada reprezentand-o cei peste 100 de milioane de jucatori unici pe luna.

Marii dezvoltatori de jocuri pentru PC si console, printre care Electronic Arts si Take-Two Interactive,
nu au ignorat importanta pe care a capatat-o Facebook, in ultimii trei ani.

Daca cei de la EA au cumparat deja Playfish si vor sa dezvolte o varianta a celebrului “Madden Football”, compania Take-Two Interactive lucreaza la adaptarea strategiei “Civilization”, pentru Facebook.

Aplicatia Facebook Connect

Facebook Connect permite conexiunea oricarui joc, de pe telefon sau consola, cu site-ul Facebook.com.

Cum Facebook colaboreaza indeaproape cu marii jucatori din piata de gaming, anul acestea vom vedea multe francize de jocuri, adaptate pentru Facebook.

Pe iPhone exista deja mii de jocuri care folosesc Facebook Connect. Poti juca Scrabble cu prietenii tai, indiferent daca esti pe iPhone sau pe Facebook.

Dezvoltatorii de jocuri se indreapta deja catre un nou model de jocuri sociale, numit "multi-device gaming".

Cel mai mare beneficiu al acestui nou tip de jocuri va fi acela ca le vei putea juca impreuna cu prietenii, de pe platforme diferite si vor permite adaptarea strategiei de joc in functie de atuurile pe care le ofera fiecare dispozitiv.

Reprezentantii Facebook cred ca vor revolutiona industria jocurilor. Potrivit acestora, jocurile de pe Facebook vor insemna pentru istoria jocurilor ce a insemnat "Mario" pentru Nintendo, "Sonic" pentru Sega sau "Halo" pentru Xbox.

Unul dintre lucrurile foarte apreciate la Facebook este "distributia sociala"- foarte multi useri descopera si gasesc lucruri si jocuri care le plac, prin simplul fapt ca prietenii lor le joaca.

In consecinta, Facebook a lansat in februarie o noua aplicatie, "Games Dashboard", unde userii pot descoperi noi jocuri.

In ceea ce priveste posibilitatea ca Facebook sa produca un joc social, unul dintre reprezentantii retelei sociale spune ca nu anticipeaza o astfel de mutare.

Faptul ca Facebook a creat o platforma de jocuri lasa de inteles ca vrea sa implice dezvoltatorii de jocuri si nu sa le fie concurent.

"Scopul nostru nu este sa cream continut pentru jocuri ci mai degraba sa oferim userilor cele mai bune experiente sociale posibile", a declarat managerul Facebook.

Google Buzz, pericol pentru Facebook?

Cu toate ca Google Buzz face valuri, Facebook nu-si face prea mari probleme.

"Activitatile de social gaming de pe Facebook sunt destul de greu de redat de catre alte retele sociale. Avem peste 400 de milioane de useri reali si sute de mii de aplicatii", a declarat sursa citata de Forbes.

In aceste conditii, Facebook este destul de greu de ajuns din urma, chiar si de catre gigantul Google.

#facebook, #industrie, #jocuri, #retea, #sociala , #stiri Facebook