Google: nou sistem de cautare sociala

Marti, 27 Octombrie 2009, ora 22:02
1932 citiri
Google: nou sistem de cautare sociala

Cel mai iubit motor de cautare din lume, Google, a lansat in sectiunea de testare Google Labs un sistem de cautare bazat pe social media, proiect realizat independent de o posibila colaborare cu Facebook.

Pe scurt, ideea prezentata de un oficial Google la un summit Web 2.0 din Statele Unite arata ca rezultatele cautarii vor include intr-o zona speciala si link-uri care au legatura cu oamenii din retelele tale sociale, daca exista continut relevant. Pentru asta trebuie insa sa ai cont pe Google si sa fii logat in contul tau. Continutul relevant generat de prieteni va aparea sub rezultatele obisnuite Google.

Sistemul poate fi testat in Google Labs, chiar daca este la stadiul de “experiment”. Cei care au testat sistemul spun ca rezultatele sunt ok, dar senzatia este ca ai nevoie sa iti largesti cercul de cunoscuti.

Google defineste “cercul social” ca fiind format din utilizatorii cu care corespondezi des pe Gmail sau cu care ai legaturi prin sistemul de profile Google. Pentru a extinde cercul de prieteni la cei de pe Twitter sau Linkedin, trebuie sa faci legatura dintre conturi tot prin intermediul profilului Google.

Evident, majoritatea utilizatorilor Google nu si-au batut capul sa isi actualizeze profilul, care initial era destul de saracut, dar se pare ca a fost dezvoltat de inginerii companiei in ultima perioada.

Astfel, cautarea sociala are multe probleme si mai trebuie lucrat la ea inainte sa fie un produs cu adevarat important, spun specialistii in industrie. Lipsa de acces la reteaua Facebook pare sa fie cea mai mare dintre problemele semnalate, mai ales ca Facebook a depasit MySpace si este acum cea mai importanta retea social networking la nivel mondial.

Google se teme in continuare de o posibila lansare a unui sisteme de cautare rival realizat de Facebook, fapt care ar fi putut influenta chiar eventuala colaborare.

Au circulat zvonuri si despre un sistem de cautare Twitter, dar se pare ca proiectul a esuat. Sistemul de micro-blogging tocmai a anuntat un acord cu Microsoft pentru ca motorul de cautare Bing sa poata returna rezultate din ceea ce scriu utilizatorii pe Twitter.

De asemenea, Facebook a semnat un acord cu Microsoft pentru ca Bing sa poata indexa profilele si informatiile utilizatorilor, alt lucru care ar fi putut deranja Google.

In momentul anuntari acordului Facebook-Microsoft, directorul operational (COO) Facebook Sheryl Sandberg a insistat ca nu este vorba de bani, ca site-ul social nu doreste monetizarea bazei de utilizatori.

Asa ca ramane deschisa intrebarea: de ce nu a colaborat cu Google, liderul de la distanta al industriei de cautare online, sau macar sa lucreze “si cu Google”.

In fine, alta intrebare ridicata de utilizatori: daca Google Social Search nu returneaza tocmai rezultate din Facebook, atunci care este rostul real, beneficiul adus utilizatorului? Deocamdata insa, nu prea sunt multe de adaugat.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#facebook, #google, #labs , #stiri Facebook