Ministerul Transporturilor a absorbit fonduri europene de 895 milioane de euro, la care se adauga contracte sau acte aditionale de finantare de 570 de milioane de lei, obtinand acordul finantatorilor europeni sa supracontracteze lucrari pana la o valoare de 300% pentru axele de transport ale POIM 2014 - 2020, a declarat, joi, ministrul Transporturilor, Lucian Sova.
"Astazi, la nivelul Ministerului Transporturilor, au fost absorbite, in sensul ca au fost autorizate cheltuieli in valoare de 895 milioane de euro. Exista contracte sau acte aditionale de finantare in valoare de inca 570 de milioane de lei, iar proiectele care se afla in diverse stadii de evolutie se ridica la 11 miliarde de euro, ceea ce inseamna o valoare care depaseste de doua ori suma pe care o avem la dispozitie din partea Comisiei Europene pentru acest exercitiu financiar. Nu este de neglijat si faptul ca am reusit in aceste luni sa obtinem acordul finantatorilor europeni ca sa supracontractam lucrari pana la o valoare de 300%", a spus Sova, in conferinta de bilant.
El a subliniat importanta acestui lucru, avand in vedere viteza redusa cu care s-au implementat proiectele in perioada trecuta.
"Acest lucru este extrem de benefic, avand in vedere viteza redusa cu care s-au implementat proiectele in perioada trecuta. Ne dorim sa avem cat mai multe proiecte contractate a caror executie sa inceapa si pe de o parte cat mai mult din ceea ce propunem sa construim sa si realizam. Pe de alta parte, acest grad de absorbtie are o semnificatie deosebita nu numai din perspectiva finantarii proiectelor, cat si pentru faptul ca pe orizontala va produce efecte pozitive la nivelul bugetului de stat", a explicat seful de la Transporturi.
Printre proiectele aprobate de Comisia Europeana se numara: finantare de peste 240 milioane de euro pentru autostrada Campia Turzii - Ogra - Targu Mures, proiectul de modernizare a caii ferate Radna - Gurasada - Simeria (1,7 miliarde de euro), la care au inceput lucrarile, proiectul major privind modernizarea drumului national 73 Pitesti - Campulung - Brasov, in valoare de aproximativ 90 de milioane de euro, proiectul major privind modernizarea ecluzelor pe Canalul Dunare - Marea Neagra, valoare totala de aproximativ 546 milioane de lei.