Romanii care intampina probleme cu bancile pot apela la Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB), o entitate independenta, apolitica, non profit, de interes public.
Daca plangerea consumatorului nu a fost solutionata direct cu institutia financiar-bancara, acesta se poate adresa gratuit CSALB. Conciliatorii analizeaza situatia pe baza documentelor puse la dispozitie de consumatori si comercianti si propun/impun o solutie pentru solutionarea litigiului.
Solutiile pot fi diferite de o sentinta obtinuta in instantele de judecata care aplica strict dispozitiile legii.
Centrul a fost infiintat dupa ce, in ultimii ani, numarul de litigii pe rolul instantelor de judecata a crescut considerabil, la fel si neincrederea consumatorilor de servicii financiar-bancare in aceasta piata, explica Alexandru Paunescu, membru al Colegiului de Coordonare al CSALB, intr-un interviu acordat Ziare.com.
Astfel, Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar si-a propus sa restabileasca echilibrul relatiei consumator-banca/IFN.
Ce trebuie sa faca un consumator nemultumit de modul in care se desfasoara relatia contractuala cu banca sau IFN? Foarte simplu:
➔ Incearca sa rezolve problema direct cu banca/IFN in cauza, prin notificari/cereri/scrisori oficiale.
➔ Daca nu este multumit de raspunsul primit, consumatorul poate contacta CSALB.
➔ CSALB ii prezinta consumatorului cele 2 tipuri de proceduri SAL: conciliere si arbitraj.
➔ Consumatorul alege procedura, completeaza cererea si CSALB contacteaza institutia financiar-bancara.
➔ Daca banca/IFN-ul accepta intarea in procedura de conciliere, se deschide un dosar.
➔ Conciliatorul este desemnat aleatoriu dintre persoanele inscrise pe Lista Conciliatorilor, dar trebuie acceptat de ambele parti.
➔ Conciliatorul este desemnat aleatoriu dintre persoanele inscrise pe Lista Conciliatorilor, dar trebuie acceptat de ambele parti.
➔ Conciliatorul analizeaza dosarul. Poate solicita informatii suplimentare, probe etc.
➔ Conciliatorul propune sau impune o solutie, in functie de procedura aleasa.
Citeste mai departe despre "Aveti probleme cu bancile? Apelati gratuit la un conciliator! Iata cum procedati Interviu" pe Ziare.com.