Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Concesiunile lui Berceanu: autostrada Pitesti-Sibiu si canalul Dunare-Bucuresti

Concesiunile lui Berceanu: autostrada Pitesti-Sibiu si canalul Dunare-Bucuresti

Ministrul Transporturilor are proiecte, ar gasi si finantare, dar nu-l lasa deficitul. Modernizarea legaturii feroviare cu Otopeniul va costa 300 milioane de euro

Minis­trul Trans­porturilor, Radu Berceanu, se plange ca nu are suficienti bani pentru cate proiecte ar vrea sa inceapa si a dat chiar si o scurta definitie a crizei.

"Cei care au banii nu au curajul sa-i dea acolo unde sunt ceruti, iar acolo unde ar vrea ei sa-i dea nu e cerere.


De exemplu, ar vrea sa dea pentru mari proiecte de infrastructura facute de stat, pentru ca ei stiu precis ca statul roman nu dispare.


Dar acolo nu putem noi, pentru ca avem deficitul bugetar si Fondul Monetar International.


Iar la tot felul de constructii de birouri, de locuinte, nu prea vor ei sa dea, pentru ca le e teama ca nu se vand.


Pe scurt, asta e criza", a declarat Berceanu, marti, la Interviurile Gandul.


Concesiune pentru autostrada Pitesti - Sibiu


Tronsonul nu are finantare de la Uniunea Europeana, fiind unul foarte dificil si scump.


"Daca terminam cu contestatia la licitatia pentru Comarnic - Brasov, primul tronson scos la concesiune, intr-o luna, o luna si jumatate incepem licitatia pentru acest tronson, probabil impartit in doua: de la Pitesti pana undeva dupa Curtea de Arges si de acolo pana la Sibiu", a declarat Berceanu.


El a adaugat ca, imediat dupa aceea, va fi oferita spre concesiune si constructia centurii mari a Bucurestiului, in regim de autostrada.


La Otopeni, pe linie ferata moderna


In aceasta toamna vor incepe procedurile pentru atribuirea, tot in regim de concesiune, a proiectului de dublare, electrificare si modernizare a liniei ferate care face legatura cu Aeroportul International Henri Coanda.


"E un proiect care va costa undeva la 300 milioane de euro: linie dubla, modernizata, pentru mare viteza, electrificata, care va intra pe sub DN1, ajungand sub parcarea din fata aeroportului, unde va fi o statie subterana comuna cu metroul.


Gaura de la CFR, greu de astupat


Gaura de un miliard de lei care a ramas la CFR SA (gestionarul infrastructurii feroviare) din timpul guvernarii liberale e greu de astupat. Intre timp, s-au mai adaugat penalitati de 200 milioane de lei.


"Eu stiu ce am lasat si ce am gasit, de aceea sunt mai greu de pacalit.


Acum e un an foarte delicat din punct de vedere economic, iar subventiile la CFR sunt mai putin de jumatate fata de cele de anul trecut - 600 milioane fata de 1,3 miliarde de lei.


Am mai incercat cu compensari, cu tot felul de lucruri, dar degeaba", spune ministrul.


Ieri, intalnirea ministrilor Berceanu, Gheorghe Pogea (Finante) si Adriean Videanu (Economie) cu conducerea CFR SA s-a terminat dupa doua ore, fara a se ajunge la vreun rezultat. 



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1420 ori
Citeste mai multe despreconcesiune finantare fmi proiect subventii ue