Power.com, portalul site-urilor social networking

Marti, 02 Decembrie 2008, ora 14:08
1589 citiri
Power.com, portalul site-urilor social networking

Antreprenorii din online nu stau pe loc cand vine vorba de inovatie, iar un dezvoltator online din Brazilia a dat lovitura in Statele Unite, cu o idee simpla, dar utila, Power.com, un sistem care permite utilizatorilor sa se autentifice cu acelasi user si parola pe toate marile site-uri de social networking.

Antreprenorul a semnat acorduri de colaborare cu Facebook, MySpace, Hi5, Orkut, YouTube, dar cu acelasi ID se poate accesa Yahoo Messenger, Hotmail sau Gmail, AOL sau Skype. Power.com a primit imediat finantare de la investitorii din Silicon Valley, expertii apreciind faptul ca antreprenorul s-a miscat foarte repede anticipand tendintele pietei.

In acest moment, Facebook incearca solutii similare, iar Google, Yahoo si Microsoft promoveaza sistemul pentru a castiga mai multi utilizatori. Practic e vorba de acelasi sistem de utilizator unic despre care se vorbeste deja de mult timp si in Romania.

Compania din spatele Power.com are deja 70 de angajati, iar site-ul a ajuns la cinci milioane de utilizatori -  cine vrea sa aiba identitati diferite si parole diferite pentru fiecare sistem online accesat?

Deocamdata clientii provin insa din Brazilia, dar si din India, iar planul este sa se promoveze Power.com si in alte state, iar managementul mizeaza pe 30 de milioane de clienti in 2009.

Site-ul Power.com este bazat si pe tehnici de marketing direct, utilizatorii fiind stimulati sa isi invite prietenii si sa isi creeze retele similare de networking. De asemenea se pot crea profile care apoi sunt utilizate pe toate celelalte siteme online.

Deocamdata ramane de vazut ce succes poate avea din moment ce nu ofera un serviciu suplimentar: e vorba mai mult de comoditatea utilizatorului. Iar acum exista si factorul de noutate, site-ul fiind in atentia pasionatilor de social networking.

Firmele de investitii ventures (cu grad ridicat de risc) au investit serios in compania braziliana, Menlo Park contribuind cu 6 milioane de dolari, iar investitorii particulari cu aproape 2 milioane de dolari.

“Oamenii descopera cat de greu este sa mentii o prezenta pe toate marile site-uri Web 2.0 si atunci prefera Power pentru ca le aduce toate uneltele intr-un singur loc”, a explicat situatia un investitor privat.

“Toata lumea cauta acum unelte pentru managemetul eficient al tuturor interactiunilor sociale”, a declarat el.

Fondatorul Power.com, Steve Vachani, este un veteran al Silicon Valley, care a dorit sa se mute in Brazilia. El a lansat mai multe afaceri online si a castigat cel putin 4 milioane de dolari in timpul cat si-a terminat studiile la University of California Berkley.

Dupa mai bine de zece ani in industria onlie, timp in care a condus si firme de marketing online, dar si portaluri cu 70 de milioane de utilizatori, Steve Vachani a decis ca e timpul sa isi faca propriul start-up si a ales Power.com. E drept ca si domeniul este unul extrem de pozitiv ca factor de branding online.