Retailerul de electronice, electrocasnice si IT&C Flamingo International a inregistrat in S1 2009 o cifra de afaceri de 190 milioane lei, in scadere cu 50% fata de S1 2008, iar pentru a doua jumatate a acestui an estimeaza un business de 260 milioane lei, a comunicat, marti, compania, potrivit NewsIn.
"In cea de-a doua jumatate a anului 2009 ne asteptam la o cifra de afaceri de 260 milioane lei si un EDITDA (profitul inainte de plata dobanzilor, impozitelor, includerea deprecierii si a amortizarii - n.r.) pozitiv. Primele modificari vizibile ale cifrei de afaceri s-a resimtit in luna iulie, cand Flamingo a inregistrat o crestere a vanzarilor cu 30 de procente fata de lunile precedente", a declarat directorul executiv general al Flamingo, Stefan Treiber.
Grupul Flamingo International activeaza pe piata din Romania din 1994, fiind axat pe comertul de produse IT&C, electronice si electrocasnice.
Principalii sai competitori sunt Altex Romania si Domo Retail.
Si vanzarile retailerului de electronice, electrocasnice si IT&C Altex Romania au scazut in primul semestru din 2009 cu 50% fata de perioada similara din 2008, pana la 83 milioane euro.
Domo nu si-a anuntat pana in prezent rezultatele financiare aferente primului semestru din acest an, compania inregistrand anul trecut afaceri de circa 200 milioane euro, cu 4% mai mari decat in anul precent.
Potrivit unui studiu al companiei de cercetare GFK dat publicitatii marti, sectorul IT din Romania a avut o scadere accentuata de 59,2% in al doilea trimestru al anului, comparativ cu acelasi trimestru al anului trecut, atingand valoarea de 87 milioane de euro.
Acest fapt a fost cauzat de o importanta scadere in volum si, partial, de scaderea pretului mediu, in special pentru laptop-uri, luand in considerare faptul ca a crescut cota de netbook-uri in cadrul laptop-urilor si ca pretul lor este semnificativ mai mic decat cel al notebook-urilor traditionale. Cele mai afectate de criza au fost calculatoarele desktop si monitoarele.