Ghid practic pentru cultivarea relatiilor de afaceri

Marti, 01 Februarie 2011, ora 14:22
2043 citiri
Ghid practic pentru cultivarea relatiilor de afaceri

Relatiile interpersonale sunt combustibilul care alimenteaza succesul afacerii tale. Ca in orice relatie sau parteneriat pe care il inchei cu clientii tai trebuie sa stii ca doar daruind atentie vei putea dobandi respect. Iata ce te sfatuiesc expertii de la inc.com sa faci pentru a-ti construi o afacere de succes.

Primeste feedback

Incurajeaza primirea de critici constructive si cere feedback-ul clientilor pentru ca afacerea ta sa mearga mai bine.

Asculta mai mult, vorbeste mai putin


Cel mai bun comunicator este cel care stie sa asculte. Vei fi apreciat mai mult daca vei sti sa-ti asculti interlocutorul decat daca incerci sa-ti scoti in evidenta calitatile vorbind.

Ceea ce face un antreprenor special, este disponibilitatea lui de a-i asculta pe clienti si de a le intelege nevoile.

Acest tip de comportament iti garanteaza succesul afacerii pe termen lung.

Stabileste anumite obiceiuri

Realizeaza o baza de date si asigura-te ca pastrezi legatura cu persoanele de contact.

Tehnologia si retelele sociale te ajuta sa pastrezi legatura cu mii de prieteni. Niciodata nu a fost mai usor. Conecteaza-te pe Facebook, Twitter sau LinkedIn si incepe conversatia.

Fii cinstit

Este important ca oamenii sa te perceapa inca de la inceputul afacerii tale ca fiind expert in domeniul tau de activitate.

Daca consideri ca nu ai suficienta experienta intr-un anumit domeniu este mai bine sa fii sincer. Sinceritatea iti va fi apreciata de catre clienti si astfel vei putea pune bazele unei relatii de durata.

Ia notite

Ia-ti notite despre persoanele cu care te intalnesti. Introdu aceste date in agenda personala sau in calculator.  De exemplu, atunci cand vrei sa cauti o anumita persoana, este suficient sa folosesti anumite cuvinte cheie.

Ofera mai mult decat primesti


Fa-ti timp si contacteaza anumiti clienti chiar daca nu ai nevoie de ceva anume.  Incearca sa inveti anumite lucruri despre afacerea lor, deoarece aceasta este la fel de importanta pentru ei precum este afacerea ta pentru tine.

Vezi care sunt nevoile acestora si incearca sa-i ajuti ori de cate ori ai ocazia. 

Fii proactiv


Folosindu-te de cunostintele pe care le ai, posteaza articole, link-uri si alte informatii care ar putea fi de folos pentru persoanele tale de contact. Cand gasesti stiri interesante posteaza-le pe Facebook sau trimite-le persoanelor interesate.

Fii tu insuti

Nu iti fie teama sa fii vulnerabil. Lasa-i pe oameni sa te cunoasca asa cum esti, astfel vei inspira incredere si respect.

Transforma greselile in oportunitati

Recunoaste-ti greselile si vei fi apreciat. In plus, aceasta este singura modalitate de a invata din propriile erori pentru a sti sa le eviti pe viitor.

De cele mai multe ori, oamenii vor sa stie daca iti pare rau si daca vei face ceva sa indrepti greseala.

Fa personal anumite lucruri


Uneori este mult mai frumos sa-i trimiti clientului o scrisoare scrisa de mana decat un e-mail. Personalizeaza mesajele pe care le trimiti, pentru a-ti face clientii sa se simta importanti. Nu uita sa le multumesti acestora pentru parteneriatele realizate impreuna.

Nu uita niciodata cine esti, oriunde te-ai afla.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#cultivare relatii de afaceri, #ghid, #respect, #succesul afacerii , #stiri Facebook