Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Esecul privatizarii CFR Marfa nu afecteaza acordul cu FMI

Esecul privatizarii CFR Marfa nu afecteaza acordul cu FMI


Romania si-a indeplinit obligatiile din scrisoarea de intentie, care au inclus initierea unui proces de privatizare a CFR Marfa, a declarat, Guillermo Tolosa, reprezentantul FMI pentru Romania si Bulgaria.

"Exista, de asemenea, un angajament ferm pentru transferul proprietatii si al controlului, dar nu a fost stabilit niciun deadline in acest sens, in conditiile in care aceste lucruri depind de factori pe care Guvernul nu ii poate controla", a spus Tolosa.

Intrebat daca Guvernul are vreo responsabilitate privind esecul privatizarii CFR Marfa, el a raspuns: "Este prea devreme pentru a trage astfel de concluzii. Trebuie facute cu atentie analize pentru a fi invatate lectiile pentru viitor".

El a adaugat ca Guvernul ar trebui sa continue activitatile privind privatizarea CFR Marfa. Intrebat cand ar trebui reluata privatizarea, Tolosa a precizat ca FMI va discuta cu autoritatile romane pasii urmatori cu ocazia vizitei care incepe marti.

FMI, vizita la Bucuresti pentru discutii privind evaluarea Acordului Stand-By cu Romania

O misiune a Fondului Monetar International va face o vizita la Bucuresti, in perioada 22 octombrie - 5 noiembrie 2013, pentru discutii privind evaluarea Acordului Stand-By cu Romania.

Potrivit scrisorii de intentie postata pe site-ul FMI si datata 12 septembrie 2013, Guvernul s-a angajat sa finalizeze privatizarea CFR Marfa pana la mijlocul lunii octombrie.

"Daca procesul de privatizare intampina obstacole insurmontabile, vom relua licitatia pentru privatizarea pachetului majoritar al CFR Marfa, in conformitate cu cele mai bune practici internationale", se arata in scrisoarea de intentie.

La data de 10 octombrie, ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, spunea ca privatizarea CFR Marfa trebuie finalizata pana la 15 octombrie, intrucat aceste termen este precizat in scrisoarea de intentie cu FMI.

"In Scrisoarea de intentie semnata cu FMI se prevedea foarte clar ca aceasta privatizare nu trebuie sa depaseasca termenul de 15 octombrie. Este prevazut acest termen in Scrisoarea de intentie cu FMI, de aceea s-a si facut o Hotarare de Guvern, care preciza acest termen de 60 de zile, fara posibilitatea de prelungire", spunea Manescu.

Privatizarea CFR Marfa a esuat intrucat clauzele suspensive de care era conditionata finalizarea tranzactiei nu au fost indeplinite, iar cumparatorul, Grup Feroviar Roman, nu a platit intreaga suma licitata pana la 14 octombrie, cand era data-limita prevazuta in Hotararea de Guvern.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Agerpres
Articol citit de 1056 ori