Concilierea, o solutie gratuita pentru rezolvarea problemelor cu banca sau IFN-ul

Vineri, 09 August 2019, ora 09:30
1024 citiri
Concilierea, o solutie gratuita pentru rezolvarea problemelor cu banca sau IFN-ul

Ce este un conciliator si cum te poate ajuta?

Litigiile inaintate de consumatori catre CSALB ajung pe masa conciliatorilor dupa ce banca accepta sa negocieze conditii mai bune pentru problemele semnalate de acestia. Cei 21 de membri ai Corpului Conciliatorilor sunt avocati renumiti, cu mii de ore de practica in instante, cu portofoliu variat de cazuistica si cu abilitati de mediere si conciliere.

Multi dintre ei profesori universitari sau parteneri in marile case de avocatura din Romania, conciliatorii sunt specialisti nu doar in Drept, ci si in domeniul financiar-bancar. Cererile venite de la consumatori sunt repartizate aleatoriu catre acestia. Consumatorii pot refuza conciliatorul desemnat de aplicatia IT, situatie in care va fi alt conciliator desemnat.

Ce este concilierea?

Pentru Romania este o modalitate noua de reglare a problemelor dintre consumatori si banci. In alte state europene, astfel de institutii exista de multi ani, pentru multe domenii de activitate. Concilierea inseamna echitate. Cu alte cuvinte, negocierea este in beneficiul ambelor parti. Cu toate acestea, retragerea din procedura concilierii se poate intampla in orice moment.

Nu poti sa ai dreptate 100%, si nu poti sa te astepti ca cealalta parte sa respecte 100% pozitia ta!

Esenta concilierii este sa fie descoperita o cale de compromis. Nu poti sa ai dreptate 100%, si nu poti sa te astepti ca cealalta parte sa respecte 100% pozitia ta! Este in beneficiul tuturor sa fie o dreptate echitabila. Consumatorii care apeleaza la CSALB sunt surprinsi de faptul ca nu trebuie sa plateasca nimic, nu li se pretinde nicio taxa si ajung sa obtina, de foarte multe ori, aceleasi rezultate ca atunci cand s-ar adresa instantei de judecata.

Dar, cu mult mai putina energie consumata. "Ideea este ca ei sunt foarte surprinsi ca exista aceasta procedura si chiar functioneaza! De exemplu, in ceea ce ma priveste, procentul dosarelor rezolvate favorabil este unul foarte mare, de peste 90%", spune Mihaela Budisteanu, conciliator CSALB.

Conciliatorul este un canal de comunicare intre consumator si banca.

Consumatorii trebuie sa gandeasca nu neaparat prin prisma a cat pot castiga, ci prin prisma a ceea ce ar putea pierde. "In primul rand, consumatorul trebuie sa stie ca nu are costuri, spre deosebire de instanta de judecata, unde taxele sunt impovaratoare, unde se adauga costuri pentru expertize sau pentru avocati", spune Nela Petrisor, conciliator CSALB.

Bancile reactioneaza pozitiv ...citeste mai departe despre "Concilierea, o solutie gratuita pentru rezolvarea problemelor cu banca sau IFN-ul" pe Ziare.com

HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
HoReCa, 1/5 din PIB – TradeVille
Evoluția Cifrei De Afaceri Din Comerțul Cu Ridicata Cifra de afaceri din comerțul cu ridicata (cu excepția comerțului cu autovehicule si motociclete) a scăzut, in luna ianuarie, cu 20%...
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării a virat peste 286 de milioane de lei, pentru plățile restante din programul "Anghel Saligny"
Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei (MDLPA) a virat suma de 286.390.685,13 lei, în vederea decontării facturilor pentru 237 de obiective finanţate prin Programul...
#concilierea solutie pobleme IFN, #solutionare probleme bancare ifn , #Stiri Finantare