Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Grupul Flamingo a inregistrat in primul trimestru vanzari de 170 milioane de lei

Grupul Flamingo a inregistrat in primul trimestru vanzari de 170 milioane de lei
Grupul Flamingo a inregistrat in primul trimestru al anului 2008 o cifra de afaceri de 170 milioane lei, in crestere cu 38% comparativ cu perioada similara a anului trecut dar a raportat totodata pierderi de 3,9 milioane lei, a declarat luni presedintele companiei, Dragos Simion."Pierderea inregistrata in primul trimestru se explica prin sezonalitatea vanzarilor specifica retailului. In principiu, in primele trei trimestre ale anului business-ul iese pe pierdere, dar aceasta este recuperata in ultimul trimestru cand se vinde dublu", a spus Simion.


Grupul Flamingo a raportat vanzari totale in valoare de peste 170 milioane lei in primele trei luni ale lui 2008, comparativ cu aproximativ 121 milioane lei, valoare inregistrata in perioada similara a lui 2007, ritmul de crestere fiind cu peste 23% mai mare decat evolutia pietei.



Cresterea valorii cifrei de afaceri s-a reflectat in indicatori precum EBITDA (care a inregistrat o crestere cu 5,6 milioane lei, in comparatie cu primul trimestru 2007) si rezultatul net (o valoare cu 7,2 milioane lei peste valoarea inregistrata in 2007). Din vanzarile de 170 milioane de lei inregistrate in primul trimestru, 100 milioane de lei provin din partea de retail, iar restul de 70 milioane lei din partea de distributie.



Ponderea fiecarui segment de produse in totalul vanzarilor companiei a cunoscut o usoara modificare, comparativ cu primul trimestru din 2007, pe fondul unui ritm accelerat de crestere al categoriei de produse IT si digitale, care au contribuit cu 57% la vanzarile retailer-ului in trimestrul 1 din 2008, comparativ cu 55% in perioada similara din 2007, urmate de segmentul White Goods, cu o pondere de 22% si de produsele electronice, 21%.



Categoriile de produse care au inregistrat cea mai mare crestere a vanzarilor in primele trei luni din 2008 sunt notebook-urile, cu un avans de 460%, comparativ cu primul trimestru al lui 2007, televizoarele LCD, 250% si televizoarele tip plasma, 190%.



"Evolutia companiei a fost una foarte buna in primele trei luni ale acestui an, depasind previziunile noastre initiale. Rezultatele obtinute in acest trimestru ne indica faptul ca grupul va avea o evolutie mai buna decat am estimat si ca la finalul anului ne putem astepta chiar la un profit mai mare decat cel anuntat anterior, estimat la un nivel de peste noua milioane lei", a declarat directorul executiv al Flamingo International, Jiri Rizek.



La finalul primului trimestru din 2008, reteaua de magazine operate de catre retailer a atins un numar total de 118 unitati, cu o suprafata neta de vanzare de 52.400 mp si 970 de angajati.



La finalul lunii aprilie, Flamingo International a anuntat rezultatele financiare consolidate aferente anului 2007, acestea indicand o crestere de 14,2% a cifrei de afaceri in 2007 comparativ cu anul precedent, pana la valoarea de peste 585 milioane lei, si un profit net in valoare de 2,8 milioane lei, cu peste un milion lei mai mult decat estimase initial.



In ceea ce priveste evolutia pietei locale de retail de produse electronice, electrocasnice si IT&C, datele sunt, deocamdata, limitate, insa reprezentantii Flamingo International apreciaza ca aceasta a inregistrat o crestere de aproximativ 15% in primul trimestru al anului 2008, comparativ cu perioada similara a lui 2007.



In perioada urmatoare, Grupul Flamingo se va concentra pe cresterea profitabila a business-ului, orientandu-se spre dezvoltarea oportunitatilor pietei, in conformitate cu nevoile clientilor sai. Astfel, in a doua jumatate a anului, compania va lansa noul concept de magazine Flamingo Computers de suprafata mare si va continua dezvoltarea platformei de e-commerce. Avand in vedere evolutia de pana in prezent a companiei, reprezentantii Flamingo International estimeaza ca anul acesta cifra de afaceri a grupului poate atinge 758 milioane lei, o valoare cu aproximativ 30%

mai mare comparativ cu 2007.



Grupul Flamingo International activeaza pe piata din Romania inca din anul 1994, avand ca principal obiect de activitate comertul de produse IT&C, electronice si electrocasnice, fiind in acest moment unul dintre liderii de pe piata adresata.



Strategia Grupului Flamingo consta in consolidarea pozitiei detinute pe piata locala, prin extinderea retelei de magazine Flanco World in toate regiunile tarii si prin continua imbunatatire a performatelor magazinelor traditionale Flanco si Flamingo Computers. In prezent exista 20 locatii Flanco World in cele mai importante regiuni de retail ale tarii.



Reteaua Flanco World presupune magazine cu suprafete de vanzare mari (1.000 mp - 3.000 mp), precum si printr-o gama larga de servicii pre si post vanzare oferite.



Infiintat in anul 2002, FDC (Flamingo Distribution Center) este liderul segmentului de distributie de componente IT din Romania, incluzand, in portofoliul sau, 100 de vendori si 5.000 de repere, cuprinzand tot ceea ce este esential in termenii distributiei de componente IT&C si Audio-Video pe piata locala.



Din anul 2005, compania Flamingo International este cotata la Bursa de Valori Bucuresti, devenind astfel prima companie din industrie prezenta pe piata de capital.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 908 ori