Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

"Maniere tech" la birou: e-mailul insolent, smartphone-ul galagios si exces de Facebook

"Maniere tech" la birou: e-mailul insolent, smartphone-ul galagios si exces de Facebook

La birou, stii ca trebuie sa fii un model, cand vine vorba de comportamentul pe Internet. E-mailurile pe care le trimiti trebuie sa fie politicoase, smartphone-ul nu trebuie sa fie deranjant pentru ceilalti iar accesarea Facebook in timpul orelor de munca, redusa la minimum.

Cu unii dintre angajati, insa, lucrurile stau diferit. Lipsa lor de maniere "virtuale" nu numai ca se poate dovedi enervanta pentru cei care lucreaza cu adevarat, insa poate face rau intregii companii.

E-mailurile nepoliticoase

E-mailurile interne scrise grabit, cu greseli, fara formule de salut si de incheiere, poate chiar cu un ton imperativ vor duce la scaderea moralului, in randul angajatilor.

Mai rau decat atat, daca cei care trimit astfel de mesaje interne folosesc aceeasi strategie si cand contacteaza clientii sau partenerii, strica imaginea intregii companii.

Smartphone-urile "nesupravegheate"

Potrivit unui studiu citat de CNN, doua treimi din angajati considera ca telefoanele inteligente distrag atentia participantilor la o sedinta.

Colegii care stau pe retelele sociale

Cu toti am auzit ca pauzele frecvente ofera odihna necesara, pentru un mai mare avant, dupa aceea.

Numai ca intentia de a verifica, "in numai doua minute", ce se intampla cu prietenii de pe retelele de socializare se transforma se transforma, de obicei, in cateva ore, pentru cei ahtiati dupa socializare.

Potrivit unui studiu publicat in 2009, productivitatea a scazut in medie cu 1,5% in companiile in care angajatii au acces la Facebook.

Iata cateva sfaturi pentru a impartasi sfaturile de e-comportament profesional.

Fii tu un exemplu

De fiecare data cand primesti un e-mail insolent, nu ceda primului impuls de a raspund cu acelasi ton.

Cel mai indicat este sa raspunzi politicos si rezonabil, cel care ti-a trimis primul e-mail va intelege unde a gresit.

Redacteaza un scurt document

Unele lucruri care tie iti sunt evidente, pentru ceilalti pot fi mai putin aparente.

Traseaza cateva linii generale cu privire la comportamentul "virtual" si cere-le oamenilor sa le citeasca.

Daca esti in pozitie de conducere, atunci cand va trebui sa iei masuri disciplinare, nimeni nu se va putea scuza spunand ca nu a stiut.

Actioneaza prompt

Cu cat iti lasi mai mult colegii sa se comporte gresit, cu atat le va fi mai greu sa-si schimbe atitudinea.

Atunci cand observi ca este nevoie, retrimite documentul cu liniile generale.

Nu este indicat sa te plangi de comportamentul colegului. Nu vei rezolva astfel problema si plangerile tale ar putea fi luate drept "barfe".



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1560 ori