Piata locala de notebook-uri si PC-uri va atinge valoarea de 500 milioane lei in semestrul II

Luni, 06 Octombrie 2008, ora 13:33
1332 citiri
Piata locala de notebook-uri si PC-uri va atinge valoarea de 500 milioane lei in semestrul II

Piata autohtona de notebook-uri si PC-uri va atinge valoarea de 500 milioane lei in a doua jumatate a anului 2008, o cota de peste 10% din aceasta piata urmand a fi atinsa de retailerul Flamingo International, se arata intr-un comunicat al companiei.Din totalul pietei, vanzarile de notebook-uri vor atinge valoarea de 300 milioane lei, iar cele de PC-uri valoarea de 200 milioane lei, in a doua jumatate a anului 2008.

 

"Evolutia vanzarilor de notebook-uri de pana acum, dar si tendinta generala a clientilor de a inlocui desktop-urile cu notebook-urile, ne face increzatori sa estimam ca in a doua jumatate a anului segmentul de notebook-uri va mentine un ritm al vanzarilor mai mare fata de cel al PC-urilor. Astfel, luand in considerare faptul ca ne apropiem de sezonul de varf, ne asteptam ca in aceasta perioada vanzarile de notebook-uri sa atinga un avans valoric de aproximativ 60% comparativ cu sistemele desktop", a declarat directorul executiv Flamingo International, Jiri Rizek.


Potrivit reprezentantilor companiei, cele mai solicitate branduri pe acest segment de produse vor fi in continuare HP, Fujitsu Siemens Acer si Toshiba.


Flamingo International estimeaza ca va atinge o cota de piata de peste 10% in perioada vizata, dat fiind faptul ca "in sezonul de varf clientii prefera sa cumpere in special din magazinele cu suprafete mari de vanzare". In ultimele doua luni, compania a avut o cota de piata de 9,5% pe segmentul de notebook-uri, in timp ce pe segmentul de PC-uri retailerul a inregistrat o cota de piata de 9%.


Grupul Flamingo International activeaza pe piata din Romania inca din anul 1994, avand ca principal obiect de activitate comertul de produse IT&C, electronice si electrocasnice, fiind in acest moment unul dintre liderii de pe piata adresata.


Reteaua Flanco World numara 22 unitati prezente in toate regiunile tarii. Flamingo International isi propune sa atinga o suprafata totala de vanzari de 70.000 metri patrati pana la finalul acestui an si de 90.000 metri patrati la finalul lui 2010.


Din anul 2005, compania Flamingo International este cotata la Bursa de Valori Bucuresti, devenind astfel prima si singura companie din industrie prezenta pe piata de capital.