Sfaturi pentru un networking profesional de succes

Luni, 30 August 2010, ora 13:37
1934 citiri
Sfaturi pentru un networking profesional de succes

Retelele de socializare precum Facebook sau LinkedIn sunt cele mai simple modalitati de a te face observat, in industria in care activezi. Cu toate acestea, nu este suficient sa aduni un numar cat mai mare de prieteni in lista, ci trebuie sa te asiguri ca ai o relatie de calitate cu persoanele care iti pot influenta viitorul profesional, sustin expertii in HR. 

Conceptul de retea de socializare este de multe ori gresit inteles

Dezvoltarea unei retele solide de cunostinte presupune crearea unor conexiuni bazate pe mai mult decat o simpla prezentare.

Aceste legaturi si sustinerea necesara mentinerii lor sunt ingredientele perfecte pentru dezvoltarea unei retele sociale.

Un contact initial cu o persoana nu asigura o legatura, aceasta este construita prin actiuni care sugereaza un interes in dezvoltarea unei relatii de ambele parti.

Dezvoltarea de relatii este cheia accesului la oportunitati

Daca te astepti ca cei din jur sa fie extraordinar de interesati sa asculte prelegerile tale despre valoarea ta profesionala, vei fi profund dezamagit.

O relatie se construieste de-a lungul timpului si este bazata pe intelegerea mutuala a nevoilor si intereselor, dar mai ales pe incredere si necesita timp si energie pentru actiuni de urmarire.

Evenimentele sociale, inselatoare

Considerarea unui anume eveniment o ocazie de socializare poate fi o modalitate de auto-convingere ca simpla ta prezenta la acel eveniment este suficienta pentru a-ti imbogati reteaua de cunostinte.

In realitate, orice interactiune sociala are potential in ceea ce priveste dezvoltarea retelei de socializare, insa atingerea obiectivelor tale este in stransa legatura cu actiunile care urmeaza dupa interactiunea initiala.

Daca nu esti sigur pe tine, prezinta-te pregatit cu intrebari si subiecte de discutie la cat mai multe evenimente de acest tip pentru a te obisnui cu atmosfera si situatiile specifice.

Daca nu te simti in stare sa faci fata unui subiect de conversatie, demonstreaza ca esti un bun ascultator si vei fi apreciat, sustin specialistii in resurse umane.

Socializarea, o modalitate subtila de “a te vinde”

Cele mai de succes situatii in vanzari sunt cele in care exista o relatie la baza.

Pentru a crea increderea necesara, vanzatorul trebuie sa adreseze intrebari si sa asculte toate raspunsurile.

Prin identificarea nevoilor partenerilor de conversatie poti oferi solutii si raspunsuri inteligente.

Intrebarile deja pregatite si intens gandite sau solutiile utile vor impresiona interlocutorul, iar odata ce impresia buna este formata, poti considera ca ai facut primul pas catre o relatie de durata.

O relatie trebuie alimentata constant pentru a se dezvolta, iar increderea dobandita este un motiv suficient de bun ca partenerul sa isi aduca aminte de tine atunci cand se iveste un post mai bun in domeniul tau.

Ce faci cand esti recomandat pentru un post

Informeaza persoana care te-a recomandat despre orice discutie pe care o ai cu noua companie interesata de tine si de evolutia situatiei.

Asigura-te ca te-ai documentat atent in legatura cu noul contact. Noteaza orice informatie obtinuta despre acesta si pregateste intrebari relevante.

Fii cat se poate de clar in cerintele tale si adreseaza intrebari usor de inteles.

Nu uita sa multumesti oricarei persoane care iti ofera ajutorul si sustinerea in acest proces, acest lucru iti va asigura o imagine avantajoasa, pe viitor.

Pastreaza  legatura cu noua companie si asigura-te ca le aduci la cunostinta in mod regulat ca esti interesat de oferta lor.

#networking, # retele, # sociale , #stiri Facebook