Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Aveti probleme cu bancile? Apelati gratuit la un conciliator! Iata cum procedati

Aveti probleme cu bancile? Apelati gratuit la un conciliator! Iata cum procedati
Romanii care intampina probleme cu bancile pot apela la Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar (CSALB), o entitate independenta, apolitica, non profit, de interes public.

Daca plangerea consumatorului nu a fost solutionata direct cu institutia financiar-bancara, acesta se poate adresa gratuit CSALB. Conciliatorii analizeaza situatia pe baza documentelor puse la dispozitie de consumatori si comercianti si propun/impun o solutie pentru solutionarea litigiului.

Solutiile pot fi diferite de o sentinta obtinuta in instantele de judecata care aplica strict dispozitiile legii.

Centrul a fost infiintat dupa ce, in ultimii ani, numarul de litigii pe rolul instantelor de judecata a crescut considerabil, la fel si neincrederea consumatorilor de servicii financiar-bancare in aceasta piata, explica Alexandru Paunescu, membru al Colegiului de Coordonare al CSALB, intr-un interviu acordat Ziare.com.

Astfel, Centrul de Solutionare Alternativa a Litigiilor in Domeniul Bancar si-a propus sa restabileasca echilibrul relatiei consumator-banca/IFN.

Ce trebuie sa faca un consumator nemultumit de modul in care se desfasoara relatia contractuala cu banca sau IFN? Foarte simplu:

➔ Incearca sa rezolve problema direct cu banca/IFN in cauza, prin notificari/cereri/scrisori oficiale.

➔ Daca nu este multumit de raspunsul primit, consumatorul poate contacta CSALB.

➔ CSALB ii prezinta consumatorului cele 2 tipuri de proceduri SAL: conciliere si arbitraj.

➔ Consumatorul alege procedura, completeaza cererea si CSALB contacteaza institutia financiar-bancara.

➔ Daca banca/IFN-ul accepta intarea in procedura de conciliere, se deschide un dosar.

➔ Conciliatorul este desemnat aleatoriu dintre persoanele inscrise pe Lista Conciliatorilor, dar trebuie acceptat de ambele parti.

➔ Conciliatorul este desemnat aleatoriu dintre persoanele inscrise pe Lista Conciliatorilor, dar trebuie acceptat de ambele parti.

➔ Conciliatorul analizeaza dosarul. Poate solicita informatii suplimentare, probe etc.

➔ Conciliatorul propune sau impune o solutie, in functie de procedura aleasa.



Citeste mai departe despre "Aveti probleme cu bancile? Apelati gratuit la un conciliator! Iata cum procedati Interviu" pe Ziare.com.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 473 ori