Flamingo International: piata romaneasca de IT&C este inca sensibila la pret

Miercuri, 22 August 2007, ora 10:02
974 citiri

Valoarea actuala a pietei romanesti de electronice, electrocasnice si IT&C se situeaza la putin sub 1 miliard de euro. La aceasta valoare, segmentul de IT&C contribuie cu 25%, cel de brown goods (electronicele negre) cu 35%, iar cel de white goods (electrocasnicele albe) cu 40%, conform estimarilor facute de Grupul Flamingo International.

In prezent, pietele din Europa Centrala si de Est, in special cele din Ungaria si Cehia, au un avans de 40-50%, inregistrand o valoare de aproximativ 1,4 miliarde euro.

O alta diferenta semnalata intre piata romaneasca si cele din Ungaria si Cehia consta in cota diferita pe care o detine fiecare segment, cel de IT&C contribuind, in cazul celor din urma, cu 40% la valoarea totala, in timp ce segmentele de brown si white goods detin fiecare cate 30%.

"Acest lucru arata ca in Romania segmentul de IT&C are un potential foarte mare de dezvoltare. De altfel, acest sector va sta la baza cresterii pietei de retail de IT&C, electronice si electrocasnice in urmatorii 2-3 ani, prin prisma evolutiei vanzarilor de PC-uri, periferice, telefoane mobile sau console si produse dedicate segmentului de gaming", este de parere CEO-ul Flamingo International.

Din punctul de vedere al ritmului de crestere, piata locala este cea mai dinamica, fiind de asteptat sa inregistreze un ritm anual de crestere de aproximativ 10-15% in urmatorii ani, in special pe segmentul de IT&C, dar si pe cel de brown goods, care vor fi influentate in principal de dezvoltarea tehnologica. Pietele din Ungaria si Cehia sunt mult mai stabile, inregistrand un ritm anual de crestere de 3-5%.

"Desi in Romania, datorita numarului mare al populatiei, volumul de vanzari pe segmentul de IT&C este putin mai mare decat cel inregistrat in Ungaria sau Cehia, sunt inca diferente semnificative in ceea ce priveste valoareaJiri_Rizek.jpg1.jpg vanzarilor, principala cauza pentru aceasta fiind sensibilitatea mai ridicata la pret a consumatorilor din Romania comparativ cu pietele din Europa Centrala si de Est, acest lucru generand volume mai mari de vanzari pe segmentul economic," declara Jiri Rizek, CEO Flamingo International.

Luand in considerare populatia celor trei tari - Cehia si Ungaria, cate 10 miloane de locuitori fiecare si Romania, 22 milioane locuitori - si puterea de cumparare inregistrata de fiecare piata, nivelul consumului din Romania nu corespunde deocamdata puterii de cumparare. Una dintre cauzele acestei diferente este nivelul scazut de incredere in acest sector, precum si faptul ca piata nu este inca stabila, insa CEO-ul Flamingo International considera ca anul acesta vom observa o crestere a nivelului increderii consumatorilor in segmentul de retail IT&C, electronice si electrocasnice precum si o stabilizare a pietei in Romania, ceea ce va determina o crestere a acestui sector.

Grupul Flamingo International activeaza pe piata din Romania inca din anul 1994, avand ca principal obiect de activitate comertul de produse IT&C, electronice si electrocasnice, fiind in acest moment al doilea cel mai mare jucator de pe piata adresata.

Din iunie 2005, compania Flamingo International este cotata la Bursa de Valori Bucuresti, devenind astfel prima si singura companie din industrie prezenta pe piata de capital.

Bloombiz

Bloombiz.ro Newsletter

Aboneaza-te la newsletter-ul infoBloombiz ca sa primesti in fiecare dimineata, prin e-mail, ultimele informatii legate de companii, afaceri, economie, piata imobiliara, plasamente financiare, cariere si lifestyle.